HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (4) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) anglia (10) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (56) autó (2) autómúzeum (3) ave (4) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (7) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (13) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (50) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (44) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (21) index2 (156) india (2) innsbruck (4) interrail (11) japán (5) Japán (1) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (11) kenya (1) kína (18) kindertojás (2) kisvasút (6) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (26) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (2) mittenwaldbahn (6) modellvasút (7) monaco (1) münchen (74) múzeum (35) nagysebességű vasút (88) nápoly (3) németország (46) nürnberg (11) öbb (8) olaszország (29) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (4) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (37) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (14) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (8) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (3) terepasztal (7) tgv (28) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2018.05.30. 12:01 Balogh Zsolt

Bolygóközi utazás Kecskeméten

A mai bejegyzésben egy kecskeméti látványosságot szeretnék bemutatni, mely ott van szinte minden kecskeméti orra előtt, szó szerint majd hasra esik benne, vagy üti el az autójával, ám mégis sokan semmit sem tudnak róla. A városban elszórtan található bronzból készült szobrocskák a Naprendszerünk 1:3,3 milliárdhoz léptékben kicsinyített mását modellezik, mindegyiket végigjárva pedig bepillantást nyerhetünk a csillagászat egy aprócska szeletébe.

kecskemét, naprendszer, napA Naprendszer közepe: a Nap. Ez a bolygóközi utazásunk első állomása! A háttérben parkoló autók jól mutatják, hogy mekkora bronz-gömböket is kell majd keresnünk

Ha Kecskeméten járunk, ezt az apróságot se hagyjuk ki, hiszen a legtöbb bolygó a főtér közelében található, csak nyitott szemmel kell járnunk hozzá, hogy felfedezhessük a fűben, a fák alatt vagy a virágok között megbújva naprendszerünk aprócska bolygóit. Kecskemétre látogató barátaimnak vagy kecskeméti ismerőseimnek mindig szívesen mutatom meg ezt a kevésbé ismert nevezetességet.

2 komment

Címkék: kecskemét érdekességek


2018.04.25. 14:08 Balogh Zsolt

Újabb nagysebességű operátor a láthatáron

A nemzeti vasúttársaságok monopóliumának lassan leáldozik, miután az európai országok többsége az EU ajánlása alapján sikeresen szétválasztotta a pályahálózatot és a vonatok közlekedtetését. Lehetővé vált, hogy újabb szereplők léphessenek be a vasúti piacra. Európában is megszaporodtak a teherfuvarozással foglalkozó vasúti vállalkozások, a következő jelentős mérföldkő pedig a személyszállítás liberalizációja lesz.

RENFE 100 sorozatú nagysebességű motorvonat Franciaországban Le Soller állomáson (kép forrása: www.trenvista.net)

A következő jelentős mérföldkő Európa vasút közlekedésében egy spanyol légitársaság, az Air Nostrum belépése a vasúti személyszállítás piacára. Az Air Nostrum nagysebességű vonatokat szeretne közlekedtetni Madrid és Montpellier között, érintve Zaragoza, Barcelona Sants, Perpignan és Narbonne állomásokat is.

1 komment

Címkék: spanyolország franciaország index2 nagysebességű vasút


2018.04.11. 01:03 Balogh Zsolt

Huszonöt százalékkal több pénz jut a spanyol vasútnak 2018-ban

Spanyolország eddig is hihetetlen pénzeket költött el vasúthálózatának modernizálására. A nagyobb városok körül színvonalas elővárosi vasúthálózat épült ki, míg a tartományok nagyobb településeit 300 km/h-val száguldó motorvonatok kapcsolják össze a fővárossal, Madriddal.

Talgo 350

A Talgo 350 Malaga állomáson (kép forrása: Wikimedia Commons)

A fejlődés azonban nem állt még le, a spanyol kormánynak további nagyszabású tervei vannak, így a 2018-as vasúti költségvetési keretet az eddigi évi 4,3 milliárd euróról 5,375 milliárd euróra (mintegy 1670 milliárd Forintra) növelik.

1 komment

Címkék: madrid spanyolország ave index2


2018.04.08. 18:15 Balogh Zsolt

Nagysebességű személyvonatok után nagysebességű tehervonatok is?

Ha nagysebességű vonatokra gondolunk, legtöbbünknek a francia TGV, a német ICE, a spanyol AVE vagy a japán Sinkanszen ugrik be, ahogyan 200-300 km/h sebességgel szállítja az utasokat a milliós nagyvárosok között. A nagysebességű vasútvonalakat valóban elsősorban a személyszállítás igényeinek építik, de többször is felmerült már, hogy a már meglévő infrastruktúrát a jobb kihasználtság érdekében a tehervonatok számára is megnyissák.

Velence állomás, venezia santa lucia, olaszország, ETR 500 vonatETR 500 sorozatú nagysebességű villamos motorvonat Velencében. Hamarosan a teherszállítás lesz a feladata?

Az olasz nemzeti teherszállító vasútvállalat, a Mercitalia is felvetette a gondolatot, hogy az olaszországi TAV hálózatán tehervonatokat is közlekedtessen, méghozzá nem is akármilyeneket!

7 komment

Címkék: olaszország index2 nagysebességű vasút


2018.03.27. 14:11 Balogh Zsolt

A csonkává vált nemzetközi kapcsolat: a Pau–Canfranc-vasútvonal

Franciaország és Spanyolország között egy nemzetközi vasútvonal építésének az ötlete már 1883-ban felmerült, ám a megnyitására egészen 1928-ig kellett várni. Az így kiépült összeköttetésnek azonban nem örülhettek az utazók sokáig, 1985-ben egy baleset miatt a vasútvonal egy részét lezárták.

Pau állomás (kép forrása: Wikimedia Commons)

A hányatott sorsú kapcsolat teljes hosszában való újbóli megnyitása évek óta napirenden van, apránként a személyszállító vonatok egyre hosszabb utat tesznek meg Spanyolország felé. Talán egyszer majd visszaépül a hiányzó szakasz is, és akkor ismét utazhatunk a Pireneusokon át, Canfranc állomáson keresztül Franciaország és Spanyolország között!

3 komment

Címkék: spanyolország franciaország index2