HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

  • felhőkergető: "Klubbvezető" muhahaha! tanuljátok már meg, hogy nincs "klubb"!!!!!! "klub" van!!!!!! vagy vegyél ... (2018.11.12. 11:42) A kecskeméti modellvasút kiállítás
  • sncf: @Balogh Zsolt: Kétségtelenül gyorsabb és egyszerűbb bejutni, nem is mondtam, hogy minden előny elv... (2018.11.06. 08:15) Nagysebességű hírek Angliából
  • sncf: @Balogh Zsolt: Másképp ez tényleg nem jön ki, de azért fura... Valószínűleg érdemben nem működik s... (2018.10.28. 18:26) Nagysebességgel Dániában is
  • McKinney: hát ez fantasztikus. különdíj a tányérsapkás diszpécserekért (2018.10.23. 13:39) A teherszállítás jövője?
  • juszufat: Sziasztok. Új hozzászólóként éppen az "olasz" témához tudok apróságot hozzátenni. Firenze-Velence ... (2018.10.01. 09:18) Nagysebességgel, na de merre?

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) amszterdam (1) anglia (12) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (58) autó (2) autómúzeum (3) ave (4) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (13) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (50) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (47) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (25) index2 (163) india (2) innsbruck (4) interrail (11) japán (6) Japán (1) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (12) kenya (1) kína (21) kindertojás (2) kisvasút (6) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (27) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (8) monaco (1) münchen (74) múzeum (35) nagysebességű vasút (93) nápoly (3) németország (49) nürnberg (11) öbb (8) olaszország (29) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (39) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (14) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (8) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (4) terepasztal (7) tgv (28) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2012.08.30. 23:31 Balogh Zsolt

A Nürnbergi Deutsche Bahn múzeum

2012 nyarán meglátogatott a barátom Münchenben, az első napunkon Nürnbergbe mentünk a Deutsche Bahn múzeumba. Mikor elkezdtem dolgozni Németországban, ezt a múzeumot látogattam meg az elsők között. De így másodjára is láttam érdekességeket.

Mi a München-Nürnberg-expresszel mentünk, mely regionális vonatnak számít, így jó rá 9 órától a Bayernticket is. De ez a vonat jóval magasabb színvonalat képvisel, mint a hagyományos regionális vonatok. Ingolstadt és Nürnberg között 200 km/h sebességgel megy, a kocsik nyomásállóak és mozgó büfé is található rajta. A színvonala a magyarországi InterCity vonatok felett van.

Ez a vasútvonal egyáltalán nem látványos, Münchentől 30 km-en át szinte csak zajvédő falakat láthatunk mindkét oldalt. Ingolstadt után se jobb a helyzet, a falak helyett a következő 80 km-en hosszú alagutak következnek, összesen több, mint 27 km hosszan.

A Nürnbergi Deutsche Bahn múzeum bejárataA Nürnbergi Deutsche Bahn múzeum bejárata

Az állomáson még sikerült pár fotót készítenem, többek között egy DB 111-es reklámfestésű mozdonyról is

DB 111 sorozat werbelokDB 111, mint werbelok Nürnberg Hauptbahnhofon

A DB múzeum az állomástól gyalogosan is elérhető, a nürnbergi operaház után még egy sarokra van egy keresztutcában. A múzeumhoz tartozik még egy másik épület is, ahol néhány üzemképes régi mozdonyt tekinthetünk meg.

A belépő felnőtteknek 5 euró, gyerekeknek 2,5 euró (6-17 éves kor között), a családi jegy 10 euró (két felnőtt + két gyerek). Ha érvényes vonatjegyünk is van, egy euró kedvezményt kapunk a belépő árából. A bejáratnál könyv- és ajándékbolt is található, ahol én is vettem magamnak egy kitűzőt!

Látnivaló bőven van, én pusztán néhány érdekességet mutatok most be:

Szénszállító csilleSzénszállító csille Angliából

Korai személykocsiKorai személykocsi

ModellekA múzeum 1:10 méretarányú modellgyűjteménye figyelemreméltó. Sajnos az üvegvitrinek miatt nehezen fotózható

terepasztalA múzeum terepasztala, a rendszer még analóg, középen a terepasztal rendezőpályaudvara látható gurítódombbal

terepasztalA terepasztal kikötője

De még láthatunk itt korabeli várótermet, munkaruhákat és egyenruhákat, II. Lajos bajor király udvari vonatát, Németország leggyorsabb gőzmozdonyát, egy Adler replikát, egy ICE3 vonófej mock-upot (életnagyságú makett) és Adolf Hitler egyik nagy álmát: a Breitspurbahn modelljét is.

Szénszállító csilleA Breitspurbahn egyik kocsijának a modellje (a felvétel egy korábbi utazás során készült)

A múzeum után pedig átmentünk a másik csarnokba, ahol további mozdonyok voltak kiállítva.

DB 110 sorozatDB 110 sorozat

A DB 110 sorozat (eredetileg DB E10 sorozat) egy 1952-ben kifejlesztett Bo'Bo' tengelyelrendezésű villamosmozdony sorozat a Deutsche Bundesbahn részére a nagysebességű személyszállításhoz. 1968 óta 110-es és 112-es sorozatként üzemelnek, majd 1988-ban a 112-es sorozatszámot 113-asra és 114-esre számozták át. 2006 óta 38 db mozdony 115-ös sorozatként a DB Autozug-nál dolgozik az autószállító- és éjszakai gyorsvonatokkal.

DB ??? sorozat, elején és az oldalán a náci horogkereszt letakarva

FüssenPorosz P8, vagy DRG 38.10–40

A PKP Ok1 sorozat vagy más néven a DRG 38.10–40 egy lengyel 2'C h2 jellegű gőzmozdonysorozat volt. 1906 és 1923 között kb. 3800 db épült a mozdonyból. 1974-ben kezdték selejtezni a mozdonyokat.

DRG 877 sorozatDRG 877 sorozat, becenevén a Flying Hamburger (Repülő Hamburgi)

A DRG 877 volt Németország és a világ akkori leggyorsabb dízel-villamos motorvonata.

1933. május 15-étől a DRG 877 motorvonat rendszeresen közlekedett Berlin (Lehrter Bahnhof) és Hamburg között. A 286 kilométeres távolság megtételéhez 138 percre volt szüksége, ez 124 kilométer/h átlagsebességet jelentett. Akkoriban ez volt a leggyorsabb vasúti kapcsolat a világon.

A második világháború alatt a dízelmotorvonatok nem közlekedtek. 1945 után elkobozta őket a francia megszálló hadsereg és 1949-ig használták Franciaországban. Miután újra Németországba kerültek a Deutsche Bahn egészen 1957-ig használta őket, de pirosra festett külsővel és új pályaszámmal (VT 04 000).

FüssenA kedvenc mozdonyom: A DB 103 sorozat, itt üzemképes állapotban ( A freilassingi már biztosan nem megy sehová)

DRG V36 sorozatDRG V36 sorozat

DR 05 sorozatA DR 05 sorozat, Németország leggyorsabb gőzmozdonya

A DR 05 sorozatból összesen 3 db-ot gyártott a Borsig Berlinben 1935-ben és 1937-ben. A Berlin-Hamburg vonalon 1936-ban egy teszt során 200,4 km/h sebességet ért el, ami akkor világrekordnak számított. Egy másik teszt során 113 km-et megállás nélkül 48 perc 32 másodperc  alatt tette meg. Ez 139,4 km/h-s átlagsebességet jelent, ami szintén világrekord volt!

DRG E44 sorozatDRG E44 sorozat

A DB 144 sorozat, illetve korábban a DR 244 sorozat (eredetileg DRG E 44 sorozat) egy német Bo'Bo' tengelyelrendezésű villamosmozdony sorozat volt. 1932 és 1945 között, majd 1950 és 1951 között, végül 1955-ben gyártották. 1991-ben selejtezték.

A sorozat egy másik példánya Lokwelt Freilassingban van kiállítva.

DB 614 sorozatAz udvaron kiállított, de még nem látogatható DB 614 sorozatú dízelmotorvonat

szénszállító csilleSzénszállító csille

Pályafenntartási járműPályafenntartási jármű

Nicolas-Joseph Cugnot gőzkocsiNicolas-Joseph Cugnot gőzkocsiján másolata, minden autó és mozdony közös őse

A csarnok bejárata

Ezután kipróbáltuk a Nürnbergi metrót is, melynek az 2-es vonala teljesen automata. Itt vezetőnélküli metrókocsik közlekednek, így a vezetőállás helyén is lehet utazni, figyelve a pályát.

Nürnbergi vezetőnélküli metróA Nürnbergi vezetőnélküli metró. Tibi elmélyülten fotózza a pályát és az alagutat

VégállomásVégállomás

A metrózás után még volt kb egy óránk, ami alatt elmentünk egy új Talent2-es motorvonattal Fürthig, mely Németország első vasútvonala volt, jelenleg pedig a Nürnbergi S-Bahn része.

A Talent2-es motorvonatok (melyek rokonai a MÁV által is üzemeltetett, botrányos körülmények között beszerzett, folyamatosan meghibásodó Talenteknek) fokozatosan állnak munkába, kiszorítva a Nürnbergi S-Bahn hálózatról a régi x-wagenből és n-wagenből álló hagyományos, mozdonyvontatta ingavonatokat

Üzembeállásuk nem volt problémamentes, legelőször a Berlini Innotranson mutatkoztak be még 2010-ben, de csak 2012-ben sikerült minden engedélyt megszerezniük a német közlekedési hatóságoktól. Ezidő alatt különböző pályaudvarokon várták sorsuk jobbrafordulását. A történet hasonló a budapesti Alstom metrókocsikhoz.

Talent2 sbahnVégre munkába álltak a Talent2-esek

Hazafelé kerülővel jöttünk, nem Ingolstadton át, hanem Regensburg felé egy emeletes vonattal. Az út hosszabb volt, de látványosabb, mint a másik, nagysebességű vonal. Itt nem voltak alagutak, se zajvédő falak, látni is lehetett végre valamit.

DB 111 München HauptbahnhofHazaérkezés München Hauptbahnhofra A vonatot egy DB 111 sorozatú mozdony vontatta

Szólj hozzá!

Címkék: múzeum nürnberg bajorország münchen gőzmozdony deutsche bahn regionalzug bayernticket


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr994730474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.