HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (4) agv (1) alex (1) állatok (1) állomás (3) amerika (2) anglia (8) április elseje (2) arosa (1) augsburg (4) ausztria (51) autó (2) autómúzeum (3) ave (3) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (7) bécsújhely (3) belgium (2) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (12) desiro (1) deutsche bahn (16) érdekességek (44) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (3) franciaország (32) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) gőzmozdony (6) gysev (1) hajó (6) hollandia (4) horvátország (1) ic (2) ice (18) index (19) index2 (122) india (2) innsbruck (4) interrail (11) japán (4) jbss bahn (12) kastély (7) kecskemét (9) kenya (1) kína (13) kindertojás (2) kisvasút (5) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (1) ligeti (6) lindau (1) magánvasút (2) maglev (5) magyarország (25) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (1) mittenwaldbahn (6) modellvasút (5) monaco (1) münchen (71) múzeum (34) nagysebességű vasút (71) nápoly (3) németország (40) nürnberg (11) öbb (7) olaszország (26) oroszország (1) párizs (4) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (4) repülés (1) rhb (2) s-bahn (4) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (2) skoda (1) spanyolország (23) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (12) svédország (2) szlovénia (8) s bahn (16) tarragona (1) terepasztal (7) tgv (24) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (3) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2017.08.14. 00:25 Balogh Zsolt

A meg nem valósult álom: a "Kis-Gigant"

Még javában folyt a MÁV részére a MÁV V43 sorozatú mozdonyok gyártása, amikor is a Ganztól egy újabb, nagyobb teljesítményű típust rendeltek. Az első prototípus 1975-ben érkezett meg. A hattengelyes, tirisztoros szabályzással rendelkező mozdony a MÁV V63 nevet kapta, de a vasútbarátok között inkább a "Gigant" név honosodott meg.

kisgigant.jpgHa a valóságban nem is, de H0-s modell készült a V47-es mozdonyból (kép forrása: Flickr.com)

A becenév nem véletlen, sokáig ugyanis ez volt a MÁV legerősebb mozdonya a 3575 kW-os teljesítményével. Ezt az érdemet csak a 2002-ben megérkezett MÁV 1047 sorozat bitorolta el. A mostani bejegyzés azonban nem a V63-ról és nem az 1047-esről, hanem egy, csak a rajzasztalon létező típusról, a Gigant négytengelyes változatáról szól, a MÁV V47 sorozatról szól.

5 komment

Címkék: magyarország jbss bahn


2017.08.11. 01:57 Balogh Zsolt

Innsbrucki kirándulás

Az utóbbi hónapokban nem volt lehetőségem saját utazásokhoz és kirándulásokhoz, így elsősorban más, számomra érdekes témákról írtam. Néhány napja azonban meglátogatott a barátnőm itt a messzi Tirolban, a kettő szabadnapot pedig a környék felfedezésével töltöttük el.

01.jpgInnsbruck főutcája

Első napon Innsbruckba utaztunk, ahol én már többször is jártam, de a szép, hegyekkel körülvett várost mindenképpen meg akartam mutatni a barátnőmnek is.

Eredetileg villamosozást terveztem Ausztria utolsó fennmaradt interurbán vonalán (egy másik a közeli Münchenben található), ám a program máshogy alakult, és végül az Ambras kastély meglátogatás lett belőle.

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria innsbruck


2017.08.08. 14:34 Balogh Zsolt

Ismét 300 km/h felett Kínában

Kína rekordsebességgel, pénzt nem kímélve hálózza be az országot újépítésű nagysebességű vasútvonalakkal. A szükséges technológiákat külföldről szerezte be, hogy azokat a saját igényeihez szabva kiépíthesse a világ legnagyobb, legkiterjedtebb nagysebességű vasúthálózatát.

Az új Pekingi Déli pályaudvar (kép forrása: Wikimedia Commons)

A mára már több mint 22 ezer km-esre nőtt hálózat a világ nagysebességű vonalainak kétharmadát teszi ki, mindezt valamivel több, mint tíz év alatt építették fel.

A kezdetben 220-szal közlekedő vonatok sebessége minden egyes új vonal átadásával tovább nőtt, először 250, majd 300, ezután 350 (2008 augusztusától Peking és Tiencsin között), végül a 380 km/h (Peking és Sanghaj között) sebességig.

Szólj hozzá!

Címkék: kína nagysebességű vasút


2017.07.23. 00:40 Balogh Zsolt

A vasúti teherszállítás jövője Indiában

India az elmúlt években szédületes gazdasági fejlődésen ment keresztül, melynek lendülete még a mai napig is tart. A felpörgött gazdaság magával hozza a szállítási igények növekedését is, melyből India vasútja is kiveszi a részét. A vasútvonalak azonban több helyen már így is túlterheltek, így nem tudják a növekvő igényeket kielégíteni.

dfckontener.jpgKonténerszállító vonat Indiában (www.cpcs.ca)

Az Indiai kormány ezért hat teherszállító korridor kiépítését irányozta elő, melynek műszaki paraméterei lehetővé teszik majd a világ legnagyobb teherforgalmának a lebonyolítását.

India szeretné, ha a teherforgalom nem közös vasúthálózaton zajlana a személyforgalommal, így ők jelenleg még nem a személyszállítás részére építenek ki egy új hálózatot, mint mondjuk Európában vagy Kínában, hanem a teherszállítás igényeihez építenek új vonalakat.

Szólj hozzá!

Címkék: india index2


2017.07.20. 01:37 Balogh Zsolt

Nagysebességgel Indiában - a Mumbai-Ahmadábád nagysebességű vasútvonal

India vasúthálózata még a Brit Birodalom idején, az európaitól szélesebb, 1676 mm-es nyomtávolsággal épült ki. A vasúthálózat rendkívül nagy forgalmat bonyolít le, a városok között 14-20 kocsis expresszvonatok közlekednek zsúfoltságig megtöltve utasokkal. A kontinensnyi országban azonban kimondottan személyszállításra épített, nagysebességű vasútvonal ezidáig még nem épült. Az ország leggyorsabb vonata a Gatimaan Express, mely 160 km/h maximális és 113 km/h átlagsebességgel közlekedik 188 km-es útja során.

India jelenlegi leggyorsabb vonata, a tekintélyes hosszúságú, jócskán feldíszített Gatimaan Express. Hamarosan kétszeresére nő a legnagyobb sebesség az országban? (kép forrása: http://indianexpress.com)

Az ország azonban nagyratörő tervekkel rendelkezik a vasúti közlekedés megreformálásra: 4630 km hosszan, új és felújított vasútvonalakat szeretnének a jövőben, melyeken a vonatok 300-320 km/h sebességgel tudnak közlekedni.

Az ország első nagysebességű vasútvonala már épül, sőt már az első járműveket is megrendelték!

3 komment

Címkék: india index2 nagysebességű vasút