HTML

Vonattal? Természetesen!

Sziasztok! Korábban már több blogon is publikáltam, ezért úgy gondoltam belevágok én is egy saját blogba! Így nem vagyok kiszolgáltatva más blogok szerkesztőinek, és a cikkeim is hamarabb fognak megjelenni. És hogy miről is szól ez a blog? Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából is, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (4) agv (1) alex (1) állatok (1) állomás (3) amerika (2) anglia (8) április elseje (2) arosa (1) augsburg (4) ausztria (50) autó (2) autómúzeum (3) ave (3) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (7) bécsújhely (3) belgium (2) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (12) desiro (1) deutsche bahn (16) érdekességek (44) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (3) franciaország (32) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) gőzmozdony (6) gysev (1) hajó (6) hollandia (4) horvátország (1) ic (2) ice (18) index (19) index2 (120) india (2) innsbruck (3) interrail (11) japán (4) jbss bahn (11) kastély (7) kecskemét (9) kenya (1) kína (12) kindertojás (2) kisvasút (5) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (1) ligeti (6) lindau (1) magánvasút (2) maglev (5) magyarország (24) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (1) mittenwaldbahn (6) modellvasút (5) monaco (1) münchen (71) múzeum (34) nagysebességű vasút (70) nápoly (3) németország (40) nürnberg (11) öbb (7) olaszország (26) oroszország (1) párizs (4) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (4) repülés (1) rhb (2) s-bahn (4) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (2) skoda (1) spanyolország (23) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (12) svédország (2) szlovénia (8) s bahn (16) tarragona (1) terepasztal (7) tgv (24) tibee (2) törökország (1) trieszt (2) USA (3) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2017.07.23. 00:40 Balogh Zsolt

A vasúti teherszállítás jövője Indiában

India az elmúlt években szédületes gazdasági fejlődésen ment keresztül, melynek lendülete még a mai napig is tart. A felpörgött gazdaság magával hozza a szállítási igények növekedését is, melyből India vasútja is kiveszi a részét. A vasútvonalak azonban több helyen már így is túlterheltek, így nem tudják a növekvő igényeket kielégíteni.

dfckontener.jpgKonténerszállító vonat Indiában (www.cpcs.ca)

Az Indiai kormány ezért hat teherszállító korridor kiépítését irányozta elő, melynek műszaki paraméterei lehetővé teszik majd a világ legnagyobb teherforgalmának a lebonyolítását.

India szeretné, ha a teherforgalom nem közös vasúthálózaton zajlana a személyforgalommal, így ők jelenleg még nem a személyszállítás részére építenek ki egy új hálózatot, mint mondjuk Európában vagy Kínában, hanem a teherszállítás igényeihez építenek új vonalakat.

Szólj hozzá!

Címkék: india


2017.07.20. 01:37 Balogh Zsolt

Nagysebességgel Indiában - a Mumbai-Ahmadábád nagysebességű vasútvonal

India vasúthálózata még a Brit Birodalom idején, az európaitól szélesebb, 1676 mm-es nyomtávolsággal épült ki. A vasúthálózat rendkívül nagy forgalmat bonyolít le, a városok között 14-20 kocsis expresszvonatok közlekednek zsúfoltságig megtöltve utasokkal. A kontinensnyi országban azonban kimondottan személyszállításra épített, nagysebességű vasútvonal ezidáig még nem épült. Az ország leggyorsabb vonata a Gatimaan Express, mely 160 km/h maximális és 113 km/h átlagsebességgel közlekedik 188 km-es útja során.

India jelenlegi leggyorsabb vonata, a tekintélyes hosszúságú, jócskán feldíszített Gatimaan Express. Hamarosan kétszeresére nő a legnagyobb sebesség az országban? (kép forrása: http://indianexpress.com)

Az ország azonban nagyratörő tervekkel rendelkezik a vasúti közlekedés megreformálásra: 4630 km hosszan, új és felújított vasútvonalakat szeretnének a jövőben, melyeken a vonatok 300-320 km/h sebességgel tudnak közlekedni.

Az ország első nagysebességű vasútvonala már épül, sőt már az első járműveket is megrendelték!

3 komment

Címkék: india nagysebességű vasút


2017.07.11. 14:30 Balogh Zsolt

Próbafutások a Škoda vonatával München és Nürnberg között

München és Nürnberg között 2003-ban nyílt meg a közvetlen vasútvonal, korábban a két város között csak jelentős kerülővel lehetett utazni. Münchentől Ingolstadtig már korábban is létezett vasút, a  hiányzó szakasz pedig már úgy épült meg, hogy a vonatok akár 300 km/h sebességgel is közlekedhessenek rajta, jelentősen csökkentve a menetidőt nem csak a két nagyváros, de a bajor fővárosból Németország további célállomásai felé is.

németország, regionális közlekedés, nagysebességű vasút, münchen, nürnberg, express, skoda 109e, db regioA Škoda szerelvénye a (München)-Ingolstadt-Nürnberg nagysebességű vasútvonalon

A nagysebességű vasútvonalon már a kezdetektől közlekedett egy lassabb, maximum 200 km/h sebességgel haladó regionális vonat is, a München-Nürnberg Express. A lassan 15 éve közlekedő járat a DB 101 sorozatú mozdonyából és hozzá kapcsolt öt távolsági kocsiból és egy vezérlőkocsiból áll. Elérkezett azonban az idő, hogy az expressz új szerelvényt kapjon!

2 komment

Címkék: németország skoda nürnberg münchen nagysebességű vasút


2017.07.08. 17:27 Balogh Zsolt

Bella Italia - A Miniatur Wunderland olasz modellvasútja

A 2001-ben megnyílt Miniatur Wunderland Hamburg első számú látványosságává vált az elmúlt évek alatt, naponta ezrek kíváncsiak a világ legnagyobb terepasztalára. Az egykori Raktárvárosban felépített látványosság azóta is folyamatosan bővül, 2003-ban Amerikával, 2005-ben Skandináviával, 2007-ben Svájccal egészült ki, miközben a meglévő német témát bemutató részek is tovább épülnek. 2016 szeptemberében újabb ország került bemutatásra: mégpedig Olaszország!

miniatur wunderland hamburg, olaszország

A terepasztal részletesen és változatosan mutatja be az olasz táj legismertebb részeit, miközben számos apró motívummal és részlettel kápráztatja el a nézelődőket. A hamburgi olasz téma azért is figyelemreméltó, mert a vasútmodellezés elsősorban Németországra, Ausztriára és Svájcra korlátozódik, más országok bemutatása, különösen ilyen hatalmas méretben és igényességgel ritkaságnak számít.

A munka még nem fejeződött be, hátra van még Velence, a lagúnák városa és Monaco, az apró törpeállam Franciaország és Olaszország között!

1 komment

Címkék: olaszország németország index2 terepasztal


2017.07.05. 11:30 Balogh Zsolt

Miért szűnt meg a kamionszállítás Magyarországon?

2012 decemberével megszűnt a RoLa forgalom Magyarországon, pedig a szolgáltatás csúcsán évi 100 ezer kamiont raktak vonatra, hogy biztonságosan és környezetkímélő módon szeljék át az országot, tehermentesítve a közutakat és a határátkelőket.

Rola vonat, Kecskemét állomás, MÁV 1047, taurus, kombinált szállításRoLa vonat Kecskeméten még 2009-ben, a fotó ma már megismételhetetlen!

Az Európai Unió bővítése nem tett jót az üzletnek, először Magyarország csatlakozása, majd Románia és Bulgária belépése csökkentette az igénybe vevők számát. De még az utolsó évben is évi 30 ezer kamiont szállítottak vonattal a Szeged melletti Kiskundorozsmáról az ausztriai Welsig.

48 komment

Címkék: index magyarország