HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

  • sncf: @sncf: szükési=szökési, a francia billentyűzeten nehezen jönnek a magyar ékezetek. (2017.09.19. 22:06) Vonattal a Müncheni repülőtérre
  • Balogh Zsolt: @Gugyerák Alalyos: Kérem szépen, ez vonatos blog! :) De ahogy a kommenteket és a szavazást elnézem... (2017.09.01. 17:09) A Rajna völgye
  • sncf: Houstonnak most más problémája van. (2017.08.31. 16:42) A texasi nagysebességű vasútvonal
  • Balogh Zsolt: @GhostBusters: A granadaiak hívják metrónak, nem én neveztem el annak. :) Amúgy igen, igazad van, ... (2017.08.20. 17:02) Granada metróhálózata
  • Balogh Zsolt: @Tapsihapsi: Milyen érdekes nyelvi fordulat, ezt nem tudtam eddig. Helyettesítettem más szóval. (2017.08.19. 17:24) A meg nem valósult álom: a "Kis-Gigant"

Címkék

afrika (4) agv (1) alex (1) állatok (1) állomás (3) amerika (2) anglia (8) április elseje (2) arosa (1) augsburg (4) ausztria (51) autó (2) autómúzeum (3) ave (3) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (7) bécsújhely (3) belgium (2) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (12) desiro (1) deutsche bahn (16) érdekességek (44) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (3) franciaország (32) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) gőzmozdony (6) gysev (1) hajó (6) hollandia (4) horvátország (1) ic (2) ice (18) index (19) index2 (128) india (2) innsbruck (4) interrail (11) japán (4) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (9) kenya (1) kína (15) kindertojás (2) kisvasút (5) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (1) ligeti (6) lindau (1) magánvasút (2) maglev (5) magyarország (25) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (1) mittenwaldbahn (6) modellvasút (5) monaco (1) münchen (73) múzeum (34) nagysebességű vasút (75) nápoly (3) németország (43) nürnberg (11) öbb (7) olaszország (26) oroszország (1) párizs (4) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (4) repülés (1) rhb (2) s-bahn (7) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (2) skoda (1) spanyolország (24) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (12) svédország (2) szlovénia (8) s bahn (16) tarragona (1) terepasztal (7) tgv (24) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (4) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2017.09.15. 23:00 Balogh Zsolt

Vonattal a Müncheni repülőtérre

München új repülőtere, a Flughafen München „Franz Josef Strauß“ 1992. május 12-én nyílt meg. Már a megnyitás előtt kiépítették a repülőtérre vezető kötöttpályás kapcsolatot két irányból is: Az S8-as S-Bahn Herrshing felől, a város alatti alagúton át, München Ostbahnhofon keresztül, míg az S1-es az ellenkező irányból, az Ostbahnhoftól, szintén a város alatti megállókat érintve éri el a légikikötőt.

s-bahn, münchen, repülőtérS-Bahn hagyja el a Müncheni repülőtér vasútállomását! Lehet ettől jobb kiszolgálást elképzelni egy repülőtérnek? (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az S-Bahn megállója közvetlenül a reptér alatt található, melyet a repülőtérrel együtt építettek meg, a sínek a kifutópályák alatt, alagútban érik el a központi terminált. Az előrelátó tervezésnek hála, München egész vonzáskörzetéből, maximum egy átszállással elérhető a repülőtér. Ám ma már ennyi nem elég az igények kielégítéséhez.

4 komment

Címkék: németország münchen s-bahn


2017.09.13. 22:11 Balogh Zsolt

Az MMM pálya

A munkám, az utazások és a blogírás mellett néha-néha játszom is a JBSS Bahn játékprogrammal is. Fantázia pályámat, melyet még iskolásként kezdtem el és valamilyen okból az MMM nevet adtam, mind a mai napig építem és bővítem. Az évek alatt hatalmasra nőtt de még mindig nincsen kész.

Minden egyes utazásom alatt új dolgokat látok, melyek szeretnék megvalósítani virtuális terepasztalomon is. És emellett sokat tanultam a közlekedésről, így a korábban elkövetett baklövéseimet is átépítem, újragondolom.

sbahn.pngS-Bahn szerelvények várakoznak indulásra egy elővárosi állomáson, mellette hatalmas P+R parkoló az ingázóknak, a vágányokat természetesen aluljárón át lehet megközelíteni

Több, mint öt éve, hogy itt a blogon bemutattam az MMM pályát, így érdemes ismét ejtenem róla pár szót, hogy mi minden változott, mik a terveim és milyen lesz egyszer, ha végre kész is lesz.

Szólj hozzá!

Címkék: jbss bahn


2017.09.12. 15:54 Balogh Zsolt

Vasúti kényelem Kínában

Az elmúlt tíz évben Kína rengeteg új nagysebességű vasútvonalat adott át, a fejlődés bámulatos sebességű, akárcsak az új vonalakon futó nagysebességű vonatok.

Amiről viszont kevés szó esik, hogy vajon milyen minőségben épülnek az új pályák? A magyar állapotokat a legtöbb magyar ember ismeri, sokan jártak már külföldön is, így nekik van összehasonlítási alapjuk is. Kínába azonban kevesen jutnak el, ezért is érdemes megnézni pár videofilmet a Youtube-on.

Élére állított pénzérme egy száguldó vonaton Kínában!

A népszerű videomegosztó oldal telis-tele van kínai vonatos videókkal, melyeket az utasok készítettek. Van közöttük jó és kevésbé jó minőségű is, egy azonban közös bennük: a bemutatott rázkódásmentes sima utazás Magyarországon elképzelhetetlen!

Szólj hozzá!

Címkék: kína index2 nagysebességű vasút


2017.08.31. 02:23 Balogh Zsolt

A Rajna völgye

A Rajna évszázadok óta fontos kereskedelmi útvonal, melynek fontossága az elmúlt évtizedekben is tovább növekedett. A hat országot is érintő folyó olyan nagyvárosokat érint, mint a svájci Chur és Bázel, a francia Strasbourg, a német Mainz, Bonn, Köln és Düsseldorf. Végül a hollandiai Rotterdamnál folyik bele az Északi-tengerbe.

Rajna, koblenz, vasútA Rajna Koblenz közelében, nagy a forgalom a vízen, a túlparton pedig látszik a vasút is (kép forrása: Wikimedia Commons)

Nem csoda hát, hogy a folyó mindkét partja rengeteg látnivalót kínál és a sok jelentős ipari központot vasúti is összeköti már régóta.

A Rajna középső szakasza Kölntől Mainzig és a túlparton található Wiesbadenig Németország egyik legforgalmasabb közlekedési folyosója. A forgalmat nem csak a folyón közlekednek hatalmas uszályok jelentik, de mindkét parton egy-egy modern, forgalmas kétvágányú vasútvonal is található, egy további pedig keletre a közelben található Frankfurtot köti össze Kölnnel.

4 komment

Címkék: németország index2 nagysebességű vasút


2017.08.29. 19:33 Balogh Zsolt

A texasi nagysebességű vasútvonal

Ha az Amerikai Egyesült Államokra gondolunk, először biztosan nem a nagysebességű vasúti közlekedés az, ami az eszünkbe jut. Bár az ország hatalmas területű, sok többmilliós nagyvárossal, továbbá a gazdasága is erős, az USA mégsem építette még ki nagysebességű vasúti személyszállító hálózatát.

Ennek többek között az is az oka, hogy a rövidebb utazásokhoz mindenki a saját személygépkocsiját használja a világ leghosszabb autópálya-hálózatán, a távolabbi célpontokhoz pedig a ott vannak a belföldi repülőjáratok.

Sinkanszen N700 sorozat, Texas, USAEgyszer Amerikában is utazhatunk majd nagysebességű vonattal?

Ám az USA is egyre többet tesz azért, hogy egyszer ott is 250-300 km/h sebességgel lehessen vonatozni. Ehhez most úgy tűnik, Texas állam áll a legközelebb.

4 komment

Címkék: index2 nagysebességű vasút USA