HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

  • felhőkergető: "Klubbvezető" muhahaha! tanuljátok már meg, hogy nincs "klubb"!!!!!! "klub" van!!!!!! vagy vegyél ... (2018.11.12. 11:42) A kecskeméti modellvasút kiállítás
  • sncf: @Balogh Zsolt: Kétségtelenül gyorsabb és egyszerűbb bejutni, nem is mondtam, hogy minden előny elv... (2018.11.06. 08:15) Nagysebességű hírek Angliából
  • sncf: @Balogh Zsolt: Másképp ez tényleg nem jön ki, de azért fura... Valószínűleg érdemben nem működik s... (2018.10.28. 18:26) Nagysebességgel Dániában is
  • McKinney: hát ez fantasztikus. különdíj a tányérsapkás diszpécserekért (2018.10.23. 13:39) A teherszállítás jövője?
  • juszufat: Sziasztok. Új hozzászólóként éppen az "olasz" témához tudok apróságot hozzátenni. Firenze-Velence ... (2018.10.01. 09:18) Nagysebességgel, na de merre?

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) amszterdam (1) anglia (12) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (58) autó (2) autómúzeum (3) ave (4) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (13) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (50) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (47) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (25) index2 (163) india (2) innsbruck (4) interrail (11) Japán (1) japán (6) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (12) kenya (1) kína (21) kindertojás (2) kisvasút (6) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (27) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (8) monaco (1) münchen (74) múzeum (35) nagysebességű vasút (93) nápoly (3) németország (49) nürnberg (11) öbb (8) olaszország (29) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (39) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (14) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (8) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (4) terepasztal (7) tgv (28) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2012.05.19. 23:22 Balogh Zsolt

Passaui kirándulás

Ez a cikk 2012 március 23-án jelent meg a Vonatmagazin.blog.hu blogban.

2012 március 6.-án szabadnapos voltam. Úgy gondoltam, végre ideje kimozdulni a szobából, és elszakadni a Facebook/MSN párostól. Az időjárás nem volt a legjobb, de már érezhetően tavaszodott. A terv az volt, hogy miután végeztem az orvossal, a legrövidebb úton Passauba megyek, onnan meg a többit majd még kitalálom. A város már korábban is szerepelt a céljaim között, de az akkori vágányzárak miatt meghiúsult.

PassauMegérkezett a vonatom az állomásra. Időközben a nap is kisütött.

Passau Németország egyik legfontosabb városa, mely Alsó-Bajorországban található, közel az Osztrák határhoz. Belvárosában talákozik a Duna, az Inn és az Ilz, innen ered neve, a Dreiflüssestadt ("három folyó városa").

Planeggben megvettem az ilyenkor szokásos BayernTicket-temet 21 euróért, majd útnak indultam München felé a 6-os S-Bahnnal.

Bajorország vasúti térképeAz általam bejárt útvonal

Szerencsém volt, mert sikerült a Müncheni főpályaudvarra pont úgy megérkeznem, hogy csak pár percet kellett várnom a közvetlen passaui vonat indulására, melynek még saját márkaneve is van: Dunau-Isar-Express. A vonatom egy DB 440 sorozatú Alstom Coradia Continental négyrészes villamos motorvonat volt. 2008 és 2009 között gyártottak belőle összesen 138 db-ot három különböző hosszúságú változatban. A Deutsche Bahn és számos magánvasúttársaság használja regionális forgalomra. Maximális sebessége 160 km/h.

Bajorország vasúti térképeA Dunau-Isar-Express már érkezés után Passauban

Az általam beutazott vasútvonalak az alábbiak voltak:
*a München-Regensburg-vasútvonal Landshutig (76 km, villamosított),
*a Landshut-Plattling-vasútvonal (63 km, villamosított),
*a Regensburg-Passau-vasútvonal Plattlink Passau közötti része (52 km, villamosított),
*a Passau-Neumarkt-Sankt Veit-vasútvonal (97 km, nem-villamosított),
* Mühldorf-Pilsting-vasútvonal Neumarkt-Sankt Veit-Mühldorf közötti része (16 km, nem villamosított),
* Mühldorf-Freilassing-vasútvonal (65 km, nem villamosított),
* és végül a München-Salzburg-vasútvonal Freilassing-München Ostbahnhf közötti része (82 km, villamosított).

Ez kb. összesen 442 km + 2x16 km S-Bahnnal.

Passauig végig villamosított vonalon haladtam, az utolsó kilométereken a Dunával párhuzamosan. Sajnos nyitható ablakok hiányába nem sikerült túl jó fotókat csinálnom. A vonal első komolyabb állomása Platting volt.

Platting állomásPlatting állomás

DunaPárhuzamosan a Dunával, a másik oldalt szinte függőleges sziklafal volt.

DunaPassau közeli közúti híd a Duna felett

ÖBB 1016Közeledünk az Osztrák határhoz.
Egy igencsak megfakult ÖBB 1016-os tehervonatával várakozik indulásra

Passau HauptbahnhofPassau Hauptbahnhof

Passau HauptbahnhofPassau Hauptbahnhof homlokzata és az előtte haladó út aluljárója

A városban nem töltöttem sok időt, pedig érdemes lett volna jobban szétnézni. Készítettem pár fotót a Dunáról, megebédeltem, majd megkerestem a következő vonatomat. Az állomás épülete igen érdekes kialakítású volt, ugyanis közvetlenül az épület előtt haladt egy 2 sávos, igen forgalmas út, melyet teljesen befedtek, így a pályaudvar előtt egy új tér alakult ki. A sínek 3-4 méter magasságban haladnak a házak között. A hatás hasonló, mint Szegeden a nagyállomáson, ott azonban lépcsőzés után az utcaszintre jutunk, itt viszont lépcsők nélkül egy mesterséges kis térre érünk ki.

ÖBB 1142 PassauÖBB 1142-es villamosmozdony ingavonatával várakozik, hogy ismét visszatérjen Ausztriába

DB 626 PassauA Mühldorfba tartó DB 628-as sorozatú dízelmotorvonatom. Nem kellett sokat várni az indulással

Mühldorv DB 218Mühldorfi életkép.
Bajorország egyik, hanem a legnagyobb dízel fűtőháza, számos DB 218-as mozdonnyal.
Az állomás másik oldalán pedig kb hat Class 66-os várakozott.

A város fontos vasúti csomópont, összesen hat nem villamosított vasútvonal fut itt össze:
* a München-Mühldorf-vasútvonal,
* a Mühldorf-Simbach-vasútvonal,
* a Mühldorf-Burghausen-vasútvonal,
* a Mühldorf-Rosenheim-vasútvonal,
* a Mühldorf-Neumarkt Sankt-Veit-vasútvonal,
* és a Mühldorf-Freilassing-vasútvonal.

Emiatt a vonatforgalom is igen jelentős, fontos csatlakozó és elágazó állomás. Innen akár azonnal visszaindulhattam volna egy emeletes ingavonattal Münchenbe, én azonban tettem még egy kis kitérőt Freilassing felé.

Mühldorf DB 218Működik a menetrendi pók: kiváló átszállási lehetőségek minden irányba!
Az emeletes vonat a közvetlen müncheni inga.

Mühldorf DB 218Az állomást elhagyva sikerült ezt a régi festésű DB 218-as mozdony elkapnom

Mühldorv DB 218Ha nem látom, nem hiszem el!
A vasútvonal modernizálásaként új karos!!! jelzők szerelése folyik!

Ezen a vonaton pedig egy nem várt meglepetésben volt részem! Bámulok kifelé az ablakon, kezemben a német vasúti térképemmel, mikor hirtelen odalép hozzám egy ember és elkezd faggatózni: ki vagyok, honnan jöttem, hová megyek... Elmondtam mindent, amire kíváncsi volt, és cserébe kaptam tőle egy Deutsche Bahnos kitűzőt. Kiderült, hogy vasúti alkalmazott volt, és a könyv alapján vasútbarátnak gondolt. Váratlan ajándék a Német Államvasúttól! Fel is tűztem magamnak, jól mutat a fekete kabátomon. MÁV-os kitűzője van már valakinek? :)

FreilassingMegérkezés Freilassingba

A BLB magánvasút háromrészes Flirt motorvonataA BLB magánvasút háromrészes Flirt motorvonata

A Berchtesgadener Land Bahn (röviden BLB) egy regionális osztrák vasúttársaság, mely a normál nyomtávolságú 35 km hosszú, villamosított Freilassing-Berchtesgaden-vasútvonalon közlekedteti a motorvonatait. A társaság a Regentalbahn AG és a Salzburg AG 50-50%-os tulajdonában van. A társaság 2009 májusában alakult, a forgalmat öt Stadler FLIRT háromrészes motorvonattal látják el. Az alkalmazottak száma 40 fő, a társaság székhelye Freilassing. Ezen a vonalon lehet eljutni a bajor nemzeti parkba és a Königsseehez is.

Lokwelt FreilassingFelhívás az aluljáróban a közeli vasútmúzeum megtekintésére.
Ide még mindenféleképp visszatérek!

Westbahn Kiss motorvonatA WestBahn egyik Stadler KISS motorvonata. Ausztria helyett itt várakoznak

RailjetRailjet érkezik München felől és halad tovább Bécs felé

Westbahn Kiss motorvonatA WestBahn motorvonata eközben beállt a peronok mellé

WestbahnA személyzet nagyon kedves és segítőkész volt. Még egy fotót is megengedtek.
Érdemes megfigyelni a munkaruhájukat a vállpánttal és a csákóval. A ruha színe is harmonizál a vonatéval

Fényképezés közben sikerült beszélgetnem a vonat személyzetével. Nagyon kedvesek voltak, minden kérdésemre válaszoltak és kérdezték, utaztam-e már a WestBahnnal. Sajnos még nem, és nem is várható, hiszen ez további két átszállást jelentene nekem Budapest felé, és minimum további 29 euró kiadást. Egyenlőre még kihagyom! :)

A társaságról azt érdemes tudni, hogy Ausztria első olyan személyszállító társasága, mely a westbahn vonalon versenyre kel az ÖBB-vel. Vezetője Stefan Wehinger, aki korábban négy évig dolgozott az ÖBB-nél. A cég számos érdekes ötletet valósított meg a 2011-es indulás óta. Jegyeket csak interneten vagy a vonaton lehet vásárolni, minden kocsiban 2 fő teljesít szolgálatot, külön férfi és külön női mosdó van... Érdekes kezdeményezés, meglátjuk, mi lesz belőle!

Az SNCF 26 százalékos érdekeltséget vásárolt a Rail Holding vállalatban, melynek tulajdonosa a Westbahn.

A Münchenbe tartó regionális vonatom.
A kocsik hasonlóak a magyar halbikhoz, azonban némelyik már automata ajtóval is felszerelt

Míg várakoztam az indulásra, tettem egy próbát az ajtókkal a felújított kocsiban. Gyanúsan zölden világított az ajtónyitó gomba a másik oldalon is. Megnyomtam, majd mindenki csodálkozására az ajtó ki is nyílt! A szelektív ajtónyitás vezérlés úgylátszik kimaradt a felújításból.

A regionális vonattal egészen München Ostbahnhofig utaztam, ugyanis gyorsabb az S-Bahn a város alatt, mint az egyéb vonatok (akár a Railjet is!), ahogy az egész várost megkerüli. A csatlakozással itt sem volt gond, az S6-os egy percen belül indult is! Innentől már csak keresztül kellett haladnom a város alatt a Strammstrecke-n, majd tovább Planeggig vonatoznom.

Szólj hozzá!

Címkék: németország bajorország münchen bayernticket


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr524526659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.