HTML

Vonattal? Természetesen!

Sziasztok! Korábban már több blogon is publikáltam, ezért úgy gondoltam belevágok én is egy saját blogba! Így nem vagyok kiszolgáltatva más blogok szerkesztőinek, és a cikkeim is hamarabb fognak megjelenni. És hogy miről is szól ez a blog? Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából is, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (4) agv (1) alex (1) állatok (1) állomás (3) amerika (2) anglia (7) április elseje (2) arosa (1) augsburg (4) ausztria (49) autó (2) autómúzeum (3) ave (3) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (7) bécsújhely (3) belgium (2) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (11) desiro (1) deutsche bahn (16) érdekességek (44) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (3) franciaország (31) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) gőzmozdony (6) gysev (1) hajó (6) hollandia (4) horvátország (1) ic (2) ice (18) index (18) index2 (117) innsbruck (3) interrail (11) japán (4) jbss bahn (11) kastély (7) kecskemét (9) kenya (1) kína (12) kindertojás (2) kisvasút (5) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (1) ligeti (6) lindau (1) magánvasút (2) maglev (5) magyarország (23) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (1) mittenwaldbahn (6) modellvasút (5) monaco (1) münchen (70) múzeum (34) nagysebességű vasút (67) nápoly (3) németország (37) nürnberg (10) öbb (7) olaszország (24) oroszország (1) párizs (4) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (4) repülés (1) rhb (2) s-bahn (4) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (2) spanyolország (22) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (11) svédország (2) szlovénia (8) s bahn (16) tarragona (1) terepasztal (6) tgv (23) tibee (2) törökország (1) trieszt (2) USA (3) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2017.06.08. 22:48 Balogh Zsolt

Hyperloop - a jövő vagy csak egy átverés?

Elon Musk üzletember már több technológiát is tökéletesített, mi több, egész iparágakat forradalmasított. Vállalkozásainak indulásánál mindig több volt a kétkedő, mint a támogató, az évek alatt azonban mindre rácáfolt. A PayPal mára már szinte megkerülhetetlen a netes vásárlásoknál, a Tesla a legértékesebb autógyártó cég, a SpaceX űrkapszulája pedig már többször is járt az űrben és a rakéták indítófokozatainak a visszatérése is működőképes.

Hyperloop kapszula az eredeti tervekben (kép forrása: cmr.berkeley.edu)

Eddig, mondhatjuk úgy, bármibe is fogott, sikerre vitte. Néhány éve dobta be a köztudatba a Hyperloop ötletét is, melyről azután nagyvonalúan le is mondott, másokra bízva a megvalósítását.

A Hyperloop egy légritkított csőben közlekedő kapszula lenne, mellyel utasokat vagy akár teherárut is lehetne szállítani, hasonlóan a világ több pontján már régóta üzemelő csőpostákhoz. A kapszulák vagy légpárnán vagy pedig mágneses lebegtetéssel lebegnének, nem érintve a cső falát sehol sem.

Szólj hozzá!

Címkék: érdekességek nagysebességű vasút


2017.05.29. 15:58 Balogh Zsolt

Megszűnik a TGV?

A Francia Államvasút, az SNCF újragondolja jelenlegi márkaneveit, több régivel is felhagy, miközben néhány újat is bevezet. Alig néhány hónappal a TGV 35. születésnapja után a világszerte ismert, francia nemzeti jelképnek is számító TGV (Train à Grande Vitesse, tükörfordításban szimplán nagysebességű vonat) márkanevet is fokozatosan kivezeti.

technicentre_sud_est_europeen_2_paris_2011.jpgTGV vonatok Párizsban (kép forrása: Wikimedia Commons)

A döntés mindenképpen meglepő, hiszen egy világszerte ismert és elismert márkanévről beszélünk. Helyette a ma még szokatlan, nehezen kimondható inOui márkanév kerül bevezetésre. Talán tudatos, talán csak véletlen egybeesés, de a nagyon hasonló inouï francia szó magyarul hihetetlent jelent. Láttunk már ilyen ügyes trükköt a Stadlertől is a FLIRT esetében.

7 komment

Címkék: franciaország tgv nagysebességű vasút


2017.05.09. 18:21 Balogh Zsolt

A Brescia–Iseo–Edolo-vasútvonal

Olaszország rengeteg érdekes és izgalmas vasútvonallal rendelkezik, melyek festői környezetben kanyarognak a hegyek lábánál és a tengerek, tavak partján. De nem csak modern fővonalak vannak az országban, a fő vonalakat sok-sok mellékvonal is kiegészíti, melyek egészen más hangulatot nyújtanak, mint forgalmasabb társaik.

toline állomás, Brescia–Iseo–Edolo-vasútvonalMotorvonat Toline közelében az Iseói-tó partján (kép forrása: Wikimedia Commons)

A mai posztban képzeletben a lombardiai Brescia–Iseo–Edolo-vasútvonalat járjuk be néhány szép kép segítségével az Iseói-tó partján és az Oglio folyóvölgyén keresztül.

Szólj hozzá!

Címkék: olaszország


2017.05.02. 20:04 Balogh Zsolt

A Nîmes–Montpellier nagysebességű vasútvonal

Franciaország nagysebességű vasúthálózata már ma is meghaladja a 2150 km-es hosszúságot, és további több, mint 700 km áll építés alatt. Idény nyáron fejeződik be a Párizs-Bordeux nagysebességű vasútvonal építése, decemberben pedig Nîmes és Montpellier között nyílik egy új lehetőség az utazni vágyóknak.

Nîmes–Montpellier nagysebességű vasútvonal, TGV, Franciaország, 2017Az épüől új vasútvonal 2015-ben (kép forrása: www.railengineer.uk)

A 140 km hosszúságú új nagysebességű vasútvonalon már az utolsó simítások zajlanak, ám a vasút két új állomásának a megnyitására még további néhány hónapot kell várni.

8 komment

Címkék: franciaország nagysebességű vasút


2017.04.27. 15:29 Balogh Zsolt

Nagysebességgel az éjszakában

Ahogyan a vasúti hálózatok egyre kiterjedtebbé váltak, úgy növekedett az utazási idő is. Az utazások napokig tartottak vagy épp az éjszakába is átnyúltak. A vasúttársaságok szerették volna minél kényelmesebbé tenni az éjszakai utazásokat, így hamarosan megjelentek a fekvőhelyes kocsik. Az Egyesült Államokban, ahol több napig tartott egy utazás a két part között, szükségessé vált a tehetősebb utasoknak a minden kényelemmel felszerelt hálókocsik közlekedtetése.

shanghai hongqiao station, Sanghaj Hungcsiao pályaudvar, CRH1, Kína, nagysebességű vonat, éjszakai vonat, hálóvonatÉjszaka a Sanghaj Hungcsiao pályaudvaron (kép forrása: Wikimedia Commons)

A légi közlekedés térhódítása és az egyre gyorsabb vonatok azonban véget vetettek a virágzásnak és könnyen úgy tűnhet, ezzel az éjszakai utazásoknak lassan leáldozott a csillaga.

Kína azonban ebben a tekintetben is más utat jár be, a leépítés helyett fejlesztésbe fogott, megalkotva ezzel az éjszakai utazások egészen új lehetőségét!

6 komment

Címkék: kína nagysebességű vasút