HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

  • felhőkergető: "Klubbvezető" muhahaha! tanuljátok már meg, hogy nincs "klubb"!!!!!! "klub" van!!!!!! vagy vegyél ... (2018.11.12. 11:42) A kecskeméti modellvasút kiállítás
  • sncf: @Balogh Zsolt: Kétségtelenül gyorsabb és egyszerűbb bejutni, nem is mondtam, hogy minden előny elv... (2018.11.06. 08:15) Nagysebességű hírek Angliából
  • sncf: @Balogh Zsolt: Másképp ez tényleg nem jön ki, de azért fura... Valószínűleg érdemben nem működik s... (2018.10.28. 18:26) Nagysebességgel Dániában is
  • McKinney: hát ez fantasztikus. különdíj a tányérsapkás diszpécserekért (2018.10.23. 13:39) A teherszállítás jövője?
  • juszufat: Sziasztok. Új hozzászólóként éppen az "olasz" témához tudok apróságot hozzátenni. Firenze-Velence ... (2018.10.01. 09:18) Nagysebességgel, na de merre?

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) amszterdam (1) anglia (12) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (58) autó (2) autómúzeum (3) ave (4) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (13) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (50) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (47) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (25) index2 (163) india (2) innsbruck (4) interrail (11) japán (6) Japán (1) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (12) kenya (1) kína (21) kindertojás (2) kisvasút (6) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (27) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (8) monaco (1) münchen (74) múzeum (35) nagysebességű vasút (93) nápoly (3) németország (49) nürnberg (11) öbb (8) olaszország (29) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (39) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (14) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (8) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (4) terepasztal (7) tgv (28) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2012.11.21. 00:30 Balogh Zsolt

Bécs alatt a Lainzer Tunnel-ben

A korábbi cikkemből kimaradt egy további műtárgy, mely jelentősen megváltoztatja majd a vasúti közlekedést Budapest és München között. Ebben a cikkben az új 12,3 km hosszú Lainzer Tunnel-ről lesz szó, mely szintén a 2012-es decemberi menetrendváltástól fog üzemelni.

04k.jpgAz alagút bejárata (kép forrása: http://www.fpdwl.at)

Az alagút az új Westbahn közvetlen folytatása. Segítségével Bécs városán keresztül a távolsági vonatok és tehervonatok jelentősen könnyebben fognak keresztülhaladni. Az alagút egyik bejárata Wien Meiding állomásnál, a másik bejárata pedig Wien Hütteldorf közelében lesz.

A Lainzer Tunnel 12,3 km hosszú lesz, végig kétvágányú, és az Ausztriában használt 15 kV 16,7 Hz-cel lesz villamosítva.

Célja a kelet-nyugati irányú tranzit kapacitásának növelése, és a már meglévő, részben egyvágányú régi vasútvonal tehermentesítése.

02k.jpgA Lanzier Tunnel a vágányokkal (kép forrása: Wikimedia Commons)

02k.jpgAz alagút még a munkagépekkel (kép forrása: Wikimedia Commons)

A kivitelezés 1999-ben kezdődött és várhatóan 2012 végére fog befejeződni a menetrendváltásig, egyidőben a Wienerwaldtunnel átadásával, a Südtirolel Platz befejezésével és a Wien Hauptbahnhof részleges megnyitásával.

Az elején főleg a tehervonatok fogják használni, de ahogy a főpályaudvar is egyre több távolsági vonatot fog fogadni, úgy kerül le a föld alá is mind több személyszállító vonat is.

Teljes költsége 1,3 milliárd euró volt.

A személyszállító vonatok 160 km/h, a tehervonatok pedig 120 km/h sebességgel haladhatnak majd benne. A forgalom biztonságáról pedig természetesen a legújabb ETCS Level 2 biztosítóberendezés gondoskodik majd.

04k.jpgAz épülő Lanzier Tunnel kezdete Wien Meidling állomásnál (kép forrása: Wikimedia Commons)

05k.jpgA Lanzier Tunnel elhelyezkedése Bécs alatt (kép forrása: Német Wikipédia)

Része a Transzeurópai vasúthálózatnak is, a 17-es számú TEN vasúti folyosó (Párizs-Pozsony/Budapest) Bécs alatt már ebben az alagútban fog haladni.

Nevezik még tréfásan Vaddisznó-alagútnak is, mert Wien Hütteldorf állomásnál található a bécsi Lainzer Tiergarten nevű állatkert.

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria bécs nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr354901276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.