HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (1) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (21) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (2) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2012.05.24. 00:39 Balogh Zsolt

Kis cseh kitérő

2012 május 12-én, közvetlenül a születésnapom után, tettem egy kis kitérőt Csehország felé. Korábban még nem jártam ebben az országban, így mindenképp érdekesnek tűnt! Továbbá Csehország a 14 ország, ahol már jártam, és a 13-ik, ahol vonattal is utaztam (Belgiumban ez kimaradt).

Cheb vasútállomása

És miért pont Cheb? Nos pár héttel korábban jártam Bayreuthban, ahol a Neues Schloss Bayreuth kastélyt néztem meg. Az oda tartó vonat 3 összekapcsolt billenőszekrényes DB 612 sorozatú dízel motorkocsiból állt, melyek közül egy vonatrész Csehországba, azon belül is Cheb-be ment. Innen jött az ötlet, hogy mindössze egy nürnbergi átszállással, csupán 22 euróból be tudom később járni a Nürnberg–Cheb-vasútvonalat is.

Azért az út nem volt olyan egyszerű, mint számítottam rá.

Szokás szerint megvettem a BayernTickettemet, majd elmentem S-bahnnal a főpályaudvarra, ahol átszálltam a München-Nürnberg-expresszre. Ez az expressz a regionális vonatok díjszabásával vehető igénybe, de Ingolstadt és Nürnberg között nagysebességű pályát vesz igénybe. Itt a vonat 200 km/h sebességgel haladt.

Korábban már jártam Bayreuthban, amikor is mindössze 1 perc volt az átszállásra Nürnbergben. A DB menetrendje szerint ez az átszállás nem is lehetséges, csak az eggyel későbbi vonatra. Nekem akkor szerencsém volt, így reméltem, most is sikerül. Érkezés után leszállás, majd rohanás a másik vonatomhoz. De mire felértem az aluljáróból, a motorvonat már lépésben haladt a peron mellett, így ez most nem jött össze.

A várakozás alatt készítettem néhány fotót az állomáson, meg elkezdtem érdeklődni, hogy biztosan jó-e a jegyem Cheb-be. A BayernTicket ugyanis csak Bajorországban érvényes, de a tartomány határa utáni első megállóig is érvényes szokott lenni. Így utaztam már vele Bázelbe és Ulmba is. De vajon jó-e Cheb-be is?

Egy kedves kalauznőtől kérdeztem elsőnek, aki azonban nem tudta. Nem jár azon a vonalon, így nem ismerte az ottani díjszabást sem. A következő alkalmazott határozottan állította, hogy nem jó, mert az már Csehország, nem pedig Bajorország. A beszélgetésünket azonban meghallotta egy harmadik vasutas is, aki viszont váltig állította, hogy jó! Szóval a három különböző alkalmazottól az alábbi három különböző választ kaptam: Nem tudom; Nem jó; Jó. Most akkor kinek higyjek? Végül úgy döntöttem, hogy kockáztatok, és ha mégse lesz jó a jegy, majd menetközben megveszem, remélve, hogy pótdíj nélkül megúszom.

A vonal német része végig villamosítatlan volt, nagyrészt kétvágányú. Két kisebb szakaszt leszámítva a vonatom végig 160-nal ment, és menet közben ki is használta a billenőszekrényes képességét. A vasút a Pegnitz patak völgyét követi, és néhány kilométer alatt több mint 25-ször keresztezi is. A táj nagyon szép, erdős, hegyes, sok alagúttal és bevágással. Egyáltalán nem unalmas! A Deutsche Bahn tervei közt szerepel a vonal villamosítása 2018-ig.

Meglepően sokan utaztak, végig 80-100%-os kihasználtsággal mentünk. A jeggyel sem volt semmi gond. Mivel a közvetlen vonatomat lekéstem, ezért Marktredwitz-ben át kellett szállnom a Vogtlandbahn magánvasút zöld-fehér Desiro motorvonatára. Néhány kilométer után a kerekek suhogását felváltotta az ütemes tadam-tadam hang, a motorkocsi érezhetően rosszabbul futott. Hallani lehetett a különbséget a német és a cseh pályaállapotok között! Hamarosan a pálya felett megjelent a felsővezeték is, ugyanis egy rövid szakaszon a cseh vasút már villamosította a vonalat 25 kV 50 Hz-cel.

Így érkeztünk meg Csehországba. Az állomáson még készítettem néhány fotót, majd elindultam a város felé. Úgy gondoltam, majd visszaúton, míg a vonatomat várom, fogok több, jobb képet készíteni. Ebből azonban nem lett semmi, mert a városi fotózástól a fényképezőm teljesen lemerült. Pedig lett volna bőven fotó-téma! Cheb állomása több, mint 30 vágányos, továbbá fűtőház is található ott, fordítókoronggal. Az átmenő forgalma is jelentős, rengeteg különböző cseh, német és osztrák mozdony fordul meg itt. A cseh vasút egyáltalán nem unalmas, kellemes változatosságot hozott nekem a rengeteg piros és fehér német szerelvény után. Napjainkban együtt élnek a régi zöld-fehér vagy piros-hehér cseh kocsik a már újabb kék-fehér kocsikkal és mozdonyokkal. Egy-egy szerelvényben akár három különböző színtervű kocsi is előfordulhat!

Talán majd legközelebb több szerencsém lesz és sikerül több, jobb fotót készítenem!

A visszaút eltért az odaúttól, ugyanis más útvonalon jöttem vissza Münchenbe. Egy német regionális vonattal először ismét elmentem Marktredwitz-be. Erre a vonatra viszont már nem volt jó a jegyem, így mégiscsak igaza volt annak a vasutasnak, aki azt mondta, nem lesz jó. Pedig idefelé jó volt, ki érti ezt? Szerencsére a kalauz egy kézlegyintéssel elintézte, így se új jegyet, se pótdíjat nem kellett fizetnem.

Marktredwitztől nem Nürnberg irányába, hanem Regensburg felé mentem egy ALEX vonattal. A Herkules által vontatott kék-fehér kocsikból álló szerelvény Hof irányából jött, majd Regensburgban irányt váltott. Egyúttal a dízelmozdonyt is lecserélték egy szintén kék-fehér DB 182-esre (ami nagyrészt ugyanaz, mint a magyar MÁV 470 sorozat). Míg az egyik oldalról a Hercules lejárt, addig a másik oldalon a Taurus rázárt... Szervezésből ismét jeles! Innen már mindenféle bonyodalom nélkül érkeztem vissza Münchenbe, majd később Planeggbe.

És akkor következzen néhány kép:

Nürnberg Hauptbahnhof, háttérben a München-Nürnberg-expressNürnberg Hauptbahnhof, háttérben a München-Nürnberg-express

Három összecsatolt DB 612 sorozatú billenőszekrényes dízel motorvonatHárom összecsatolt DB 612 sorozatú billenőszekrényes dízel motorvonat. Ezt már nem késtem le!

Arzberg, vonal egyik állomásaArzberg, vonal egyik állomása

A Vogtlandbahn Desiro motorvonata az érkezés utánA Vogtlandbahn Desiro motorvonata az érkezés után

ČD 812 sorozatú motorkocsi, a ČSD M 152.0 modernizált változata, rokona a Magyarországon forgalomban lévő Bzmot motorkocsiknakČD 812 sorozatú motorkocsi, a ČSD M 152.0 modernizált változata, rokona a Magyarországon forgalomban lévő Bzmot motorkocsiknak

ČD 742 sorozatú dízelmozdony meglehetősen tarka színű vonatávalČD 742 sorozatú dízelmozdony meglehetősen tarka színű vonatával

panelházKelet-Európai hangulat. Németország után átmenet megdöbbentő!

ČD 362 sorozatú többáramnemű villamosmozdony, szintén az új világoskék-fehér gúnyában

VárosközpontVárosközpont

VárosközpontVárosközpont

ČD 242 sorozatú mozdony érkezett személyvonatával. a mozdony már az új cseh kék-fehér színterv alapján van fényezve

VáróteremVáróterem. A stílus Magyarországról ismerős lehet

Az állomás bejárataAz állomás bejárata

Az állomás bejárataMünchen Hauptbahnhof és az ALEX vonat. A felvétel egy későbbi utazás során készült

Szólj hozzá!

Címkék: csehország németország nürnberg bajorország regionalzug bayernticket


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr224542836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása