HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (4) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) anglia (10) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (56) autó (2) autómúzeum (3) ave (4) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (7) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (13) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (49) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (44) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (21) index2 (156) india (2) innsbruck (4) interrail (11) japán (5) Japán (1) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (10) kenya (1) kína (18) kindertojás (2) kisvasút (6) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (26) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (2) mittenwaldbahn (6) modellvasút (7) monaco (1) münchen (74) múzeum (35) nagysebességű vasút (88) nápoly (3) németország (46) nürnberg (11) öbb (8) olaszország (29) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (4) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (37) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (14) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (8) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (3) terepasztal (7) tgv (28) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2018.01.16. 12:58 Balogh Zsolt

Elindult az első vonat Mekka és Medina között!

2017. december 31-én újabb mérföldkőhöz érkezett Szaúd-Arábia vasúti közlekedése. A Talgo, az ADIF, a RENFE és az OH által alkotott konzorcium még 2011-ben nyerte el egy új, nagysebességű vasútvonal megépítésének a jogát Mekka és Medina között. Az építkezés 2007-ben kezdődött és 2017 decemberére tervezték az első járat elindulását.

Némi csúszással ugyan, de a vállalkozás lassan célba ér: az első vonat már megtette az utat a két város között 2017. december 31-én.

Talgo vonat, sivatag, szaúd-Arábia, Haramin HSRTalgo vonat a sivatagban

A kereskedelmi forgalom megindulásával azonban még várni kell, ugyanis több állomás még nem készült el teljesen. Várhatóan azonban 2018 március közepére minden rendelkezésre áll majd, hogy Szaúd-Arábia is beléphessen azon országok elit klubjába, akik elmondhatják magukról, náluk is lehetséges 300 km/h sebességgel vonatozni.

A próbamenet során Dr Nabil bin Mohammed Al-Amoudi szaudi közlekedési miniszter és Álvaro Iranzo spanyolországi követ együtt utazott a 450 km hosszúságú vonalon, elérve a 300 km/h sebességet is. Az út mindössze 2 óra 52 percig tartott. A vasútvonal sivatagos környezetben fut, ahol a hőmérséklet napszaktól függően 0 vagy +50 C fok is lehet. A vasút követi a nagysebességű vonalak standard paramétereit: normál nyomtávolságú, kétvágányú, 25 kV 50 Hz váltakozó árammal villamosított és az ívviszonyok lehetővé teszik a későbbiekben akár a 360 km/h elérését is.

Szaúd-Arábia, Haramin HSR, első utasokAz első utasok

Szaúd-Arábia, Haramin HSR, első utasokJegyvásárlás

Az eredetileg 2017 végére tervezett megnyitást az állomások lassabb építése miatt kellett elhalasztani, Jeddah és Mekka állomásai még nem készültek el teljesen.

Az új nagysebességű vasútvonal elsősorban Dzsidda városának nemzetközi repülőteréről Mekkába irányuló zarándokok elszállítására épült (2010-ben már mintegy 30 millió zarándokot fogadott az ország!). Csúcsidőben, vagyis majd a Ramadán idején, amikor az országot elárasztják a muszlim zarándokok, a járatok 5-10 percenként fognak közlekedni, míg az év csendesebb hónapjaiban óránként.

Szaúd-Arábia, Haramin HSR, első utasok, TalgoA vonaton

A vasútvonal építésének költsége, továbbá a 35 db nagysebességű Talgo 350 SRO sorozatú motorvonat 6,7 milliárd euróba, mintegy 2010 milliárd forintba kerültek. Az összeg tartalmazza a következő 12 évre szóló karbantartást és üzemeltetést is.

Szaúd-Arábia, Haramin HSR, első utasok, Talgo, 300 km/h300 km/órával a sivatagban

Szaúd-Arábia, Haramin HSR, térképSzaúd-Arábia meglévő és tervezett vasútvonalai, nyugaton sárga színnel jelölve a hamarosan megnyíló Haramin-vasútvonal (kép forrása: Wikimedia Commons)

Szaúd-Arábia további vasútvonalak kiépítését is tervezi, melyek közül a legjelentősebb az országot keresztben átszelő, 950 km-es új vonal lesz Jeddah és Riyadh között.

Források

*Ralilwaygazette.com - Inaugural run on Haramain high speed line
*A magyar Wikipédia Haramin HSR szócikke

7 komment

Címkék: index2 talgo szaud-arábia


A bejegyzés trackback címe:

http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr1413568993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alex4 2018.01.17. 22:26:07

Nem is értem, miért a „hitetlen" (értsd: nem a helyiek saját vallásos meséjükben hívő) nyugatiak technológiájával valósították meg, amikor van nekik különbejáratú minden6ójuk?!?
Pláne, hogy szerintük az ő minden6ójuk minden6óbb a többi kismillió minden6ónál...

Measurer 2018.01.18. 00:19:00

Az első sivatagban átvezető nagysebességű vasút. Ez nyilván megizzasztotta a spanyol vasútépítőket.
2015-ben még fiaskónak tartotta a sajtó.
www.irishtimes.com/business/spanish-high-speed-rail-fiasco-in-saudi-arabia-1.2094125
Elképzelhető, hogy a homokviharok ellen további védelmet kell majd biztosítani.

életízesítő 2018.01.18. 03:39:43

Túl nagy betűkkel van a szöveg.

Nem tudom, neked mondta már valaki, hogy az elektronikusana 2 pontos és a 2700 pontos méretű betű pont ugyanakkora helyet foglal?

Akkor a faszért ilyen szemkifolyatós apró betűvel írod a blogodat?

életízesítő 2018.01.18. 03:40:23

@alex4:
Úgy értsd, technikájával?
A technológia egész mást jelent.

Ylim 2018.01.18. 07:59:12

@alex4: Ha a világ úgy működne, hogy nem használhatnád azt, ami más nemzethez, kultúrához, valláshoz köthető, akkor még köveket pattintanál valahol a Neander völgyben.

Ylim 2018.01.18. 07:59:13

@alex4: Ha a világ úgy működne, hogy nem használhatnád azt, ami más nemzethez, kultúrához, valláshoz köthető, akkor még köveket pattintanál valahol a Neander völgyben.

VaradiJanos 2018.01.18. 08:07:46

Egy újabb ok, hogy inkàbb oda meneküljenek a tesókáik