HTML

Vonattal? Természetesen!

Sziasztok! Korábban már több blogon is publikáltam, ezért úgy gondoltam belevágok én is egy saját blogba! Így nem vagyok kiszolgáltatva más blogok szerkesztőinek, és a cikkeim is hamarabb fognak megjelenni. És hogy miről is szól ez a blog? Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából is, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (4) agv (1) alex (1) állatok (1) állomás (3) amerika (2) anglia (8) április elseje (2) arosa (1) augsburg (4) ausztria (50) autó (2) autómúzeum (3) ave (3) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (7) bécsújhely (3) belgium (2) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (12) desiro (1) deutsche bahn (16) érdekességek (44) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (3) franciaország (32) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) gőzmozdony (6) gysev (1) hajó (6) hollandia (4) horvátország (1) ic (2) ice (18) index (19) index2 (120) india (2) innsbruck (3) interrail (11) japán (4) jbss bahn (11) kastély (7) kecskemét (9) kenya (1) kína (12) kindertojás (2) kisvasút (5) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (1) ligeti (6) lindau (1) magánvasút (2) maglev (5) magyarország (24) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (1) mittenwaldbahn (6) modellvasút (5) monaco (1) münchen (71) múzeum (34) nagysebességű vasút (70) nápoly (3) németország (40) nürnberg (11) öbb (7) olaszország (26) oroszország (1) párizs (4) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (4) repülés (1) rhb (2) s-bahn (4) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (2) skoda (1) spanyolország (23) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (12) svédország (2) szlovénia (8) s bahn (16) tarragona (1) terepasztal (7) tgv (24) tibee (2) törökország (1) trieszt (2) USA (3) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2017.07.03. 02:10 Balogh Zsolt

Tovább bővült a francia TGV hálózata

2017. július elsején két további nagysebességű vasútvonalat nyitottak meg Franciaországban. A beruházásnak hála, az ország nagysebességű hálózata 2142 km-ről 2696-ra nőtt, bár ezzel még mindig csak a negyedik helyen áll világviszonylatban (Kína továbbra is toronymagasan vezet, majd következik szinte fej-fej mellett Spanyolország és Japán). Az új 214 km-es LGV Bretagne Pays de la Loire (BPL) nyugat, míg a 302 km-es LGV Sud Europe Atlantique (SEA, Tours - Bordeaux) dél felé épült ki, jelentősen lerövidítve a menetidőket Párizs és az érintett nagyvárosok között.

tgv.jpgAz új inOui szerelvény Bordeaux pályaudvarán (kép forrása: gopressmobility.be)

Tervezési sebességük a ma már szinte az alapnak számító 350 km/h, ám az új emeletes TGV Océane szerelvények egyelőre "csak" 320 km/h sebességgel közlekedhetnek rajtuk.

1 komment

Címkék: franciaország tgv index2 nagysebességű vasút


2017.06.28. 00:09 Balogh Zsolt

Európa nagy vasúti fejlesztései

Napokon belül megindul a közlekedés többszáz km-nyi új TGV vonalon Franciaországban, decemberben pedig Németországban is gyökeresen átalakul a vasúti közlekedés az új Nürnberg-Erfurt nagysebességű vasútvonal átadásával.

highspeed.pngEurópa fontosabb hagyományos és nagysebességű vasútvonalai, a térképen évről-évre több a színes vonal! (kép forrása: Wikimedia Commons)

Sorra érnek be a több évtizedes álmok, de a cél még messze: Európa azt szeretné, ha az egész kontinenst behálóznák a modern vasútvonalak, több mint 20 ezer km hosszúságban!

A folyamatban lévő beruházások elkészülte után az építők nem tétlenkednek, további több milliárd eurós beruházások kezdődnek hamarosan vagy már akár folyamatban is vannak.

8 komment

Címkék: anglia spanyolország ausztria csehország olaszország németország svájc index2


2017.06.08. 22:48 Balogh Zsolt

Hyperloop - a jövő vagy csak egy átverés?

Elon Musk üzletember már több technológiát is tökéletesített, mi több, egész iparágakat forradalmasított. Vállalkozásainak indulásánál mindig több volt a kétkedő, mint a támogató, az évek alatt azonban mindre rácáfolt. A PayPal mára már szinte megkerülhetetlen a netes vásárlásoknál, a Tesla a legértékesebb autógyártó cég, a SpaceX űrkapszulája pedig már többször is járt az űrben és a rakéták indítófokozatainak a visszatérése is működőképes.

Hyperloop kapszula az eredeti tervekben (kép forrása: cmr.berkeley.edu)

Eddig, mondhatjuk úgy, bármibe is fogott, sikerre vitte. Néhány éve dobta be a köztudatba a Hyperloop ötletét is, melyről azután nagyvonalúan le is mondott, másokra bízva a megvalósítását.

A Hyperloop egy légritkított csőben közlekedő kapszula lenne, mellyel utasokat vagy akár teherárut is lehetne szállítani, hasonlóan a világ több pontján már régóta üzemelő csőpostákhoz. A kapszulák vagy légpárnán vagy pedig mágneses lebegtetéssel lebegnének, nem érintve a cső falát sehol sem.

Szólj hozzá!

Címkék: érdekességek nagysebességű vasút


2017.05.29. 15:58 Balogh Zsolt

Megszűnik a TGV?

A Francia Államvasút, az SNCF újragondolja jelenlegi márkaneveit, több régivel is felhagy, miközben néhány újat is bevezet. Alig néhány hónappal a TGV 35. születésnapja után a világszerte ismert, francia nemzeti jelképnek is számító TGV (Train à Grande Vitesse, tükörfordításban szimplán nagysebességű vonat) márkanevet is fokozatosan kivezeti.

technicentre_sud_est_europeen_2_paris_2011.jpgTGV vonatok Párizsban (kép forrása: Wikimedia Commons)

A döntés mindenképpen meglepő, hiszen egy világszerte ismert és elismert márkanévről beszélünk. Helyette a ma még szokatlan, nehezen kimondható inOui márkanév kerül bevezetésre. Talán tudatos, talán csak véletlen egybeesés, de a nagyon hasonló inouï francia szó magyarul hihetetlent jelent. Láttunk már ilyen ügyes trükköt a Stadlertől is a FLIRT esetében.

7 komment

Címkék: franciaország tgv nagysebességű vasút


2017.05.09. 18:21 Balogh Zsolt

A Brescia–Iseo–Edolo-vasútvonal

Olaszország rengeteg érdekes és izgalmas vasútvonallal rendelkezik, melyek festői környezetben kanyarognak a hegyek lábánál és a tengerek, tavak partján. De nem csak modern fővonalak vannak az országban, a fő vonalakat sok-sok mellékvonal is kiegészíti, melyek egészen más hangulatot nyújtanak, mint forgalmasabb társaik.

toline állomás, Brescia–Iseo–Edolo-vasútvonalMotorvonat Toline közelében az Iseói-tó partján (kép forrása: Wikimedia Commons)

A mai posztban képzeletben a lombardiai Brescia–Iseo–Edolo-vasútvonalat járjuk be néhány szép kép segítségével az Iseói-tó partján és az Oglio folyóvölgyén keresztül.

Szólj hozzá!

Címkék: olaszország