HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

  • felhőkergető: "Klubbvezető" muhahaha! tanuljátok már meg, hogy nincs "klubb"!!!!!! "klub" van!!!!!! vagy vegyél ... (2018.11.12. 11:42) A kecskeméti modellvasút kiállítás
  • sncf: @Balogh Zsolt: Kétségtelenül gyorsabb és egyszerűbb bejutni, nem is mondtam, hogy minden előny elv... (2018.11.06. 08:15) Nagysebességű hírek Angliából
  • sncf: @Balogh Zsolt: Másképp ez tényleg nem jön ki, de azért fura... Valószínűleg érdemben nem működik s... (2018.10.28. 18:26) Nagysebességgel Dániában is
  • McKinney: hát ez fantasztikus. különdíj a tányérsapkás diszpécserekért (2018.10.23. 13:39) A teherszállítás jövője?
  • juszufat: Sziasztok. Új hozzászólóként éppen az "olasz" témához tudok apróságot hozzátenni. Firenze-Velence ... (2018.10.01. 09:18) Nagysebességgel, na de merre?

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) amszterdam (1) anglia (12) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (58) autó (2) autómúzeum (3) ave (4) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (13) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (50) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (47) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (25) index2 (163) india (2) innsbruck (4) interrail (11) japán (6) Japán (1) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (12) kenya (1) kína (21) kindertojás (2) kisvasút (6) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (27) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (8) monaco (1) münchen (74) múzeum (35) nagysebességű vasút (93) nápoly (3) németország (49) nürnberg (11) öbb (8) olaszország (29) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (39) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (14) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (8) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (4) terepasztal (7) tgv (28) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2012.10.11. 23:51 Balogh Zsolt

Bayreuth - a Neues Schloss

Bayreuth egy város Németországban, Felső-Frankföld (Oberfranken) kormányzati kerület székvárosa. A világ zenekedvelői Wagner városaként tisztelik, ugyanis a neves zeneszerző életének utolsó szakaszában a városban élt és alkotott, nevéhez fűződik a város híres operaházának, a Festspielhausnak a megépítése. De itt található a Neues Schloss Bayreuth kastély is, mely a képek alapján nagyon érdekesnek tűnt, így némi tervezés után útra keltem!

01k.jpgMegérkezés Bayreuthba

Az utazásom során olyan vonalakat is bejártam ,melyeket előtte még soha, és végre kipróbálhattam a billenőszekrényes technikát is! De ne szaladjunk ennyire előre, lássuk akkor sorjában!

01k.jpgAz utasok megrohamozzák a München-Nürnberg expresszt

Az út első fele már a blogról unásig ismert, a München-Nürnberg expresszel Nürnbergbe, majd átszállás... így ugorjunk is egyből Nürnbergbe, ahonnan a tényleges újdonságok és élmények kezdődtek.

02k.jpgKinding (Altmühltal): megálló a semmiben a Nürnberg–München nagysebességű vasútvonalon! A megálló mellett hatalmas P+R parkoló a Münchenbe vagy Nürnbergbe utazóknak. Ide tényleg mindenki kocsival jön!

Nürnbergben a menetrendi kereső szerint kereken 60 percem volt az átszállásra. Mivel tudtam, hogy Németországban a vonatok többsége óránként jár, megkerestem, van-e esetleg korábbi vonat is Bayreuth felé. Igazam volt, tényleg van egy vonat egy órával korábban is, így erre az átszállásra kereken 0 percem maradt. Gondoltam megkockáztatom, ha a vonatom kicsit korábban jön, a másik pedig picit késik, még akár el is érhetem. Igazam lett, egy őrült rohanással a 13-as vágányról a 23-asra elég volt ahhoz, hogy még éppen elérjem a vonatomat. Így fotóra már nem maradt időm, csak Bayreuthban.

Nürnbergből Bayreuth felé a Deutsche Bahn DB 610 sorozatú billenőszekrényes vonata közlekedik a Nürnberg–Cheb-vasútvonalon, majd Schnabelwaid állomás után a Schnabelwaid–Bayreuth-vasútvonalon. A vonat három db kétrészes motorvonatból állt, melyek közül kettő egység később a csehországi Cheb felé vette az irányt. Ez adta az ötletet a későbbi csehországi kiránduláshoz is.

03k.jpgBayreuth állomás, megérkezett a DB 610 sorozatú billenőszekrényes motorvonatom, a háttérben egy Agilis motorvonat várakozik

A Nürnberg–Cheb-vasútvonal egy normál nyomtávolságú, részben kétvágányú, Cheb-Skalka–Cheb között 25 kV 50 Hz-cel villamosított vasútvonal Németországban Nürnberg és a csehországi Cheb között. A vasútvonal hossza 151,4 km, engedélyezett sebesség 160 km/h. 

A vasútvonalat több részletben adták át 1877 és 1883 között, a Nürnberg–Schnabelwaid szakasz 1877 július 15.-én lett kész.

A vonal Hohenstadt és Pegnitz között a Pegnitz patak völgyét követi, miközben áthalad több alagúton, a patakot pedig eközben 25-ször keresztezi. Igen szép vonalvezetésű, vadregényes vonal!

04k.jpgAz Agilis magánvasút Stadler Regio-Shuttle RS1 motorvonata

05k.jpgBayreuth főpályaudvara

06k.jpgÉrdekes fémszobor a városban

07k.jpgA Luipoldplatz

08k.jpgA Kanalstrasse, nevét az itt átfolyó csatornáról kapta

09k.jpgA St. Vinzenz Schlosskirche (Google térkép itt)

10k.jpgFőtér

11k.jpgUtazásom célja a Neues Schloss Bayreuth (Goolgel térkép itt)

Neues Schloss Bayreuth építése 1604-ben kezdődött, majd több, kisebb-nagyobb átalakítás, bővítés és egy tűzvész után 1758-ra fejeződött be.

12k.jpgKis tavacska a parkban

13k.jpgA kastély a park felől nézve

A kastályhoz tartozó park megközelítőleg 13 hektáros, hosszában egy mesterséges csatorna osztja ketté, melynek a végében egy befejezetlen szoborcsoport található. A szobor Neptunt ábrázolja. A parkban sétálóutak kanyarognak, melyek több híddal is keresztezik a középen folyó vizet. A park közepén egy kisebb, a park végében pedig egy nagyobb sziget is található.

14k.jpgKis kápolna

1795-ben a kert kiegészült egy kis kör alakú templommal (ún, Monopteros-szal).

15k.jpgSzökőkút a kertben

16k.jpgA kastély virágoskertje

17k.jpgA kertben kiállított szobormúzeum közül egy korabeli szépségideál

18k.jpgA porcelánmúzeum

19k.jpgKorabeli fürdőszoba

20k.jpgA kastély belső tere

21k.jpgGyönyörűen kidolgozott mennyezet

22k.jpgA Neues Schloss Bayreuth a város felől nézve

23k.jpgBayreuthi utca

24k.jpgA Markgräfliches Opernhaus

A Markgräfliches Opernhaus egy operaház a városban. 1744 és 1748 között épült. 2012 június 30-án az épület az UNESCO a világörökség részévé nyilvánította.

25k.jpgA Richard-Wagner-Festspielhaus (A Bayreuthi Fesztiválpalota)

26k.jpgEgy templom belseje

27k.jpgNürnberg felé a Nürnberg–Cheb-vasútvonalon. Később ugyanezen a vonalon utaztam Csehországba is

A hazafelé úton szintén Nürnbergben szálltam át, de most egy emeletes regionalzugra, mely Regensburg felé került. Valahogy mindig úgy jön ki a lépés, hogy a visszautam más útirányon át vezet Nürnbergből, mint az odaút.

28k.jpgÁtszállás Nürnbergben a München felé tartó emeletes regionalexpressre

29k.jpgMünchen felől érkező regionalexpress egy werbelok DB 111-es sorozatú mozdonnyal. Zeit für Dich (Időt magadnak), hirdeti a reklámfelirat a mozdony oldalán

30k.jpgHazafelé a München–Regensburg-vasútvonalon

Szólj hozzá!

Címkék: kastély bajorország bayernticket


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr434810786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.