HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

  • felhőkergető: "Klubbvezető" muhahaha! tanuljátok már meg, hogy nincs "klubb"!!!!!! "klub" van!!!!!! vagy vegyél ... (2018.11.12. 11:42) A kecskeméti modellvasút kiállítás
  • sncf: @Balogh Zsolt: Kétségtelenül gyorsabb és egyszerűbb bejutni, nem is mondtam, hogy minden előny elv... (2018.11.06. 08:15) Nagysebességű hírek Angliából
  • sncf: @Balogh Zsolt: Másképp ez tényleg nem jön ki, de azért fura... Valószínűleg érdemben nem működik s... (2018.10.28. 18:26) Nagysebességgel Dániában is
  • McKinney: hát ez fantasztikus. különdíj a tányérsapkás diszpécserekért (2018.10.23. 13:39) A teherszállítás jövője?
  • juszufat: Sziasztok. Új hozzászólóként éppen az "olasz" témához tudok apróságot hozzátenni. Firenze-Velence ... (2018.10.01. 09:18) Nagysebességgel, na de merre?

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) amszterdam (1) anglia (12) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (58) autó (2) autómúzeum (3) ave (4) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (13) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (50) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (47) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (25) index2 (163) india (2) innsbruck (4) interrail (11) japán (6) Japán (1) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (12) kenya (1) kína (21) kindertojás (2) kisvasút (6) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (27) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (8) monaco (1) münchen (74) múzeum (35) nagysebességű vasút (93) nápoly (3) németország (49) nürnberg (11) öbb (8) olaszország (29) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (39) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (14) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (8) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (4) terepasztal (7) tgv (28) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2012.09.26. 20:06 Balogh Zsolt

München múzeumai és kastélyai

A következő poszt némileg kakukktojás, nem lesznek benne vonatok, legfeljebb csak villamosok és metrók, de azok is csak annyira, hogy melyik helyszínre mivel és hogyan lehet eljutni. Korábban már írtam egy bejegyzést München látnivalóiról, de akkor a múzeumok és kastélyok közül igencsak sok kimaradt. Ebben a cikkemben most bemutatok néhányat a város nevezetességei közül.

1k.jpgA Nymphenburgi kastély

Nymphenburgi kastély (Google térkép) München belvárosától nem messze található, legegyszerűbben a főpályaudvartól a 17-es villamossal Schloss Nymphenburg megállóig, majd onnan gyalog. A villamosmegállótól már látszik a kastély, így eltéveszteni sem lehet. Azoknak, akik Pasing irányából jönnek S-Bahnnal érdemes leszállni Hackerbrücke megállónál, majd átsétálni az azonos nevű villamosmegállóhoz. Ezzel legalább fél órát nyerhetnek.

Az építését Agostino Barelli kezdte el 1664-ben, majd Enrico Zuccalli folytatta 1673-tól és két évvel később be is fejezte. Antoni Viscardi 1702 és 1704 között négy lakótömböt és az ezeket a főépülettel összekötő szárnyakat építette. A kastély szobái közül néhány látogatható, a park szintén csodálatos a tavakkal és sétálóutakkal. Megnézhetjük csak a parkot ingyen, csak a kastély szobáit 5 euróért, vagy a kastélyt és a parkban található vadászházakat, pihenőket is 11 euró 50 centtért.

2k.jpgA müncheni Botanikus kert

A müncheni Botanikus kert (Google térkép) a világ egyik legjelentősebb botanikus kertje. 1914-ben a Nymphenburg-kastély kertjében hozták létre és a világ minden tájáról összesen 14 000 fajt tart számon. Szintén a 17-es villamossal közelíthető meg, de három megállóval tovább kell utazni, egészen a Botanischer Garten megállóig. Belépő 4 euró.

6k.jpgMuseums Mensch und Natur

A Museums Mensch und Natur múzeum a Nymphenburgi kastély egyik oldalszárnyában található. Itt számos őslényt, ásványt, kitömött állatot, és különféle rovarokat tekinthetünk meg. A múzeum egyik látványossága Bruno, a barnamedve, aki 2006-ban tűnt fel Bajorországban. Olaszországból érkezett Ausztrián keresztül, majd hosszas kalandozása végén lelőtték. Bruno 1835 óta az első medve volt Bajorországban! Belépő 3 euró.

4k.jpgKirályi palota

A Müncheni Királyi Palota (Google térkép) vagy más néven a Münchener Residenz egy kastély München belvárosában.

Az épületegyüttest 1385-ben kezdték kiépíteni; eredetileg a városfalhoz csatlakozó szerényebb gótikus együttes volt, de ahogy az ország gazdagodott, és jelentősége nőtt (1597-ben hercegség, 1623-ban választófejedelemség, 1806-ban pedig királyság lett) folyamatosan átépítették, bővítették. Így jött létre a mai reneszánsz-barokk-klasszicista épületegyüttes, hat díszudvarral, dísztermekkel, lakosztályokkal. Az együttest színház, templom, kápolna, kincstár, a tetőn kialakított télikert, palotakert, és természetesen lovarda egészítette ki. Az 1918-as forradalom során megbukott a királyság (és a Német Császárság), ezután megnyitották a múzeumot, összesen 157 teremmel, bár már 1897 óta  meg lehetett tekinteni egyes részeket. Az épületről bővebben a Táj-kert blogban lehet olvasni.

Megközelíthető gyalogosan a főpályaudvartól, vagy a 100-as busszal Odeonplatz megállótól, vagy a 3-as, 6-os metróval szintén Odeonplatz megállótól, vagy S-Bahnnal Marienplatz megállótól gyalogosan. Belépő 7 euró.

5k.jpgA porcelánmúzeum

Az épületben található egy porcelánmúzeum is, amit szintén érdemes megnézni.

3k.jpgAz egyiptológiai múzeum egyik látványossága

Szintén a Királyi palota egyik szárnyában (Google térkép) található egy egyiptológiai kiállítás is.

7k.jpgPaläontologisches Museum

A Paläontologisches Museum (Google térkép), eredeti nevén a Paläontologisches Museum München, egy palaeontológiai kiállítás Münchenben a Richard-Wagner-Straße 10 szám alatt. Ez nem is igazi múzeum, egy iskola aulájában van berendezve egy állandóan látogatható kiállítás. Első ránézésre nem túl nagy, a fő látványosságok mind ráfértek a fent látható képre. Körbe a folyosókon további fosszillákat nézhetünk meg. Az épületben található egy geológiai kiállítás is. Ingyenesen látogatható.Gyalogosan a München Hauptbahnhoftól vagy az U2 metróval a Königsplatz metrómegállótól érhető el.

Néhány kiállított látványosság a teljesség nélkül: egy ős-elefánt csontváz (nem mammut!),  egy kardfogú tigris csontváz, egy Monoclonius nasicornus csontváz, egy óriásszarvas csontváz, egy Triceratops koponya és egy Archaeopteryx.

Szólj hozzá!

Címkék: múzeum kastély münchen


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr644798584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.