Vonattal? Természetesen! - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2022/11/05/a_magyarorszagi_nagysebessegu_vasutak_tortenete/full_commentlist/1#c42498987
Válasz erre: A magyarországi nagysebességű vasutak története
2024-03-16T22:42:26+01:00
2024-03-16T22:42:26+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2022/11/05/a_magyarorszagi_nagysebessegu_vasutak_tortenete?full_commentlist=1#c42498647" class="reply_nick_760557" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42498647 );">@OKdoki</a>: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól a ponttól kezdve jóval drágábbá válik a vasútvonal kiépítése/felújítása. Többek között nem keresztezheti semmi a vágányokat, olyan, mint egy autópálya. Ez az állomások átépítésével is jár, csak aluljárókon át szabad a peronokat megközelíteni.<br />
<br />
Emiatt nem is lenne értelme a meglévő vágányok mellé egy 160-as pályát építeni, mert az alul- és felüljárókat akkor már mind a négy vágány alá/fölé meg kellene építeni, így a régi pálya is nagyrészt teljesítené a 160 km/h-s követelményeket. A következő megoldandó feladat a sebesség növeléséhez a megfelelő geometria biztosítása nagyobb sugarú ívekkel, szélesebb peronokkal. Ez nem biztos, hogy elférne a meglévő vágányok mellett, így elkerülhetetlen az új nyomvonal, vagyis egy új vasútvonal kiépítése. Országoktól, kivitelezőktől, helyi adottságoktól függően ennek ára kb 4-10 milliárd Ft kilométerenként.<br />
<br />
A Budapest-Bécs vasútvonalban még van tartalék, nem túltelített annyira, hogy újabb vonalat építsünk és romjaiban is vanannyira jó, hogy óránként járnak a 7 kocsis Railjetek mindkét irányba + még négy Regiojet is meg fog élni mellette.<br />
<br />
Ha végig 120-160-as lenne, azzal komoly perceket lehetne lefaragni a menetidőből, a Railjeteket pedig lehet kettesével csatolni vagy emeleteseket üzemeltetni, esetleg később azokat kettesével csatolni. Néhány EC ma is 3 kocsival jár, tartalék van még bőven.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2022/11/05/a_magyarorszagi_nagysebessegu_vasutak_tortenete/full_commentlist/1#c42498647
Válasz erre: A magyarországi nagysebességű vasutak története
2024-03-16T19:07:00+01:00
2024-03-16T19:07:00+01:00
OKdoki
http://blog.hu/user/760557
Régi bejegyzés, de azért hozzászólok. Egy másik bejegyzésben taglaltad, hogy szükséges e egyáltalán Magyarországra a nagysebességű vasút. Ezen nem morfondírozva, de mégis összekapcsolódva azzal és ezzel a bejegyzéssel, a kérdésem a következő. Vajon mennyiből lehetne megvalósítani, hogy Budaörs és Tata között, a jelenlegi nyomvonalhoz nagyon közel alkalmas legyen a pálya a tartós 160 km/h sebességre? Tágabban, mennyibe kerülne, hogy Kellenföld és Hegyeshalom között még a Győr területén is alkalmas legyen erre a vasút megszakítás nélkül? Ebben az esetben egy megállás nélküli vonat, a gyorsabb osztrák szakaszt is figyelembe véve, alig több, mint másfél óra alatt elérne Kellenföldről a bécsi központi pályaudvarra. Ez erősen versenyképes lenne az autózással.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/03/11/a_schwazi_ezustbanyaban/full_commentlist/1#c42494675
Válasz erre: A Schwazi Ezüstbányában
2024-03-12T21:28:09+01:00
2024-03-12T21:28:09+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/03/11/a_schwazi_ezustbanyaban?full_commentlist=1#c42494661" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42494661 );">@gigabursch</a>: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusztán csak az eltérő évszám okozza? Mindkettő állítás igaz lehet csak más-más évtizedben?
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/03/11/a_schwazi_ezustbanyaban/full_commentlist/1#c42494661
Válasz erre: A Schwazi Ezüstbányában
2024-03-12T21:15:57+01:00
2024-03-12T21:15:57+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Volt idő, amikor az itteni ezüstbányában az európai ezüst mintegy felét, a réznek pedig felét a Német Nemzet Szent Római Birodalmában bányászták 1506 és 1545 között. A jól megőrzött<br />
<br />
Naaaaaaa!<br />
<br />
Akkor mi volt Selmecen, ahol az Újvilági beáramlás előtt az arany 15%-át, az ezüst 70%-át termelték?<br />
<br />
Ha ezt ott olvastad, vagy a Wikin, akkor orbitálisat hazudtak neked.<br />
Javaslom menj el Sopronba a Központi Bányászati Múzeumba és itt tájékozódj, vastagon forrásokva.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/03/04/vonat_a_vonaton/full_commentlist/1#c42486325
Válasz erre: Vonat a vonaton
2024-03-05T13:02:35+01:00
2024-03-05T13:02:35+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Ügyes!
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/03/03/tgv_hogyan_tovabb/full_commentlist/1#c42485913
Válasz erre: TGV - hogyan tovább?
2024-03-04T22:34:38+01:00
2024-03-04T22:34:38+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/03/03/tgv_hogyan_tovabb?full_commentlist=1#c42484865" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42484865 );">@gigabursch</a>: Franciaországban mindenki Párizsba akar menni. Léteznek persze átlós járatok is, csak azok nem TGV-k.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/03/03/tgv_hogyan_tovabb/full_commentlist/1#c42484865
Válasz erre: TGV - hogyan tovább?
2024-03-04T09:48:37+01:00
2024-03-04T09:48:37+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Érdekes volt.<br />
Amúgy egy Bordoeaux. - Lyonnes vonalat én is hiányoltam.<br />
Ugyanaz a sugaras probléma áll fenn, mint itthon.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/02/26/ketezerszaz_meter_magasra_a_karspitzbahn_felvonoval/full_commentlist/1#c42479029
Válasz erre: Kétezerszáz méter magasra a Karspitzbahn felvonóval
2024-02-28T20:43:19+01:00
2024-02-28T20:43:19+01:00
NAR
http://blog.hu/user/85314
Azt az 1000 eurós síruha-költséget nem egészen értem. Én mindig "utcai" télikabátban síeltem (vagy úgy is lehet fogalmazni, hogy a "hétköznapi" télikabátom egy sportos fazon volt és 20 évig kiszolgált). Sínadrág kell, de az fagyban huzamosabb kinttartózkodás (pl. kutyasétáltatás) esetén is hasznos, illetve -5 fok környékén kerékpáros munkabajárásra is használom, szánkózásról nem is beszélve. Egy vastag, vízhatlan kesztyű szintén hasznos sípályán kívül is. Egyedül a síszemüveg és a bukósisak specifikus ruházat, bár a síszemüveget történetesen kerékpározáshoz is szoktam használni +5 fok alatt (nem párásodik, ellentétben a sima napszemüveggel). Szóval szerintem a ruházat nem tétel, vagy legalábbis a tél többi részében is hasznos. A cipőt és a lécet bérelni érdemes, már csak azért is, hogy ne kelljen elcipelni a helyszínre otthonról :-)
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/02/06/hogy_all_a_westbahn/full_commentlist/1#c42445041
Válasz erre: Hogy áll a Westbahn?
2024-02-08T08:02:25+01:00
2024-02-08T08:02:25+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/02/06/hogy_all_a_westbahn?full_commentlist=1#c42444639" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42444639 );">@Balogh Zsolt</a>: <br />
Ezt mondom.<br />
Azért van az az akadékoskodás amit egy év kényszermunkával is tudnék díjazni.<br />
Főleg, hogy Krakkón a fejlesztésnek köszönhetően kettő helyett négy vágány megy át átlósan.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/02/06/hogy_all_a_westbahn/full_commentlist/1#c42444639
Válasz erre: Hogy áll a Westbahn?
2024-02-07T21:43:17+01:00
2024-02-07T21:43:17+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/02/06/hogy_all_a_westbahn?full_commentlist=1#c42443555" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42443555 );">@gigabursch</a>: hát még ha megnézed az animációt a tervezett építkezésekről! Nem csak néhány fa fog áldozatul esni, mint a körvasút esetében!
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/02/06/hogy_all_a_westbahn/full_commentlist/1#c42443555
Válasz erre: Hogy áll a Westbahn?
2024-02-07T13:31:23+01:00
2024-02-07T13:31:23+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Étdekes, hogy erre nincsenek olyan balf.sz baemok, mint nálunk a budapesti körvasút esetén....
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/17/az_obb_felujitja_a_mattersburgbahnt/full_commentlist/1#c42409859
Válasz erre: Az ÖBB felújítja a Mattersburgbahnt
2024-01-18T08:30:37+01:00
2024-01-18T08:30:37+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
"ám épült korábban egy vasútvonal Sopron és Bécsújhely között is, nagyrészt osztrák földön"<br />
<br />
Hmmm...<br />
Milyen térképet nézegetsz?<br />
Akkoriban Bécsújhely kb hatérvéros volt.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/12/tgv_temeto_franciaorszagban/full_commentlist/1#c42404377
Válasz erre: TGV temető Franciaországban
2024-01-15T13:22:47+01:00
2024-01-15T13:22:47+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/12/tgv_temeto_franciaorszagban?full_commentlist=1#c42404335" class="reply_nick_888861" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42404335 );">@Ződ2000</a>: <br />
Köszi a linket!
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/12/tgv_temeto_franciaorszagban/full_commentlist/1#c42404335
Válasz erre: TGV temető Franciaországban
2024-01-15T12:41:42+01:00
2024-01-15T12:41:42+01:00
Ződ2000
http://blog.hu/user/888861
A franciák nagyon értenek az ilyen temetőkhöz :)<br />
Sok-sok éve a haditengerészet hadihajó-temetőjét volt lehetőségem megpillantani Bretagne nyugati szélén ( <a rel="nofollow" href="https://egzostive.com/landevennec-2016/">egzostive.com/landevennec-2016/</a> ).<br />
A hajók elhejezkedése miatt nem könnyű megközelíteni, de úgy tudom szerveztek hajókirándulásokat, amelynek során közvetlen közelről is meg lehet nézni őket.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/12/tgv_temeto_franciaorszagban/full_commentlist/1#c42401465
Válasz erre: TGV temető Franciaországban
2024-01-13T09:30:22+01:00
2024-01-13T09:30:22+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Na és ebből kici-ócó?<br />
<br />
Visszavesszük max 160-ra...
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42400871
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-12T15:53:40+01:00
2024-01-12T15:53:40+01:00
Pályamágus, a sínész
http://blog.hu/user/1635895
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42400353" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42400353 );">@gigabursch</a>: Vigyázni kell, mivel viccelődik az ember, pedig nem ez az első eset, hogy a tegnapi agymenésem mára beköszönt:<br />
<a rel="nofollow" href="https://index.hu/techtud/2024/01/12/akkumulator-toltes-nelkul-kina-nuklearis-energia-megoldas-mobiltelefon/">index.hu/techtud/2024/01/12/akkumulator-toltes-nelkul-kina-nuklearis-energia-megoldas-mobiltelefon/</a>
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42400685
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-12T13:36:13+01:00
2024-01-12T13:36:13+01:00
Pályamágus, a sínész
http://blog.hu/user/1635895
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42400353" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42400353 );">@gigabursch</a>: "Csernobil a mai napig vidáman ketyegne, minden gond nélkül, ha betartották volna a használati utasítást."<br />
- Egyetértek, de mi a garancia, hogy soha többet nem lesz valaki, aki nem tartja be? Ez azért egy jogos aggodalom. Persze ne legyünk sötétzöldek, de elég óvatosak meg nem biztos, hogy tudunk lenni. Nehéz kérdés.<br />
<br />
"Fukusima viszont az a sztori, hogy láthatóan igyekeztek mindenre is gondolni, de kijött egy olyan kombináció, ami a legvadabb rémálmaikban sem volt elképzelhető."<br />
- Igazi káoszelmélet megvalósulás. Mondjuk nem okozott akkora bajt, mint Csernobil, és ez részben az elhelyezkedésének köszönhető. Mondjuk a baj is abból származott, úgy hogy ez is egy nehéz kérdés.<br />
<br />
Reméljük nem lesz belőle demokratikus szavazás, mert a jólértesült mindenhezisjobbanértő többség lenyomja a hozzáértőket, és a jövőben mindenki csuklóján atomóra lesz, mert az lesz a menő.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/12/isten_veled_metropolitan/full_commentlist/1#c42400547
Válasz erre: Isten veled Metropolitan!
2024-01-12T11:38:48+01:00
2024-01-12T11:38:48+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/12/isten_veled_metropolitan?full_commentlist=1#c42400483" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42400483 );">@gigabursch</a>: Szerintem esélytelen, több okból is:<br />
* két db szerelvényt hogy osztasz be? A németek gond esetében pótolhatták akár normál ICE motorvonatokkal is, az utasok számára ez nem lett volna visszalépés. De Magyarországon? Állomási tartaléknak túlságosan is jó, az ütemes menetrendbe viszont nem beilleszthető.<br />
* csak négy mozdony volt 100%-ban alkalmas a vontatásukra, azt a németek megtartották;<br />
* külföldi engedélye nem volt a szerelvénynek<br />
* a németeknek sem érte meg megtartani
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/12/isten_veled_metropolitan/full_commentlist/1#c42400483
Válasz erre: Isten veled Metropolitan!
2024-01-12T11:07:12+01:00
2024-01-12T11:07:12+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Lett volna annak, hogy kici-ócó alapon a MÁV megvegye és használja?
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42400353
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-12T09:58:44+01:00
2024-01-12T09:58:44+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42400285" class="reply_nick_1635895" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42400285 );">@Pályamágus, a sínész</a>: <br />
Csernobil a mai napig vidáman ketyegne, minden gond nélkül, ha betartották volna a használati utasítást.<br />
<br />
Fukusima viszont az a sztori, hogy láthatóan igyekeztek mindenre is gondolni, de kijött egy olyan kombináció, ami a legvadabb rémálmaikban sem volt elképzelhető.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42400347
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-12T09:53:27+01:00
2024-01-12T09:53:27+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42400285" class="reply_nick_1635895" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42400285 );">@Pályamágus, a sínész</a>: <br />
Mert a lángelmék elé, ha csak 15 sarokkövet tesznek le és nem őstehetség (vagy még nincs elég gyakorlati tapasztalat), akkor egy halom dologra még nem gondol.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42400285
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-12T09:00:14+01:00
2024-01-12T09:00:14+01:00
Pályamágus, a sínész
http://blog.hu/user/1635895
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42398393" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42398393 );">@gigabursch</a>: Nagyon érdekes cikk, bár mindig elcsodálkozom, hogy amúgy igazi lángelmék hogyan veszítenek szem elől ordító alapinformációkat. Ez a repülő dolog elég zsákutcának tűnik. Amíg egy telepített, akárhogyan úszó (jégtörő, rep.hordozó, t.a.járó) jól elvan akár üzemen kívül is, addig egy repülőnek a szimpla fennmaradáshoz is energiára van szüksége, ugyanis légáramlás nélkül nincs felhajtóerő, ha viszont van, akkor légellenállás is van. Ezért számít távolságarányosan nagy fogyasztásúnak a repülés, mert nem csak haladni kell, le kell küzdeni a gravitációt is, és az is energia. Persze légvonalban minden közelebb van, de még úgy sem gazdaságosabb, mint mondjuk hajózni. <br />
<br />
Ha eltekintünk a lakott területeken mozgásban működő atomreaktorok objektív biztonsági kockázataitól, akkor is erősen kérdéses, hogy van-e értelme egy ilyen meghajtással való foglalkozásnak repülőgépek esetében. Olyan dolgokról nem is beszélve, hogy egy hagyományos sugárhajtómű leszállás után kikapcsolható, egy atomreaktor leállítása tudomásom szerint napokig, hetekig is eltarthat, tehát még akkor is baleseti kockázati tényező, ha épp parkol a reptér szélén. Az meg már igazi apokaliptikus téma lehetne egy filmben, ha mondjuk a tenerifei balesetben nukis repcsik ütköztek volna, csupán egy emberi hiba miatt. <br />
<br />
Ha egy ilyen hajót ér baleset a tengeren, akkor a víz szennyezettségi koncentrációja hamar egészségügyi határérték alá hígul, és még tovább hígul. A telepített szárazföldi erőművek kockázataiból kaptunk ízelítőt Csernobilból, meg Fukusimából is. Semmilyen körülmények között sem szabad ilyesmivel játszadozni a szárazföldi meg légi közlekedésben.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42400225
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-12T07:06:36+01:00
2024-01-12T07:06:36+01:00
Pályamágus, a sínész
http://blog.hu/user/1635895
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42400087" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42400087 );">@Balogh Zsolt</a>: Természetesen összekapcsolják, és jól is teszik. Minél több fogyasztó van bekapcsolva egy körzeten belül, annál egyenletesebb a felhasználás, annál jobban szabályozható az igényekhez a termelés. Én csupán egy elméleti megjegyzést tettem, hogy még az sem feltétlenül szükséges.<br />
Ami viszont nem lenne haszontalan, az a szigetben IS működtethető megoldás, stratégiai megfontolásból. Ki tudja, hátha nem jönne rosszul.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42400087
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-11T23:16:57+01:00
2024-01-11T23:16:57+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42395881" class="reply_nick_1635895" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42395881 );">@Pályamágus, a sínész</a>: A villamos rendszereket inkább összekapcsolják, mint sem hogy szigetüzemenként működtessék őket. Gondolj csak bele, a 25 kVoltos villamos vontatás is azért gazdaságosabb a német/osztrák/svájci 15 kv-tól, mert a 25 kV össze van kapcsolva az ipari/lakossági áramrendszerrel, míg a 15 kVoltos meg egy párhuzamosan kiépített hálózat. A gyakorlat azt mutatja, nem éri meg a szigetüzem, még akkor se, ha a szinkronizáció hiánya miatt nincs veszteség.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42398411
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-11T09:46:08+01:00
2024-01-11T09:46:08+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Aztán kisméretű szovjet tengók:<br />
<a rel="nofollow" href="https://modernwartech.blog.hu/2017/07/03/a_projekt_705_k_lira_alfa_osztalyu_vadasztengeralattjaro">modernwartech.blog.hu/2017/07/03/a_projekt_705_k_lira_alfa_osztalyu_vadasztengeralattjaro</a><br />
<br />
...<br />
Nagyméretűek meg itt:<br />
<a rel="nofollow" href="https://modernwartech.blog.hu/2020/08/14/a_projekt_949_osztalyu_ssgn_es_valtozatai_1_resz">modernwartech.blog.hu/2020/08/14/a_projekt_949_osztalyu_ssgn_es_valtozatai_1_resz</a><br />
<br />
(Jó hosszú sorozat)
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42398393
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-11T09:30:56+01:00
2024-01-11T09:30:56+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
A szövjetek meg az usákok is akrtak is mindent is atomizálni is.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://modernwartech.blog.hu/2016/12/17/szovjet_tervek_nuklearis_repulogep-meghajtasra_2_resz">modernwartech.blog.hu/2016/12/17/szovjet_tervek_nuklearis_repulogep-meghajtasra_2_resz</a><br />
<br />
A hozzászólásokban bent vannak az ámerókai tervek is.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42396733
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-09T22:44:51+01:00
2024-01-09T22:44:51+01:00
NAR
http://blog.hu/user/85314
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42396727" class="reply_nick_85314" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42396727 );">@NAR</a>: A Lomonoszov úszóerőmű 144x30 méteres és 70 MW elektromos áramot termel.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42396727
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-09T22:40:50+01:00
2024-01-09T22:40:50+01:00
NAR
http://blog.hu/user/85314
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42396641" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42396641 );">@gigabursch</a>: Hajóknál mondjuk a hűtés egyszerűbben megoldható :-) Tudtommal a legkisebb (szárazföldi) erőmű a bilibino-i, ami a Google Maps alapján kb. 300x300 méteres helyet foglal el, de ebben lehet, hogy a menzától kezdve minden benne van :-)
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42396641
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-09T19:52:01+01:00
2024-01-09T19:52:01+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42395829" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42395829 );">@Balogh Zsolt</a>: <br />
Nono!<br />
Gondolj bele a tengeralattjárók ezirányú reaktoraira!<br />
S ne csak a brutál nagy Tayfun osztályra gondolj.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42395897
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-09T12:17:01+01:00
2024-01-09T12:17:01+01:00
Pályamágus, a sínész
http://blog.hu/user/1635895
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42395829" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42395829 );">@Balogh Zsolt</a>: <br />
A törpe erőmű is biztosan nagyobb lenne, mint ami egy mozdonyra felfér -> Szükség is lenne rá, mert akkor már nem egy mozdonyt kellene ellátnia, hanem a környéken az összeset, viszont nem kellene mozdonyonként egy fedélzeti atomfizikus, és még a különféle terhelési igények is kiegyenlíthetnék egymást, így az energiaigény sem lenne olyan változó. Egy erőműnél az sem elhanyagolható szempont.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42395881
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-09T12:09:49+01:00
2024-01-09T12:09:49+01:00
Pályamágus, a sínész
http://blog.hu/user/1635895
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42395829" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42395829 );">@Balogh Zsolt</a>: Ezeken a megállapításokon biztosan nem fogunk vitatkozni. Én a fejlődés részének tekintem az atomenergiát, nincsen vele semmi bajom, de azért csak óvatosan. Az oroszlán akkor is veszélyes, ha jóllakott és alszik, hátha még a bajszát is rángatják. Jobb helyen van a reaktor a földön stabil betonágyban.<br />
<br />
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42395591" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42395591 );">@gigabursch</a>: Egyetértek, de ha az erőmű máshova nincs bekötve, akkor talán még erre sincs szükség. A pálya mellett a felsővezeték fizikailag is, meg villamosságilag is szakaszolva van. Valószínűleg ezek a csatlakozási pontok a frekvencia szinkronizálását is kikerülhetővé teszik. A hálózaton vannak mindenféle kék/fehér táblák felfüggesztve. Ezek amolyan utasítások az aktuális teendőkre. Van olyan, ami szerint a főkapcsolót kell lekapcsolni, majd később visszakapcsolni. Gondolom innen már tökmindegy, hogy előtte és utána szinkronban volt-e a hálózati frekvencia egymással.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42395829
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-09T11:21:54+01:00
2024-01-09T11:21:54+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42395525" class="reply_nick_1635895" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42395525 );">@Pályamágus, a sínész</a>: Én úgy gondolom, hogy egy erőműnek nagynak kell lennie, persze az más kérdés, hogy mit tekintünk nagynak. Egy veszélyes atomreaktort kerekekre rakni és fél országon át napi szinten utaztatni nem tűnik bölcs dolognak. A törpe erőmű is biztosan nagyobb lenne, mint ami egy mozdonyra felfér
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42395591
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-09T06:06:21+01:00
2024-01-09T06:06:21+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42395525" class="reply_nick_1635895" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42395525 );">@Pályamágus, a sínész</a>: <br />
Ez így elgondolkodtató.<br />
Mondjuk sok kicsi rendszernél oda kell figyelni a szinuszhullámokra, de ez nem kihívás, csak feladat.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42395525
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-08T23:53:44+01:00
2024-01-08T23:53:44+01:00
Pályamágus, a sínész
http://blog.hu/user/1635895
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42395455" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42395455 );">@Balogh Zsolt</a>: Értem a látszólagos ellentmondást, nem fogalmaztam pontosan. A végén kezdem.<br />
<br />
Méretgazdaságosság. Tényleg nem értek hozzá, csak olvasgatok róla. Az egyik ilyen infóm volt Teller, és az se mostanában. Ő nem a gazdaságosság felől közelítette meg, hanem a biztonság/hatékonyság relációban, és az sem szakkönyv volt, hanem önéletrajz, vagy inkább nevezhetnénk riportkönyvnek, mert úgy emlékszem nem emlékirat volt. Ha szükséges megkeresem a pontos címét és szerzőjét. Ha jól értettem, egy kicsi reaktor egyszerően nem tud akkora bajt csinálni, mert relatíve sokkal biztonságosabban üzemeltethető. Feltételezem itt a lehetséges üzemzavarok, és azok kivédésének hatékonyságára utalhatott, és innen tényleg hátralépek, mert nem magamat akarom blamálni, csupán hivatkoztam egy jártasabb ember véleményére.<br />
<br />
Ami miatt szerintem nagyon jó, hogy nem készült el, az részben a cikkedben is sorolt kockázatokat jelenti, plusz kiegészítettem azokkal, amilyenekről napjainkban is lehet olvasni. A múlt év végén épp Nagymarosnál, de ugyan ott sziklaomlás is előfordul olykor-olykor, pedig rendszeresen végeznek sziklavizsgálatot teljes út és vágányzár mellett, mégis előfordul.<br />
<br />
És akkor a látszólagos ellentmondás. Az atomenergiával hajtott vonatokat haladó megoldásnak gondolom, de - utalva az első bekezdésre - megbízhatóbb megoldásnak találnám a pálya közelében alkalmas helyen 80-100 km távolságonként elhelyezkedő fix telepítésű, tehát mozgásból eredő baleseti kockázatok nélküli törpeerőművek áramtermelésével. <br />
<br />
Innen egy kis fantázia. Mivel műszaki ember vagyok, tényleg felvetődik bennem, hogy látva például a paksi bővítéshez tartozó alapozási munkákat, ami nyilván egyrészt biztonsági, de inkább statikai szükségszerőség, egy sokkal kisebb erőmű tömegénél fogva talán tényleg nem igényelne ekkora földmunkát. Arányaiban tehát megbízhatóbb alapozás lenne létesíthető akár mélyen a földbe süllyesztve. Ha ott történik baleset, az tényleg nem okozhat akkora környezeti pusztítást, mint egy hatalmas földfelszíni reaktor.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42395455
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-08T22:00:29+01:00
2024-01-08T22:00:29+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok?full_commentlist=1#c42395079" class="reply_nick_1635895" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42395079 );">@Pályamágus, a sínész</a>: Most én nem értelek... Ez pont egy kisteljesítményű reaktor lkett volna, egy mozdonyhoz mérhető leadott teljesítménnyel. Pont ilyenről ábrándozol, de a kommentedet meg azzal kezded, hála istennek nem készült el egy olyan atomreaktor, amit egy ember is tudott volna üzemeltetni.<br />
<br />
A méretgazdaságosság miatt pont az atomerőmű az, amiből nem volna szabad sose kicsit építeni.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42395271
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-08T19:49:50+01:00
2024-01-08T19:49:50+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Köszönöm, ez érdekes volt.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2024/01/08/atomenergiaval_hajtott_vonatok/full_commentlist/1#c42395079
Válasz erre: Atomenergiával hajtott vonatok
2024-01-08T16:49:23+01:00
2024-01-08T16:49:23+01:00
Pályamágus, a sínész
http://blog.hu/user/1635895
Az emberiség egyik legnagyobb arroganciája, hogy azt hiszi, ha valami lehet jó, akkor az feltétlenül az is lesz. Szerencsére nem készült el, és nem csak az atombalesetek miatt. Mi van az egyszerű közlekedési balesetekkel, a természeti katasztrófákkal? <br />
<br />
Még azt az egyszerű ötletet sem sikerült magunkévá tenni, amit Teller Ede az önéletrajzi könyvében feszegetett, ti., hogy nem hatalmas teljesítményű reaktorokat kell építeni, mert azok biztonságos üzemeltetéséhez nagyon komoly óvintézkedéseket kell tenni, valamint az energia szállítása további energiát emészt fel, hanem pont kisteljesítményű erőművek sokaságát. Azokat olyan körülmények között is meg lehet építeni, ahol nagyot biztosan nem, de baleset esetén sem okoz lokálisnál nagyobb bajt. Az sem kevés, de nem lesz belőle atomkatasztrófa súlytotta sokezer négyzetkilométeres terület. Az energia lényegében pár tíz kilométeres szállítás után célbaérhetne, és viszonylag kishozamú folyók mellé is telepíthető lenne. Én ugyan nem vagyok a téma szakértője, de Teller Edének csak hihetnénk egy keveset.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/24/a_koralmbahn_teszteles_alatt/full_commentlist/1#c42379841
Válasz erre: Tesztelés alatt a Koralmbahn
2023-12-26T23:31:06+01:00
2023-12-26T23:31:06+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/24/a_koralmbahn_teszteles_alatt?full_commentlist=1#c42379201" class="reply_nick_228702" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42379201 );">@geegee</a>: Vagy már tervezéskor számoltak azzal, hogy ez egy több mint 10 éves projekt, és az inflációt és a lehetséges drágulásokat is beleszámolták. Ne feledjük azt sem, hogy ennél a projektnél az első években volt a legtöbb pénz elköltve (alagútfúró gép, kisajátítás...), a legnehezebb rész pedig maga a fúrás, ami sok idő és talán jól tervezhető állandó költség.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/26/tgv-vel_bordeauxba/full_commentlist/1#c42379663
Válasz erre: TGV-vel Bordeauxba
2023-12-26T19:12:06+01:00
2023-12-26T19:12:06+01:00
Sgor
http://blog.hu/user/1589178
Gondolom nem kellett ringatni elalváshoz?
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/24/a_koralmbahn_teszteles_alatt/full_commentlist/1#c42379245
Válasz erre: Tesztelés alatt a Koralmbahn
2023-12-26T14:17:19+01:00
2023-12-26T14:17:19+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/24/a_koralmbahn_teszteles_alatt?full_commentlist=1#c42379201" class="reply_nick_228702" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42379201 );">@geegee</a>: <br />
Vagy akkora volt benne a nyúlás, hogy még így is maradt bőven.<br />
Persze ez is lehet "minta"...
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/24/a_koralmbahn_teszteles_alatt/full_commentlist/1#c42379201
Válasz erre: Tesztelés alatt a Koralmbahn
2023-12-26T13:39:16+01:00
2023-12-26T13:39:16+01:00
geegee
http://blog.hu/user/228702
Én is pont ezt akartam beleírni.Ahol csak ennyit drágul (értsd: ilyen minimálisat) egy ilyen projekt, az mintaország, bakker.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/24/a_koralmbahn_teszteles_alatt/full_commentlist/1#c42379149
Válasz erre: Tesztelés alatt a Koralmbahn
2023-12-26T12:09:35+01:00
2023-12-26T12:09:35+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/24/a_koralmbahn_teszteles_alatt?full_commentlist=1#c42378355" class="reply_nick_1589178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42378355 );">@Sgor</a>: <a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/24/a_koralmbahn_teszteles_alatt?full_commentlist=1#c42378845" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42378845 );">@gigabursch</a>: Mivel ketten is írtátok, még egyszer leellenőriztem. A forrás alapján ez nem elgépelés, hanem tényleg így van. Vagy a forrás téved...
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/24/a_koralmbahn_teszteles_alatt/full_commentlist/1#c42378845
Válasz erre: Tesztelés alatt a Koralmbahn
2023-12-26T01:25:58+01:00
2023-12-26T01:25:58+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/24/a_koralmbahn_teszteles_alatt?full_commentlist=1#c42378355" class="reply_nick_1589178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42378355 );">@Sgor</a>: <br />
Pont ez tűnt fel nekem is.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/24/a_koralmbahn_teszteles_alatt/full_commentlist/1#c42378355
Válasz erre: Tesztelés alatt a Koralmbahn
2023-12-25T13:00:44+01:00
2023-12-25T13:00:44+01:00
Sgor
http://blog.hu/user/1589178
Furcsa látni, hogy 2009 és 2023 között "alig" drágult a projekt!
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/05/irany_disneyland/full_commentlist/1#c42357879
Válasz erre: Irány Disneyland!
2023-12-09T19:41:38+01:00
2023-12-09T19:41:38+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/05/irany_disneyland?full_commentlist=1#c42357675" class="reply_nick_85314" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42357675 );">@NAR</a>: Igazi veszélyes hullámvasút kettő van: a csillagok háborúja és a vadnyugat témájú. Van még kettő szolidabb, de a többi látványosság maximálisan emberbarát. Ez nem kalandpark, minden korosztálynak van megfelelő látványosság.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/05/irany_disneyland/full_commentlist/1#c42357675
Válasz erre: Irány Disneyland!
2023-12-09T17:40:25+01:00
2023-12-09T17:40:25+01:00
NAR
http://blog.hu/user/85314
Az attrakciók többsége hullámvasút-jellegű vagy vannak olyan dolgok is, amiket gyenge gyomrú látogató is élvezhet?
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/02/modellvasut_kiallitas_szegeden/full_commentlist/1#c42351365
Válasz erre: Modellvasút kiállítás Szegeden
2023-12-05T09:25:20+01:00
2023-12-05T09:25:20+01:00
Jegkoko
http://blog.hu/user/30184
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/02/modellvasut_kiallitas_szegeden?full_commentlist=1#c42349955" class="reply_nick_684052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42349955 );">@P806</a>: hát sajnos ez elmondható a legtöbb ilyen jellegű kiállításra.Én október végén elmentem Szolnokra megtekinteni egy hasonlóan nívós kiállítást és jó esetben 20 perc múlva már az ajtóba voltam.Egy darab képet nem készítettem, mert nem volt arra sem érdemes az egész.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/12/02/modellvasut_kiallitas_szegeden/full_commentlist/1#c42349955
Válasz erre: Modellvasút kiállítás Szegeden
2023-12-04T07:57:18+01:00
2023-12-04T07:57:18+01:00
P806
http://blog.hu/user/684052
Ez a mostani szegedi volt életem legpocsékabb, legunalmasabb kiállítása. Összesen 20 percet sem voltam bent, annyira nem tetszett.<br />
A balassagyarmati nagyságrendekkel jobb volt szeptemberben.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/22/hogy_all_a_notre-dame/full_commentlist/1#c42337419
Válasz erre: Hogy áll a Notre-Dame?
2023-11-26T20:15:58+01:00
2023-11-26T20:15:58+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
Az igazságot nem ismerem, de van néhány elképzelésem az okokról:<br />
* kevés az a szakember, akire rá lehet bízni a megfelelő minőségű restaurálást;<br />
* kevés a pénz egyszerre;<br />
* az eredeti anyagok alkalmazása és az eredeti technológia miatt;<br />
* mert a Notre Dame nyitva lesz jövőre, ami miatt akadályoztatva lesz a felújítása.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/22/hogy_all_a_notre-dame/full_commentlist/1#c42337073
Válasz erre: Hogy áll a Notre-Dame?
2023-11-26T16:52:09+01:00
2023-11-26T16:52:09+01:00
haix
http://blog.hu/user/902863
Mi az ami 10-40 évig tart?
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/22/hogy_all_a_notre-dame/full_commentlist/1#c42331879
Válasz erre: Hogy áll a Notre-Dame?
2023-11-23T17:06:06+01:00
2023-11-23T17:06:06+01:00
Androsz
http://blog.hu/user/24459
Néhány nappal az eset után Macron kijelentette, hogy az újjáépítést öt éven belül befejezik. Erről már akkor lehetett tudni, hogy hülyeség, hogy csak vágyálom. És valóban, most már 10-40 (!) évről olvashattunk.<br />
<br />
Az egyébként érdekes kérdés, hogy a felszín alatt legyenek-e modern építőelemek és anyagok. Én pártolnám, hiszen szerintem annál, hogy mikori kövek és fák vannak beépítve, és hogy az egykori építészek mivel oldották meg a stabilitást, fontosabb, hogy minél tovább állva maradjon a mi jövőnkben is.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/14/ausztriai_jarmubeszerzesek/full_commentlist/1#c42320411
Válasz erre: Ausztriai járműbeszerzések
2023-11-16T16:08:07+01:00
2023-11-16T16:08:07+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/14/ausztriai_jarmubeszerzesek?full_commentlist=1#c42320289" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42320289 );">@Balogh Zsolt</a>: <br />
Én mint faceinstaredditiwiwmyvipncore stb negatív ember most mit mondjak?<br />
?
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/14/ausztriai_jarmubeszerzesek/full_commentlist/1#c42320289
Válasz erre: Ausztriai járműbeszerzések
2023-11-16T15:01:02+01:00
2023-11-16T15:01:02+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/14/ausztriai_jarmubeszerzesek?full_commentlist=1#c42319597" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42319597 );">@gigabursch</a>: Jól van naaaa! :)<br />
<br />
Facebookra ne menj, mert az ottani kommentek többsége tényleg ijesztő! :P
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/14/ausztriai_jarmubeszerzesek/full_commentlist/1#c42319597
Válasz erre: Ausztriai járműbeszerzések
2023-11-16T06:48:52+01:00
2023-11-16T06:48:52+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/14/ausztriai_jarmubeszerzesek?full_commentlist=1#c42317649" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42317649 );">@Balogh Zsolt</a>: <br />
Ijesztő ez a megilyedtem...<br />
?
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/14/ausztriai_jarmubeszerzesek/full_commentlist/1#c42317723
Válasz erre: Ausztriai járműbeszerzések
2023-11-14T20:06:09+01:00
2023-11-14T20:06:09+01:00
Sgor
http://blog.hu/user/1589178
Irígykedve olvasom, hogy mekkora összeget költenek vonat vásásrlásra, ráadásúl a vasúti pályákat is fejlesztik keményen!<br />
Amit még ide lehetne írni, (bár szorosan nem kapcsolódik) az a <br />
Go-Ahead németországi vállalatának a felvásárlása!<br />
Így ha mindent összeadnánk, jóval nagyobb összeg jönne ki!
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/14/ausztriai_jarmubeszerzesek/full_commentlist/1#c42317679
Válasz erre: Ausztriai járműbeszerzések
2023-11-14T19:41:59+01:00
2023-11-14T19:41:59+01:00
Sgor
http://blog.hu/user/1589178
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/14/ausztriai_jarmubeszerzesek?full_commentlist=1#c42317649" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42317649 );">@Balogh Zsolt</a>: Most már jó!
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/14/ausztriai_jarmubeszerzesek/full_commentlist/1#c42317649
Válasz erre: Ausztriai járműbeszerzések
2023-11-14T19:28:25+01:00
2023-11-14T19:28:25+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/14/ausztriai_jarmubeszerzesek?full_commentlist=1#c42317577" class="reply_nick_1589178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42317577 );">@Sgor</a>: A blog.hu kínlódik már megint, nem volt hajlandó elmenteni a szöveget, most még én is megilyedtem, azt hittem, a teljes szöveg elveszett. Most már tényleg jónak kell lennie! :)
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/14/ausztriai_jarmubeszerzesek/full_commentlist/1#c42317577
Válasz erre: Ausztriai járműbeszerzések
2023-11-14T18:43:55+01:00
2023-11-14T18:43:55+01:00
Sgor
http://blog.hu/user/1589178
Továbbra sem jó!<br />
Pedig még a böngészőt is újraindítottam!
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/14/ausztriai_jarmubeszerzesek/full_commentlist/1#c42317393
Válasz erre: Ausztriai járműbeszerzések
2023-11-14T16:53:29+01:00
2023-11-14T16:53:29+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/14/ausztriai_jarmubeszerzesek?full_commentlist=1#c42317297" class="reply_nick_1589178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42317297 );">@Sgor</a>: Nem, csak a blog.hu szerencsétlenkedik megint... Remélhetőleg most már jó, kattints újra!
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/14/ausztriai_jarmubeszerzesek/full_commentlist/1#c42317297
Válasz erre: Ausztriai járműbeszerzések
2023-11-14T16:13:39+01:00
2023-11-14T16:13:39+01:00
Sgor
http://blog.hu/user/1589178
Félbemaradt a cikk?
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/11/02/texasi_nagysebessegu_vasuti_tervek/full_commentlist/1#c42294891
Válasz erre: Texasi nagysebességű vasúti tervek
2023-11-02T18:09:30+01:00
2023-11-02T18:09:30+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Nedves álmok...<br />
Ehhez képest Paks II. gyorsvonat.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/31/mi_lett_veled_hyperloop/full_commentlist/1#c42292497
Válasz erre: Mi lett veled Hyperloop?
2023-11-01T11:30:48+01:00
2023-11-01T11:30:48+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/31/mi_lett_veled_hyperloop?full_commentlist=1#c42292399" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42292399 );">@Balogh Zsolt</a>: <br />
Az elméleti sebességhez kapcsolódó gyorsulások meghaladják azt, amit a képzett* emberi szervezet elvisel, nemhogy egy átlagos.<br />
S ehhez még delej is kell...<br />
<br />
__________<br />
*vadászpilóta, űrhajós
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/31/mi_lett_veled_hyperloop/full_commentlist/1#c42292399
Válasz erre: Mi lett veled Hyperloop?
2023-11-01T09:59:17+01:00
2023-11-01T09:59:17+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/31/mi_lett_veled_hyperloop?full_commentlist=1#c42292199" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42292199 );">@gigabursch</a>: Egy olyan ember dobta be a köztudatba, akinek korábbi ötletei is hajmeresztőek voltak, mégis sikerre vitte őket! :) De azért ha megnézed a korábbi cikket, nekem is voltak akkor kétségeim.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/31/mi_lett_veled_hyperloop/full_commentlist/1#c42292199
Válasz erre: Mi lett veled Hyperloop?
2023-11-01T03:25:24+01:00
2023-11-01T03:25:24+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Hittél benne?<br />
A macskaszar nem bűzlik ilyen messziről...
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/26/a_siemens_viaggio_kocsicsalad/full_commentlist/1#c42287865
Válasz erre: A Siemens Viaggio kocsicsalád
2023-10-29T20:05:13+01:00
2023-10-29T20:05:13+01:00
Benbe
http://blog.hu/user/69543
A görög kocsik annyira Viaggiók, hogy a Bombardier Dunakeszi gyártotta őket.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/25/megallas_erlachban/full_commentlist/1#c42285409
Válasz erre: Megállás Erlachban
2023-10-28T14:56:25+02:00
2023-10-28T14:56:25+02:00
geegee
http://blog.hu/user/228702
Az a rendszeres bégető hang elég dinkán hangzik, én úgy oldanám ezt meg, hogy valami világítana, ha már meg lett nyomva.<br />
Tirolban vonatozgatni egy csoda lehet, a vasútmelegek és természetkedvelők mekkája.Egyszer nagyon kipróbálnám.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/10/nagysebesseggel_szaud-arabiaban_926/full_commentlist/1#c42256953
Válasz erre: Nagysebességgel Szaúd-Arábiában
2023-10-12T21:09:20+02:00
2023-10-12T21:09:20+02:00
Greg36
http://blog.hu/user/44224
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/10/nagysebesseggel_szaud-arabiaban_926?full_commentlist=1#c42254307" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42254307 );">@gigabursch</a>: Valószínúleg nem, különben a kínaiak nem eröltetnék a 'félmagas' konténereket. Ezek fele olyan magasak, mint a szabvány 20-40 lábas konténerek, de elméletileg sok EU űrszelvényben elférnek 3 egység magassában (ami 1,5 magas normál konténernek felel meg).
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/10/nagysebesseggel_szaud-arabiaban_926/full_commentlist/1#c42254905
Válasz erre: Nagysebességgel Szaúd-Arábiában
2023-10-11T18:27:02+02:00
2023-10-11T18:27:02+02:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
Vajon milyen gyakran kell eltakarítani a homokot a pályáról?
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/10/nagysebesseggel_szaud-arabiaban_926/full_commentlist/1#c42254371
Válasz erre: Nagysebességgel Szaúd-Arábiában
2023-10-11T12:53:09+02:00
2023-10-11T12:53:09+02:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/10/nagysebesseggel_szaud-arabiaban_926?full_commentlist=1#c42254307" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42254307 );">@gigabursch</a>: Szerintem sehogy nem férne el, mert ha elférne, a fuvarozók már rég éltek volna ezzel a lehetőséggel! :) De nézz meg pár indiai fotót, ahol felsővezeték alatt visznek konténert, a mozdonyok áramszedői az égig érnek.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/10/nagysebesseggel_szaud-arabiaban_926/full_commentlist/1#c42254307
Válasz erre: Nagysebességgel Szaúd-Arábiában
2023-10-11T12:20:23+02:00
2023-10-11T12:20:23+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
A konténerszállító vagonok ha olyan alacsonyak lennének, mint rége a RoLa vagonok tudták, akkor vajon idehaza elférne a vezeték alatt a dupla konténer?
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/02/fuggerth_vagy_piko_v43-as/full_commentlist/1#c42245181
Válasz erre: Fuggerth vagy Piko V43-as?
2023-10-05T20:14:31+02:00
2023-10-05T20:14:31+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/02/fuggerth_vagy_piko_v43-as?full_commentlist=1#c42244719" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42244719 );">@Balogh Zsolt</a>: <br />
Szupi!<br />
:-)
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/03/nightjet_hamarosan/full_commentlist/1#c42244833
Válasz erre: Nightjet: Hamarosan!
2023-10-05T14:58:02+02:00
2023-10-05T14:58:02+02:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/03/nightjet_hamarosan?full_commentlist=1#c42244727" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42244727 );">@Balogh Zsolt</a>: <br />
<br />
Persze, te szakmai szemmel nézed. Nekem mint laikusnak meg marad a politikai szempont, ahhoz úgyis mindenki ért - akár a focihoz és 2020. óta a vírusokhoz. :)
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/03/nightjet_hamarosan/full_commentlist/1#c42244727
Válasz erre: Nightjet: Hamarosan!
2023-10-05T12:58:47+02:00
2023-10-05T12:58:47+02:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/03/nightjet_hamarosan?full_commentlist=1#c42244673" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42244673 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>: Én abból következtetek erre, hogy az EU sok helyen és sokféleképpen foglalkozik Ukrajnával. Szeretnének normál nyomtávolságú kapcsolatot, Kijev rákerült a TEN folyosók térképére, A Regiojet Ukrajna felé terjeszkedne és végül az ÖBB lát fantáziát egy Kijev-Európa közötti éjszakai vonatjáratban. És ez csak az, ami most hirtelen eszembe jutott.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/02/fuggerth_vagy_piko_v43-as/full_commentlist/1#c42244719
Válasz erre: Fuggerth vagy Piko V43-as?
2023-10-05T12:52:47+02:00
2023-10-05T12:52:47+02:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/02/fuggerth_vagy_piko_v43-as?full_commentlist=1#c42243267" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42243267 );">@gigabursch</a>: Nem szoktam nagyon előre tervezni! :) Most két fontosabb hír is itt van a fejemben, ahogy időm engedi, cikk lesz belőle! :)
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/02/fuggerth_vagy_piko_v43-as/full_commentlist/1#c42244717
Válasz erre: Fuggerth vagy Piko V43-as?
2023-10-05T12:52:00+02:00
2023-10-05T12:52:00+02:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/02/fuggerth_vagy_piko_v43-as?full_commentlist=1#c42243257" class="reply_nick_44224" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42243257 );">@Greg36</a>: Köszönöm a pontosítást, javítom is azonnal.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/03/nightjet_hamarosan/full_commentlist/1#c42244673
Válasz erre: Nightjet: Hamarosan!
2023-10-05T12:05:00+02:00
2023-10-05T12:05:00+02:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/03/nightjet_hamarosan?full_commentlist=1#c42242621" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42242621 );">@Balogh Zsolt</a>: <br />
<br />
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/03/nightjet_hamarosan?full_commentlist=1#c42242621" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42242621 );">@Balogh Zsolt</a>: <br />
<br />
"Az optimista forgatókönyv szerint Ukrajna NATO és EU tag lesz" <br />
<br />
Az optimista forgatókönyv szerint egyikben sem lesz tag. Ukrajna, élén Zelenszkijjel megmond, kioktat, sérteget, követel, büntet, szankcionál, beperel - mindezt az őt támogató országokkal szemben. <br />
<br />
El lehet képzelni, milyen erőszakosan követelőzne és parancsolgatna tagként. <br />
<br />
NATO-tag pedig még úgy se legyen soha, mert az elvakult oroszgyűlöletével háborút provokálna ki a NATO és Oroszország között. Ezzel eddig is próbalkozott, de tagként több eséllyel tehetné. <br />
<br />
Bocsánat a politikai offért, de erre reagálni kellett.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/02/fuggerth_vagy_piko_v43-as/full_commentlist/1#c42243267
Válasz erre: Fuggerth vagy Piko V43-as?
2023-10-04T13:22:22+02:00
2023-10-04T13:22:22+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/02/fuggerth_vagy_piko_v43-as?full_commentlist=1#c42243105" class="reply_nick_30184" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42243105 );">@Jegkoko</a>: <br />
Akkor várhatom a jó kis bejegyzést a Gyíkokról?<br />
:-)
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/02/fuggerth_vagy_piko_v43-as/full_commentlist/1#c42243257
Válasz erre: Fuggerth vagy Piko V43-as?
2023-10-04T12:57:47+02:00
2023-10-04T12:57:47+02:00
Greg36
http://blog.hu/user/44224
Már hogyne lenne Piko GySEV? Íme, meg is veheted: <a rel="nofollow" href="https://shop.modell.hu/piko-51440-villamos-mozdony-v43-430-326-szili-gysev-vi">shop.modell.hu/piko-51440-villamos-mozdony-v43-430-326-szili-gysev-vi</a>
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/02/fuggerth_vagy_piko_v43-as/full_commentlist/1#c42243105
Válasz erre: Fuggerth vagy Piko V43-as?
2023-10-04T10:26:18+02:00
2023-10-04T10:26:18+02:00
Jegkoko
http://blog.hu/user/30184
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/02/fuggerth_vagy_piko_v43-as?full_commentlist=1#c42241633" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42241633 );">@gigabursch</a>: hát már ez nem mondható el,mióta megjelent az MTB től nagyszériában.Néhány hónapon belül pedig az ACME is ki fogja hozni
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/03/nightjet_hamarosan/full_commentlist/1#c42242931
Válasz erre: Nightjet: Hamarosan!
2023-10-04T06:29:35+02:00
2023-10-04T06:29:35+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/03/nightjet_hamarosan?full_commentlist=1#c42242621" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42242621 );">@Balogh Zsolt</a>: <br />
Optimista forgatókönyv szerint ez az aljadék sose lesz se ez, se az.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/03/nightjet_hamarosan/full_commentlist/1#c42242621
Válasz erre: Nightjet: Hamarosan!
2023-10-03T21:29:23+02:00
2023-10-03T21:29:23+02:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/03/nightjet_hamarosan?full_commentlist=1#c42241973" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42241973 );">@gigabursch</a>: Egyszer csak véget ér ez a háború.Ha pedig véget ér, lesz népmozgás rendesen, lesz újjáépítés, kitelepítés vagy családegyesítés, lesznek ukrán hazatérők és vendégmunkások, katasztrófa-turisták...stb.<br />
Az optimista forgatókönyv szerint Ukrajna NATO és EU tag lesz, kap majd némi segélyt és közelebb kerül Európához.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/03/nightjet_hamarosan/full_commentlist/1#c42241973
Válasz erre: Nightjet: Hamarosan!
2023-10-03T12:53:57+02:00
2023-10-03T12:53:57+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Az ukik vonal csak nedves álom, vagy kötelező agitprop.<br />
<br />
Ellenben egy Bp-Bécs-München-Párizs és egy Bécs-Bp-Kolozsvár-Brassó / Belgrád-Szófia-Plovdív-Burgasz/Isztambul kifejezetten érdekes opció lenne.<br />
<br />
A Bp-Bécs átfedés nem véletlen a részemről.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/10/02/fuggerth_vagy_piko_v43-as/full_commentlist/1#c42241633
Válasz erre: Fuggerth vagy Piko V43-as?
2023-10-03T08:36:09+02:00
2023-10-03T08:36:09+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Akkor is az M63 a legritkább modell mozdony...
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/05/11/mar_kaphato_a_deutschlandticket/full_commentlist/1#c42203083
Válasz erre: Már kapható a Deutschlandticket!
2023-09-04T17:04:47+02:00
2023-09-04T17:04:47+02:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/05/11/mar_kaphato_a_deutschlandticket?full_commentlist=1#c42202859" class="reply_nick_1636269" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42202859 );">@Andivagyok</a>: Én még csak az elődjével utaztam, így saját tapasztalatom nincs még. A jegy egy hónapig érvényes, 1-től 31-ig és 10-éig kell lemondani a következő hónapot. Szerintem tudsz csak egy hónaposat venni. Érdemes majd nektek személyesen, egy jegypénztárban megvenni, és ott biztos kaptok mindenről tájékoztatást.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/05/11/mar_kaphato_a_deutschlandticket/full_commentlist/1#c42202859
Válasz erre: Már kapható a Deutschlandticket!
2023-09-04T14:46:06+02:00
2023-09-04T14:46:06+02:00
Andivagyok
http://blog.hu/user/1636269
Sziasztok,<br />
A honap masodik felet Nemetorszagban toltjuk. A legjobb megoldas a 49 euros jegy lenne szamunkra, Viszont oktobertol mar nem lenne szuksegunk ra.<br />
<br />
Vasarlas utan azonnal ervenyes a jegy vagy kezelni kell elso utazaskor?<br />
<br />
Ha jol ertem, ebben az esetben, ha megveszem szeptember 10ig a jegyet es rogton le is mondom, akkor nem fogja nekem felszamitani az oktoberi dijat?<br />
Vagy ilyenkor automatikusan 2 honapra van csak lehetoseg elofizetni?
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/09/02/csigalassusaggal_halad_a_kaliforniai_nagysebessegu_vasut_letrehozasa/full_commentlist/1#c42200959
Válasz erre: Csigalassúsággal halad a Kaliforniai nagysebességű vasút létrehozása
2023-09-03T13:27:10+02:00
2023-09-03T13:27:10+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Továbbra is fenntartásokkal vagyok a megvalósulás lehetőségével.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/09/02/csigalassusaggal_halad_a_kaliforniai_nagysebessegu_vasut_letrehozasa/full_commentlist/1#c42200503
Válasz erre: Csigalassúsággal halad a Kaliforniai nagysebességű vasút létrehozása
2023-09-03T02:22:58+02:00
2023-09-03T02:22:58+02:00
Madarász Henrik
http://blog.hu/user/1381327
Ezek alapján ha egy ilyen rövid szakasz építése eddig tart ott, nem sok esély lenne egy New York - San Francisco gyorsvasútnak, pedig az elég látványos lenne, a tájra gondoltam.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/08/23/a_sarkany_nyomaban_a_kundl-szurdokban/full_commentlist/1#c42196459
Válasz erre: A sárkány nyomában a Kundl-szurdokban
2023-08-31T13:13:22+02:00
2023-08-31T13:13:22+02:00
nyelv-ész
http://blog.hu/user/41606
Ja, ilyen sárkánylegenda van Klagenfurtról is, a város címerében is van sárkány, meg egy sárkányszobros kút a főtéren.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/08/23/a_sarkany_nyomaban_a_kundl-szurdokban/full_commentlist/1#c42186133
Válasz erre: A sárkány nyomában a Kundl-szurdokban
2023-08-24T10:56:44+02:00
2023-08-24T10:56:44+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Szép túra, köszi az ajánlót...
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/05/11/mar_kaphato_a_deutschlandticket/full_commentlist/1#c42181467
Válasz erre: Már kapható a Deutschlandticket!
2023-08-20T23:31:08+02:00
2023-08-20T23:31:08+02:00
Hajni86
http://blog.hu/user/1635495
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/05/11/mar_kaphato_a_deutschlandticket?full_commentlist=1#c42178313" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42178313 );">@Balogh Zsolt</a>: Ez jó ötlet, erre nem is gondoltunk. Köszönöm a tippet! :)
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/05/11/mar_kaphato_a_deutschlandticket/full_commentlist/1#c42178313
Válasz erre: Már kapható a Deutschlandticket!
2023-08-18T21:57:29+02:00
2023-08-18T21:57:29+02:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/05/11/mar_kaphato_a_deutschlandticket?full_commentlist=1#c42177967" class="reply_nick_1635495" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42177967 );">@Hajni86</a>: Emiatt nem kell aggódni. Sőt akár indulhattok korábban is, én csináltam olyat, hogy megvettem a normál jegyet addig a megállóig, ameddig a vonat 9-ig eljut, onnan meg BayernTicket! ;) Ha 9 előtt jött a kalauz: normál jegy, ha 9 után, BayernTicket.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/05/11/mar_kaphato_a_deutschlandticket/full_commentlist/1#c42177967
Válasz erre: Már kapható a Deutschlandticket!
2023-08-18T18:46:50+02:00
2023-08-18T18:46:50+02:00
Hajni86
http://blog.hu/user/1635495
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/05/11/mar_kaphato_a_deutschlandticket?full_commentlist=1#c42177343" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42177343 );">@Balogh Zsolt</a>: Nagyon köszönöm a gyors választ. :) Ez így igazán praktikus, hogy nem kell külön érvényesíteni.<br />
Az egyik vonat, amit kinéztünk, 8:47-kor indul Berlinből, de mi 9:16-kor szállnánk fel rá Oranienburgban, pont azért, hogy Quer-durchs-Land-Tickettel utazhassunk. De aztán itt bizonytalanodtam el, hogy mi van, ha azt hiszi a kalauz, hogy Berlinből indultunk még 9 előtt. De remélhetőleg akkor nem fognak szívózni...
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/05/11/mar_kaphato_a_deutschlandticket/full_commentlist/1#c42177343
Válasz erre: Már kapható a Deutschlandticket!
2023-08-18T11:42:45+02:00
2023-08-18T11:42:45+02:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/05/11/mar_kaphato_a_deutschlandticket?full_commentlist=1#c42177007" class="reply_nick_1635495" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42177007 );">@Hajni86</a>: Az érvényesítés annyiból áll, hogy tollal rá kell írnod a nevedet a jegyre. Ez igaz az összes Länder-Ticketre is és a Bayernticketre is. A dátumokból látszik, hogy mely napra érvényes.<br />
<br />
Ha a vonat 8:55-kor indul és 9:01-kor jön a kalauz, akkor számíthatsz rá, hogy nem fogja érvényesnek elfogadni. Bár az én eddigi tapasztalatom az, hogy mivel a vasúttársaságok nem kifejezetten a jegybevételből élnek, a kalauzok elég rugalmasan kezelik ezeket a problémákat...
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/05/11/mar_kaphato_a_deutschlandticket/full_commentlist/1#c42177007
Válasz erre: Már kapható a Deutschlandticket!
2023-08-18T03:14:07+02:00
2023-08-18T03:14:07+02:00
Hajni86
http://blog.hu/user/1635495
Sziasztok! <br />
Hónap végén utazunk Németországba, és az országon belül vonattal szeretnénk közlekedni. A jegyet automatában vennénk. <br />
A Länder-Ticketeket (ideértve a Quer-durchs-Land-Ticketet) érvényesíteni kell a vonaton felszállás után (vagy már felszállás előtt), vagy csak simán felszállunk vele 9 után? Ha nem kell, akkor honnan tudja a kalauz, hogy nem voltunk-e már a vonaton 9 előtt is?<br />
Utána a nap folyamán hogy működik ez? Minden új járművön érvényesíteni kell?<br />
Érdemesebb lenne esetleg appban venni a jegyet, nem automatában? <br />
Köszi előre is a segítséget!
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/07/17/becs_19-re_lapot_huzott_a_flughafenspange/full_commentlist/1#c42176725
Válasz erre: Bécs 19-re lapot húzott: A Flughafenspange
2023-08-17T21:36:19+02:00
2023-08-17T21:36:19+02:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/07/17/becs_19-re_lapot_huzott_a_flughafenspange?full_commentlist=1#c42175533" class="reply_nick_231044" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42175533 );">@Gerardus A. Lodewijk</a>: Ettől azért már jóval előrébb jár a technika. A müncheni S-Bahn stammstrecke nevű törzsvonalán 7 S-Bahn járat jár 20 perces ütemben + az S8-asnak van még egy + betétjárata. Ez 8 vonat/irány/20 perc, óránként 24 egy irányba.<br />
<br />
Oké, S-Bahn, lássunk nagyvasutat is szélsőséges értékkel: Párizs és Lyon között jelenleg óránként 13-14 járat közlekedik irányonként, ezt a jövőben óránként 16-ra növelik. Ez már javában nagyvasút!
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/07/14/epul_az_uj_stuttgarti_fopalyaudvar/full_commentlist/1#c42175535
Válasz erre: Épül az új stuttgarti főpályaudvar
2023-08-16T23:58:14+02:00
2023-08-16T23:58:14+02:00
Gerardus A. Lodewijk
http://blog.hu/user/231044
A Süddeutsche Zeitung olvasóilevél-írói messze nem ilyen optimisták (és szvsz sajnos igencsak van rá alapjuk): <a rel="nofollow" href="https://www.sueddeutsche.de/kolumne/stuttgart-21-s21-bahn-hauptbahnhof-1.5924058">www.sueddeutsche.de/kolumne/stuttgart-21-s21-bahn-hauptbahnhof-1.5924058</a> <br />
Egyikük fel is idézi azt a régi nyílt titkot, hogy az S21 nem vasúti, hanem lényegében ingatlanprojekt.
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/07/17/becs_19-re_lapot_huzott_a_flughafenspange/full_commentlist/1#c42175533
Válasz erre: Bécs 19-re lapot húzott: A Flughafenspange
2023-08-16T23:48:41+02:00
2023-08-16T23:48:41+02:00
Gerardus A. Lodewijk
http://blog.hu/user/231044
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/07/17/becs_19-re_lapot_huzott_a_flughafenspange?full_commentlist=1#c42137240" class="reply_nick_723717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42137240 );">@Balogh Zsolt</a>: "Elméletileg egy kétvágányú vasútvonal maximális kapacitása 40 vonat/irány/óra"<br />
<br />
Igen, pontosan írja, elméletileg. A gyakorlatban ez az érték inkább villamos- vagy metróüzemben közelíthető meg, de ott sem gyakori. Nagyvasúton a biztosítóberendezés koncepciójától és gyakorlati működésétőltől függően akár már 8-10 vonat/irány/óra körül is rezeghet a léc. (Reméljük, itt nem így lesz.)
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/08/01/a_hintertuxi_jegbarlang/full_commentlist/1#c42152961
Válasz erre: A hintertuxi jégbarlang
2023-08-02T09:23:06+02:00
2023-08-02T09:23:06+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Köszönöm az ajánlót!
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/07/17/becs_19-re_lapot_huzott_a_flughafenspange/full_commentlist/1#c42137240
Válasz erre: Bécs 19-re lapot húzott: A Flughafenspange
2023-07-19T22:04:00+02:00
2023-07-19T22:04:00+02:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/07/17/becs_19-re_lapot_huzott_a_flughafenspange?full_commentlist=1#c42135785" class="reply_nick_231044" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42135785 );">@Gerardus A. Lodewijk</a>: A Regionalbahn blog is elemezte a témát, tőlem jóval alaposabban és részletesebben, ajánlom elolvasásra: <a rel="nofollow" href="http://www.regionalbahn.hu/2023/07/flughafenspange-ostbahn.html">www.regionalbahn.hu/2023/07/flughafenspange-ostbahn.html</a><br />
<br />
Elméletileg egy kétvágányú vasútvonal maximális kapacitása 40 vonat/irány/óra, így még bőven van tartalék abban a vágányszakaszban.<br />
<br />
Az ÖBB nyitott lenne sok mindenre, de a magyar partner sajnos nem. :(
https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/07/17/becs_19-re_lapot_huzott_a_flughafenspange/full_commentlist/1#c42137234
Válasz erre: Bécs 19-re lapot húzott: A Flughafenspange
2023-07-19T22:01:37+02:00
2023-07-19T22:01:37+02:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
<a href="https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/07/17/becs_19-re_lapot_huzott_a_flughafenspange?full_commentlist=1#c42134621" class="reply_nick_85314" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42134621 );">@NAR</a>: A jelenlegi pálya a magyar határ és a hbf között többnyire 140 km/h-val járható. Az új vonal is minimum ennyit tud majd, de akár még többet is bírhat. Talán nem is fog nőni a menetidő. Az igazi menetidő-lefaragást amúgy nem az osztrákoknak, hanem a magyaroknak kellene megvalósíani.