HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

  • Oxy: Aki hardcore gazdaságra vágyik, annak ajánlom figyelmébe a Simutrans-ot! (2017.11.16. 11:20) A Transport Tycoon újragondolva
  • sncf: @kuki123: A hétvégén hazamentem és döbbenten láttam, hogy az IC-kocsiban próbaüzemű kijelző mutatj... (2017.11.13. 21:28) A jövő vonatai
  • Balogh Zsolt: @sncf: Köszönöm a linket, elolvastam! :) Erről a problémáról már én is írtam, hogy milyen szánalma... (2017.10.31. 18:39) A Ziller völgyében - ilyen is lehet egy kisvasút!
  • andrzej: A "Nőstény" a PKP-SU46-os volt, az SU45 a "Fiat" becenevet viselte az olaszoktól licenszelt Fiat e... (2017.10.29. 12:06) Különös becenevek a vonatok világából
  • Adani: Én szívesen költöznék oda, ahol rálátok az ablakból a vasútra, de ha zajvédő fal épül akkor már ne... (2017.10.18. 12:09) Áldás vagy átok?

Címkék

afrika (4) agv (1) alex (1) állatok (1) állomás (4) amerika (2) anglia (8) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (54) autó (2) autómúzeum (3) ave (3) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (7) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (12) dél-korea (1) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (47) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (36) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) gőzmozdony (8) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (20) index2 (139) india (2) innsbruck (4) interrail (11) japán (4) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (10) kenya (1) kína (16) kindertojás (2) kisvasút (6) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (1) ligeti (6) lindau (1) magánvasút (2) maglev (5) magyarország (25) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (1) mittenwaldbahn (6) modellvasút (7) monaco (1) münchen (74) múzeum (34) nagysebességű vasút (80) nápoly (3) németország (46) nürnberg (11) öbb (7) olaszország (26) oroszország (1) párizs (6) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (4) repülés (1) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (2) skoda (1) spanyolország (25) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (12) svédország (2) szlovénia (8) s bahn (16) tarragona (1) TEE (1) terepasztal (7) tgv (26) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2017.11.14. 21:34 Balogh Zsolt

A Transport Tycoon újragondolva

Régi kedvencem a Transport Tycoon és az abból kifejlődött Open Transport Tycoon játék. Érdemes a játékot néhány évente újra elővenni és több-tíz órát ismét játszani vele. A klasszikussá vált játékprogram fejlesztése ugyanis nem állt le, hónapról-hónapra kerülnek bele olyan kisebb-nagyobb újítások, melyek növelik a játékélményt és a lehetőségeket.

Transport tycoon openttdAz OpenTTD egyik városa három vasútállomással, repülőtérrel, kikötővel

Az évek során többek között került bele internetes hálózati játék, fejlettebb gépi ellenfelek, továbbá tölthetünk le rengeteg új járműkészletet is hozzá.

Néhány játékelem azonban változatlan maradt, melyeket módosítva egy realisztikusabb, izgalmasabb és jóval nehezebb játékmenetet kaphatnánk. Néhány saját ötletemet osztanám meg itt a blogon, remélve, talán más is hasznosnak gondolja majd és beépíti egy következő verzióba vagy egy teljesen új játékprogramba.

4 komment

Címkék: érdekességek


2017.11.11. 20:19 Balogh Zsolt

A Dachau–Altomünster-vasútvonal villamosítása

Münchenbe tizenhárom irányból futnak be a sínek, melyeken 1972 óta a városi S-Bahn járatai is közlekednek. A vasútvonalak nagy része 15 kV 16,7 Hz áramrendszerrel már régóta villamosítva lettek, egy rövidke vonal kivételével. A Dachau–Altomünster-vasútvonalat sokáig elkerülte a villamosítást, ami a város körüli kiterjedt S-Bahn hálózatba való megfelelő integrálódását is megnehezítette.

DB 423 sorozat, Dachau–Altomünster-vasútvonalA Müncheni S-Bahn tipikus járműve, egy DB 423 sorozatú villamos motorvonat kocog Erding felé a villamosított Dachau–Altomünster-vasútvonalon (kép forrása: www.tramreport.de)

Ám a dízel-romantika sem tarthatott örökké, 2014-ben meghozták a döntést: a dízel-motorvonatoknak menniük kell, a végállomást, Altonmünstert pedig be kell vonni a városi S-Bahn hálózatba!

Szólj hozzá!

Címkék: münchen s-bahn


2017.11.10. 19:05 Balogh Zsolt

A jövő vonatai

A világ nagysebességű vasúthálózata dinamikusan fejlődik, a hosszabb pályahálózatra pedig évről-évre újabb és újabb nagysebességű motorvonatokra van szükség.

A világ gyártói folyamatosan gyártják az új szerelvényeket, miközben már a jövő vonatait is tervezik. Egy új vasúti jármű kifejlesztése és a prototípus legyártása, majd tesztelése hosszú időtt vesz igénybe, ezért a következő években forgalomba álló új járművekre már akár most is vethetünk néhány pillantást.

A Talgo Avril (kép forrása: Talgo.com)

A következő felsorolás olyan nagysebességű motorvonatokat mutat be, melyekkel a világ különböző részein a közeljövőben találkozhatunk. Néhány már a tesztköröket rója, néhány pedig már makettként létezik, és talán a beltartalom még változni fog, de a külalak már késznek tekinthető.

4 komment

Címkék: index spanyolország németország argentína dél-korea nagysebességű vasút


2017.11.08. 21:01 Balogh Zsolt

Az Achenseebahn gőzöse

Az ausztriai Jenbach állomás igazán különleges állomás, hiszen három különböző nyomtávolságú vasútvonal fut itt össze. Az Alsó-Inn völgyi vasútvonal képviseli a normál nyomtávolságot, melyen egyik irányban München és Salzburg, a másik irányban pedig Innsbruck található. A Zillertalbahn, mely a Ziller folyó völgyét tárja fel, a Magyarországon is alkalmazott 760 mm a sínszálak közötti távolság.

ausztria, fogaskerekű vasút, gőzmozdony, achenseebahnA végállomás az Achensee partján

A harmadik vasútvonal pedig az Achenseebahn, mely az állomás másik oldaláról indul. Az 1000 mm-es vasútüzemet mind a mai napig gőzmozdonyok szolgálják ki. De nem csak emiatt különleges ez a vonal, a műszaki különlegességét még a fogaskerekű üzem is növeli!

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria hajó gőzmozdony fogaskerekű index2


2017.11.05. 17:18 Balogh Zsolt

A Saint-Pierre-d'Albigny - Bourg-Saint-Maurice-vasútvonalon

Franciaország egyik nemzetközileg is ismert büszkesége a TGV, az 1981 óta közlekedő nagysebességű vonat. A kezdetben "csak" 270 km/h sebességgel közlekedő vonatok napjainkban már egyes vonalakon akár 320 km/h sebességgel is suhannak és összekapcsolják Párizst Londonnal, Brüsszellel, Amszterdammal, Kölnnel, Frankfurttal és még további többszáz kisebb-nagyobb várossal és településsel.

tgv_duplex_bourg-st-maurice.JPGRobog az emeletes TGV valahol Saint-Pierre-d'Albigny és Bourg-Saint-Maurice között (kép forrása Wikimedia Commons)

Méltán gondolhatjuk így azt, hogy Franciaországban csupa öröm a vonatozás, hiszen a TGV bárhova elvisz minket szélsebesen a többezer km-es LGV-hálózaton.

A valóság azonban ettől árnyaltabb, ugyanis a TGV egyik nagy előnye, hogy a régebben épült, hagyományos vasútvonalakon is tud akadálytalanul közlekedni, kiszolgálva így olyan állomásokat is, melyekhez csak hagyományos, ezért jóval lassabban járható vasútvonalak vezetnek.

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország tgv index2