HTML

Vonattal? Természetesen!

Sziasztok! Korábban már több blogon is publikáltam, ezért úgy gondoltam belevágok én is egy saját blogba! Így nem vagyok kiszolgáltatva más blogok szerkesztőinek, és a cikkeim is hamarabb fognak megjelenni. És hogy miről is szól ez a blog? Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából is, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (1) agv (1) alex (1) állatok (1) állomás (3) amerika (2) anglia (7) április elseje (1) augsburg (4) ausztria (47) autó (2) autómúzeum (3) ave (3) ázsia (2) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (7) bécsújhely (3) belgium (1) berchesgaden (1) Berchtesgaden (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (11) desiro (1) deutsche bahn (16) érdekességek (38) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (3) franciaország (18) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) gőzmozdony (6) gysev (1) hajó (6) hollandia (4) horvátország (1) ic (2) ice (18) index (16) index2 (104) innsbruck (3) interrail (11) japán (4) jbss bahn (11) kastély (7) kecskemét (8) kína (5) kindertojás (2) kisvasút (3) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (1) ligeti (6) lindau (1) magánvasút (2) maglev (4) magyarország (21) mallorca (7) mercedes (1) metró (1) mittenwaldbahn (6) modellvasút (5) monaco (1) münchen (70) múzeum (33) nagysebességű vasút (55) nápoly (3) németország (35) nürnberg (10) öbb (7) olaszország (21) oroszország (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (4) repülés (1) s-bahn (4) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (2) spanyolország (20) Spital am Pyhrn (1) spital am pyhrn (1) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (6) svédország (1) szlovénia (8) s bahn (16) tarragona (1) terepasztal (5) tgv (14) tibee (1) törökország (1) trieszt (2) USA (3) vasútállomás (8) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2016.08.01. 19:31 Balogh Zsolt

Lent a tónál

Bár Ausztriának nincsenek tengerpartjai, se olyan nagy tavai, mint mondjuk a Balaton, mégsem maradnak strandolási lehetőség nélkül. A hegyek között megbújva kisebb-nagyobb, sekélyebb és mélyebb tavak várják a fürdőzőket.

ausztria, elisabethseeAz Elisabethsee

Olyan jól kiépített üdülőövezet ezeknél nincs, mint a magyar tenger körül, de talán ez nem is akkora baj. A kisebb tavaknak állandó törzsközönsége van, nincs nagy tömeg és zsivaj, kevésbé kell félni a tolvajoktól is.

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria érdekességek


2016.07.06. 20:36 Balogh Zsolt

Tovább bővült a TGV hálózata kelet felé

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a francia nagysebességű vasúthálózat kiépítése 2016 júniusában, a 2007-ben átadott LGV Est vasútvonalnak ugyanis elkészült a folytatása is Strassbourg felé. Így már Párizstól egészen Franciaország keleti határáig utazhatunk 300-320 km/h sebességgel.

rame_tgv_benoite-vaux.jpgRobog a TGV Párizs és Strassbourg között

A hosszabbításnak hála Párizs időben sokkal közelebb került Nyugat-Németországhoz, tágabb értelemben pedig Közép- és Kelet-Európához is.

2 komment

Címkék: franciaország strassbourg tgv


2016.07.04. 19:44 Balogh Zsolt

Sok kicsi sokra megy?

Sok kicsi sokra megy? - tehetnénk fel a kérdést a következő videó alapján. A Hamburgban található Miniatur Wunderland a világ legnagyobb terepasztala, így bizonyára minden olyan területen jártasak, ami a vasútmodellezéssel kapcsolatos.

die-db-101-006-5-karlsruhe-385058.jpgA kísérletben részt vett DB 101 006-5 sorozatszámú mozdony Karlsruhe főpályaudvarán (kép forrása: deutschland-bahnen.startbilder.de)

2013 őszén egy érdekes és meglepő rekordkísérletbe fogtak. Vajon megfelelő mennyiségű modellvasúti kismozdony képes elvontatni egy igazi mozdonyt is?

Szólj hozzá!

Címkék: modellvasút


2016.06.22. 10:34 Balogh Zsolt

A Gotthárd-bázisalagút építése

A 2016. június elsejével átadott 56 km hosszúságú svájci Gotthárd-bázisalagút egy rendkívüli mérnöki teljesítmény! Az átadást követően rengeteg cikk foglalkozott az alagúttal, és Svájcra, sőt egész Európára vonatkozó jövőbeli hatásával. Nem csak a teherforgalomban, de az ország nagysebességű távolsági forgalmában is rendkívüli fontosságú az átadása. Az esemény jelentőségét jól mutatja, hogy a megnyitón még Németország kancellárja, Angela Merker is jelen volt!

Gotthárd-bázisalagút, építés, 2016, képek, svájcA faidoi lejárat

Az alagút megnyílt a teherforgalom számára, decembertől pedig már a személyszállító vonatok is a mélyben fognak száguldani. Ezzel az utasok nyernek egy órát, cserébe viszont le kell mondaniuk a régi vasút lélegzetelállító vonalvezetéséről.

A most következő cikk igazi kuriózum lesz, hiszen egy olyan olvasó képeit láthatjuk, aki maga is ott járt az építkezésen!

A fényképek segítségével bepillantást nyerhetünk a földalatti világba, ahol közel 20 évig folyt a munka, a több ezer méternyi szikla alatt.

Következzenek hát Gyula képei és beszámolója a világ leghosszabb alagútjának az építéséről!

1 komment

Címkék: svájc nagysebességű vasút


2016.06.09. 11:20 Balogh Zsolt

Nagysebességgel Svájcban

2016. június 1-én adták át Svájcban az 57 kilométeres Gotthárd-bázisalagutat. A 17 évnyi építkezés befejezéséről, jelentőségéről és a megnyitásáról már számos hírportál is megemlékezett az elmúlt napokban.

sbb_re_460_schottikon_alternate_crop.jpgEmeletes InterCity vonat Svájcban, az 1970-es mélypont után a fejlődés folyamatos, és ez meglátszik az utasszámokban is (kép forrása: Wikimedia Commons)

Tekintsük most azonban kicsit nagyobb léptékben át Svájc vasúti közlekedését, hiszen az új bázisalagút csak egy, ám igen fontos eleme egy közel 30 éve zajló programnak.

1 komment

Címkék: svájc nagysebességű vasút