HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

  • Balogh Zsolt: @peetmaster: Valójában az nem egy új vonal, "csak" egy új járat. A München-Berlin járatok is a Mün... (2018.11.28. 00:31) Nagysebességgel, na de merre?
  • densha.blog: Úgy tűnik Japánban meghallották a magyar szakértők véleményeit, mert azóta megszüntették mindkét á... (2018.11.22. 14:49) Vasúti forgalom Japánban
  • felhőkergető: "Klubbvezető" muhahaha! tanuljátok már meg, hogy nincs "klubb"!!!!!! "klub" van!!!!!! vagy vegyél ... (2018.11.12. 11:42) A kecskeméti modellvasút kiállítás
  • sncf: @Balogh Zsolt: Kétségtelenül gyorsabb és egyszerűbb bejutni, nem is mondtam, hogy minden előny elv... (2018.11.06. 08:15) Nagysebességű hírek Angliából
  • sncf: @Balogh Zsolt: Másképp ez tényleg nem jön ki, de azért fura... Valószínűleg érdemben nem működik s... (2018.10.28. 18:26) Nagysebességgel Dániában is

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) amszterdam (1) anglia (12) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (58) autó (2) autómúzeum (3) ave (4) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (13) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (50) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (47) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (25) index2 (163) india (2) innsbruck (4) interrail (11) Japán (1) japán (6) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (12) kenya (1) kína (21) kindertojás (2) kisvasút (6) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (27) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (8) monaco (1) münchen (74) múzeum (35) nagysebességű vasút (93) nápoly (3) németország (49) nürnberg (11) öbb (8) olaszország (29) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (39) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (14) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (8) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (4) terepasztal (7) tgv (28) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2012.07.25. 16:57 Balogh Zsolt

A Lokwelt Freilassing

Korábban már kétszer is jártam Freilassingban, ahol egy nagyobb vasúti múzeum is található. Sajnos azonban eddig mind a kétszer zárva volt, ugyanis csak péntek- szombat-vasárnap van nyitva. 2012 július 22-én azonban végre rám mosolygott a szerencse, szombatra kaptam szabadnapot és bejutottam a Lokwelt Freilassingba végre!

A város a München-Salzburg vasútvonalon található, az utolsó állomás Németországban az osztrák határ felé. A forgalom kellően változatos: a München-Bécs (-Budapest) Railjetek, ÖBB EC-k, német regionális vonatok, a Westbahn magánvasút-társaság emeletes Stadler motorvonatai és a salzburgi S-Bahn szerelvényei is megfordulnak itt. Elágazó állomás, egy vasútvonal Mühldorf felé, egy másik pedig Berchtesgaden felé vezet. A Berchtesgaden-i vonalat a Berchtesgadener LandBahn (röviden BLB) üzemelteti, háromrészes Flirt motorvonatokkal.

A múzeum a város vasútállomásától néhány 100 méterre található. A korábbi vasúti körfűtőház van múzeumnak kialakítva. A fűtőházban több vasúti jármű, jelzők és egyéb vasúttal kapcsolatos dolgok vannak kiállítva. A múzeum bejárata előtt pedig egy fekete Köf II tolatómozdony és egy kisebb parkvasút található.

A regionális vonatom Freilassing állomásán. A vontatójármű szokás szerint a már kissé koros DB 111 sorozat egyik példánya volt.

Freilassingba a München Hauptbahnhofról induló München-Salzburg járattal mentem. A vonatot szokás szerint egy DB 111 sorozatú villamosmozdony vontatta, a szerelvény pedig régi Silberling kocsikból állt, vezérlőkocsival a végén. Sajnos normális kerékpárszállító kocsi nem volt a vonatba sorozva, így normális képeket sem sikerült az útról készítenem.

És most lássunk néhány képet is a múzeumból.

Egy kiállított DB E 144 sorozatú villamos mozdony a múzeum felé vezető úton, háttérben a Westbahn egyik szerelvénye látható. A mozdony nagyobb orr-résszel készült változata, továbbá még egy a típusból a múzeumban is ki van állítva.

A múzeum bejárata

Köf II tolatómozdony

A félkész terepasztal

A terepasztal irányítópultja

Egy DB 701 sorozatú pályafenntartási jármű, ez nem múzeumi darab, még szolgálatban van

A Bajor B IX sorozat egyik mozdonya félbevágva

A Bajor B IX sorozatot a Maffei gyártotta 1874 és 1887 között. Összesen 104 db készült a mozdonyból. Maximális sebessége 90 km/h volt.

Gazdasági vasút keskeny nyomtávú dízelmozdonya egy lórével

Fogaskerekű gőzmozdony Bosznia- Hercegovinából

LAG-1 vagy más néven DR E 69 sorozatú villamos mozdony

Németországban az első villanymozdonyok között tartják számon. A Murnau-Oberammergau vonalon (mai nevén Ammergaubahn) HÉV szerelvényt vontatott 1905 és 1954 között négy társával együtt. A többi mozdony nagyon hasonlított ehhez, de máshol gyártották és később. Egy hasonló mozdony van kiállítva a Müncheni Verkehr Centrum előtt is

A DB E 16 sorozat

A DB 116 sorozat, korábbi nevén DRG E 16 sorozat egy német 1'Do1' tengelyelrendezésű, 15 kV, 16,7 Hz AC áramrendszerű villamosmozdony sorozat volt. A Krauss és a BBC gyártotta két sorozatban: elsőnek 1926 és 1927 között, majd 1932 és 1933 között. Összesen 21 db készült a sorozatból. A DB 1980-ban selejtezte a sorozatot. A sorozatból összesen négy mozdonyt sikerült megőrizni, egy itt Freilassingban látható.

DB 244 sorozat, hasonló, mint az állomás előtt kiállított szobormozdony

A DB 144 sorozat, illetve korábban a DR 244 sorozat (eredetileg DRG E 44 sorozat) egy német Bo'Bo' tengelyelrendezésű villamosmozdony sorozat volt. 1932 és 1945 között, majd 1950 és 1951 között, végül 1955-ben gyártotta az SSW. A DB 1991-ben selejtezte.

Szintén a DB 244 sorozat egyik példánya, de itt már rövidebb orr-résszel

DB 103 sorozat, sokáig a világ legerősebb villamosmozdonya

A DB 103 sorozat az egyik kedvenc mozdonyom. 1971-ben indult meg a 200 km/h sebességű InterCity-közlekedés Németországban, eleinte csak 1.osztályú kocsikkal. A 103-as sorozatot itt vetették be először. 1979-től az IC-vonatok már 1. és 2.osztályú kocsikkal, étkezőkocsival, sok szakaszon 200 km/h-val közlekedtek, és a következő években a 103-as mozdonyok méltán lettek egy új modern vasút szimbólumai. Havi futásteljesítményük nemritkán meghaladta a 40000 km-t, de a 103 157 elérte 1972 júliusában az 51251 km-t 31 nap alatt! Helyüket a DB 101 sorozat vette át. A 149 mozdonyból 4 működőképes állapotban, 13 pedig leállítva, szobormozdonyként vagy múzeumban kiállítva került megőrzésre.

Mágnesvasúti kocsi

A DB 218 sorozat hajtásrendszere

Jelenleg még nem múzeumi jármű, de ki volt állítva a DB 218 sorozat teljes hajtásrendszere is. Ugyanilyen mozdony járt Magyarországon emeletes kocsikkal 2006 őszén Magyarországon is.

A Plasser & Theurer vasútijármű gyár egyik munkagépe

Ugyanitt több pályaépítéssel kapcsolatos eszköz és munkagép is ki volt állítva, továbbá faaljas, betonaljas, vasaljas és alj nélküli vasúti pálya is néhány méter hosszan. Egy monitoron a Plasser & Theurer cég aktuális reklámfilmje ment, amiben a Brenner vonalat újították fel.

DRG V 140 001 dízelmozdony

A DRG V 140 001 egy német 1'C1' tengelyelrendezésű dízelmozdony volt. Ez volt az első hidraulikus-hajtású mozdony, mely több mint 1000 kW-os volt. 1953-ban készült belőle egy példány a Krauss-Maffei, a Voith, a MAN és a BBC gyáraiban. 1953-ban lett selejtezve, mert nem volt pótalkatrész a javításához, továbbá már rendelkezésre áltak az első DB V 80 dízelmozdonyok is.

De 2/2 sorozatú villamos mozdony Svájcból

A Wendelsteinbahn egyik fogaskerekű mozdonya és az egyik kocsija

A pincében található LGB méretarányú Western témájú terepasztal

A múzeum pincéjében szintén van egy terepasztal, amit minden órában 10-15 percre kapcsolnak be. Témája a vadnyugat. A síneken pedig hangdekóderrel szerelt mozdonyok közlekednek. Nagyon szépen, igényesen meg van csinálva az asztal, az élményt csak a rohangáló és visítozó 5-6 éves gyerekek csökkentették.

Továbbá lehetőség van még különböző vasúti munkaruhák felpróbálására is. Van DB-s, ÖBB-s kalauz munkaruha, de a pályafenntartók narancssárga mellénye és védősisakja sem hiányzik. Természetesen én is felpróbáltam egy DB-s ruhát. Aki Facebookon ismerősöm, az már láthatta is az erről készült képet! :)

Az ajándékboltban kiállított papír mozdony

Hazafelé a vonatom csupa emeletes kocsiból állt, melyeken szintén nincs nyitható ablak, így az üveg tükröződése miatt hazafelé sem sikerült fotóznom.

Hazafelé

Szólj hozzá!

Címkék: múzeum bajorország bayernticket freilassing


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr34674030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.