HTML

Vonattal? Természetesen!

Sziasztok! Korábban már több blogon is publikáltam, ezért úgy gondoltam belevágok én is egy saját blogba! Így nem vagyok kiszolgáltatva más blogok szerkesztőinek, és a cikkeim is hamarabb fognak megjelenni. És hogy miről is szól ez a blog? Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából is, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (4) agv (1) alex (1) állatok (1) állomás (3) amerika (2) anglia (7) április elseje (2) arosa (1) augsburg (4) ausztria (49) autó (2) autómúzeum (3) ave (3) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (7) bécsújhely (3) belgium (2) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (11) desiro (1) deutsche bahn (16) érdekességek (43) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (3) franciaország (30) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) gőzmozdony (6) gysev (1) hajó (6) hollandia (4) horvátország (1) ic (2) ice (18) index (18) index2 (117) innsbruck (3) interrail (11) japán (4) jbss bahn (11) kastély (7) kecskemét (9) kenya (1) kína (12) kindertojás (2) kisvasút (5) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (1) ligeti (6) lindau (1) magánvasút (2) maglev (5) magyarország (23) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (1) mittenwaldbahn (6) modellvasút (5) monaco (1) münchen (70) múzeum (34) nagysebességű vasút (65) nápoly (3) németország (37) nürnberg (10) öbb (7) olaszország (24) oroszország (1) párizs (4) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (4) repülés (1) rhb (2) s-bahn (4) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (2) spanyolország (22) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (11) svédország (2) szlovénia (8) s bahn (16) tarragona (1) terepasztal (6) tgv (22) tibee (2) törökország (1) trieszt (2) USA (3) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2017.05.09. 18:21 Balogh Zsolt

A Brescia–Iseo–Edolo-vasútvonal

Olaszország rengeteg érdekes és izgalmas vasútvonallal rendelkezik, melyek festői környezetben kanyarognak a hegyek lábánál és a tengerek, tavak partján. De nem csak modern fővonalak vannak az országban, a fő vonalakat sok-sok mellékvonal is kiegészíti, melyek egészen más hangulatot nyújtanak, mint forgalmasabb társaik.

toline állomás, Brescia–Iseo–Edolo-vasútvonalMotorvonat Toline közelében az Iseói-tó partján (kép forrása: Wikimedia Commons)

A mai posztban képzeletben a lombardiai Brescia–Iseo–Edolo-vasútvonalat járjuk be néhány szép kép segítségével az Iseói-tó partján és az Oglio folyóvölgyén keresztül.

Szólj hozzá!

Címkék: olaszország


2017.05.02. 20:04 Balogh Zsolt

A Nîmes–Montpellier nagysebességű vasútvonal

Franciaország nagysebességű vasúthálózata már ma is meghaladja a 2150 km-es hosszúságot, és további több, mint 700 km áll építés alatt. Idény nyáron fejeződik be a Párizs-Bordeux nagysebességű vasútvonal építése, decemberben pedig Nîmes és Montpellier között nyílik egy új lehetőség az utazni vágyóknak.

Nîmes–Montpellier nagysebességű vasútvonal, TGV, Franciaország, 2017Az épüől új vasútvonal 2015-ben (kép forrása: www.railengineer.uk)

A 140 km hosszúságú új nagysebességű vasútvonalon már az utolsó simítások zajlanak, ám a vasút két új állomásának a megnyitására még további néhány hónapot kell várni.

6 komment

Címkék: franciaország nagysebességű vasút


2017.04.27. 15:29 Balogh Zsolt

Nagysebességgel az éjszakában

Ahogyan a vasúti hálózatok egyre kiterjedtebbé váltak, úgy növekedett az utazási idő is. Az utazások napokig tartottak vagy épp az éjszakába is átnyúltak. A vasúttársaságok szerették volna minél kényelmesebbé tenni az éjszakai utazásokat, így hamarosan megjelentek a fekvőhelyes kocsik. Az Egyesült Államokban, ahol több napig tartott egy utazás a két part között, szükségessé vált a tehetősebb utasoknak a minden kényelemmel felszerelt hálókocsik közlekedtetése.

shanghai hongqiao station, Sanghaj Hungcsiao pályaudvar, CRH1, Kína, nagysebességű vonat, éjszakai vonat, hálóvonatÉjszaka a Sanghaj Hungcsiao pályaudvaron (kép forrása: Wikimedia Commons)

A légi közlekedés térhódítása és az egyre gyorsabb vonatok azonban véget vetettek a virágzásnak és könnyen úgy tűnhet, ezzel az éjszakai utazásoknak lassan leáldozott a csillaga.

Kína azonban ebben a tekintetben is más utat jár be, a leépítés helyett fejlesztésbe fogott, megalkotva ezzel az éjszakai utazások egészen új lehetőségét!

6 komment

Címkék: kína nagysebességű vasút


2017.04.18. 17:21 Balogh Zsolt

Genovából Ventimigliába, tovább az olasz riviérán

Genovából tovább Ventimiglia felé a vasúti utazás sokáig legalább olyan látványos volt, mint Pisa és Genova között. A tengerpart közelében megépült vasútvonal gyönyörű környezetben fut, ám a szép utazás minden évben egyre rövidebbé és unalmasabbá válik...

Genova-ventimiglia-vasútvonal, crevoSzemélyvonat Cervo közelében, a fotós ma már egy megismételhetetlen pillanatot örökített meg 2011-ben (kép forrása: Wikimedia Commons)

2013-ban már utaztam a vasútvonalon és már akkor is sok-sok hosszú alagút üzemelt a felszíni szakaszok helyett. Az utóbbi években a vonatok és a sínek föld alá száműzése tovább folytatódott, így egyre hosszabban vagyunk kénytelenek a sötétben utazni. 2016 decemberétől újabb 20 kilométernyi vasútvonal került új nyomvonalra, és további tengerparti fekvésű állomások szűntek meg véglegesen. Természetesen ezek a beruházások nem az utasok bosszantására történnek, ehelyett sokkal fontosabb, hogy a vonatok gyorsabban közlekedhessenek és a vonal kapacitását is megnöveljék. Ez pedig csak egy új, kétvágányú vasútvonallal lehetséges, mely már nem fér el a korábbi vonal helyén.

Néhány kép erejéig emlékezzünk a régi vonalra és megszűnt állomásaira.

4 komment

Címkék: olaszország


2017.04.10. 21:40 Balogh Zsolt

Morlaix viaduktja

A vasútépítőknek a vasúti közlekedés megindulása óta kihívást jelent, hogy a vasúti síneket a lehető legkevesebb ívvel és emelkedőkkel (lejtőkkel) építsék meg. Azért, hogy a domborzat egyenlőtlenségei ne akadályozzák a vonatok haladását, rengeteg töltésre, hídra, viaduktra vagy épp alagútra van szükség. Szinte bármi áron, de a síneknek vízszintesen és egyenesen kell futniuk!

morlaix viaduktA Morlaix-viadukt Morlaixban (kép forrása: Wikimedia Commons)

A vasút közel két évszázados történelme alatt számos hihetetlen és gyönyörű műtárgy épült a hegyekkel szabdalt országokban, gondoljunk csak az ausztriai  Semmeringbahnra vagy a svájci Gotthárd-alagútra.

A völgyeket áthidaló viaduktok közül kiemelkedik a Franciaországban található 292 méter hosszúságú és 62 méteres magasságú Morlaix viadukt. Már 1865 áprilisa óta feszül Morlaix városa és azonos nevű folyója felett, a Párizs-Brest-vasútvonalon, Párizstól 500 km-re.

3 komment

Címkék: franciaország