HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Franciaországban mindenki Párizsba akar menni. Léteznek persze átlós járatok is, csak... (2024.03.04. 22:34) TGV - hogyan tovább?

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (1) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2017.10.25. 17:32 Balogh Zsolt

A következő generációs Acela Express

Az Amerikai Egyesült Államok is szeretne lépést tartani az európai és az ázsiai vasútfejlesztésekkel, ám mindezidáig csak az ország keleti partján sikerült beindítani a nagysebességű személyszállító szolgáltatást. Ami, tegyük hozzá, csak amerikai szemmel nagysebességű, Európa és Ázsia és lassan Afrika is köröket ráver az USA-ra, már ha csak a sebességet vesszük figyelembe.

https://i1.wp.com/www.theurbanist.org/wp-content/uploads/2016/12/20160826_avelialiberty3_800x450.jpg?resize=760%2C450&ssl=1Az új motorvonat látványterve

Azonban a tengerentúlon sem állt le a fejlődés, az 1996-ban elindított Acela Express már egyre kevésbé felel meg a megváltozott igényeknek. Nőtt a forgalom az útvonalon és a sebességet is szeretnék tovább emelni. A régi szerelvények kiváltására is időben gondolni kell. A korábbi Bombardier-Alstom együttműködés keretében legyártott szerelvények utódja az Avelia Liberty fantázianevű motorvonat lesz, melyet az Alstom a Pendolinok tapasztalatait felhasználva gyárt a New York államban található Hornell városának gyárában. A kocsiszekrények gyártása már megkezdődött, forgalomba várhatóan 2021 és 2022 között állnak majd.

Az Alstom az atlantai APTA Expo-n mutatta be a járművek makettjét október 8 és 11 között. A két rövid vonófej által közrefogott kilenc betétkocsi Jacobs-forgóvázakkal kapcsolódik egymáshoz, merevebb egységet hozva így létre. Az igények bővülése esetén a szerelvény további három betétkocsival is kiegészíthető.

http://www.railwaygazette.com/uploads/pics/tn_us-amtrak-avelialiberty-model.jpgA motorvonat makettje, a Pendolino vonásai jól láthatóak még ilyen kis méretben is

A Pendolinotól jelentős eltérés, hogy az amerikai változatban az első és az utolsó kocsi, a "mozdony" utasokat nem szállít. A legfeljebb 300 km/h sebességre tervezett 28 szerelvény kezdetben a 255 km/h sebességgel fog közlekedik a 735 km-es északkeleti folyosón, amely összeköti Bostont New Yorkkal és a fővárossal, Washingtonnal. Látható, hogy ez a sebesség jelentősen elmarad az Európában ma már széles körben alkalmazott 300 km/h-tól vagy a néhány helyen alkalmazott 320-350 km/h-tól.

A vonatok képesek lesznek bedőlni az ívekben, hála a Pendolinótól örökölt Alstom Tiltronix technikának. Ezzel ott is gyorsabban haladhat majd a vonat, ahol ez korábban nem volt lehetséges. Fejlettebb az orrban található ütközési-energiát elnyelő rendszer is, mely a szigorúbb amerikai előírásoknak is megfelel már.

https://i2.wp.com/www.theurbanist.org/wp-content/uploads/2016/12/2013-02-12-8c-highspeedra.eaf34.jpg?ssl=1Amerikai álmok egy országos nagysebességű vasúthálózatról. Jelenleg még csak az északi parton található Boston-Philadelphia szakasz létezik, és ez is részben vegyes használattal a lassabb vonatokkal

Az Alstom észak-amerikai marketing és stratégiai alelnöke, Scott Sherin azt nyilatkozta a Railway Gazette vasúti szaklapnak, hogy az Avelia Liberty az elmúlt évek során a nemzetközi piacra szállított különböző nagysebességű vonatok tapasztalatait egyesíti.

A kocsiszekrény az Olaszországban közlekedő NTV vonatokhoz hasonló, a billentő mechanizmus a Pendolino családtól származik, a gépészet pedig a francia TGV eredményeit hasznosítja.

Velence állomás, venezia santa lucia, olaszország, vonatFS ETR 600 sorozat, ennek a továbbfejlesztett változata fog Amerikában közlekedni

Az üzemeltető AMTRAK a jövőben azt várja, hogy az új vonatok több utast fognak majd szállítani, mint a jelenlegi járatok, mindezt halkabban és nagyobb sebességgel mégis kevesebb energia felhasználásával.

A szerelvény 30%-kal lett könnyebb, 35%-kal több az utaskapacitása és mindezek mellett 20%-kal kevesebb energiát fogyaszt. A járművek részegységeinek több, mint 95%-a Amerikában készül majd, megfelelve ezzel is a szigorú, importot korlátozó szabályoknak

Youtube videó az Alstom új vonatáról

Amerikában a távolsági vasúti utazás elenyésző a többi közlekedési ágazathoz képest. Ne feledjük, hogy az USA-ban szinte mindenki rendelkezik saját autóval, a nagyobb távolságokhoz pedig rendelkezésre áll a rengeteg légitársaság repülőjárata is. A megfelelő vasúti infrastruktúra kiépítése rendkívül drága, így többnyire csak tervek születtek. A megvalósuláshoz jelenleg a legközelebb a Texas államban kiépülő vasútvonal áll, majd ezt fogja elméletileg követni a Kaliforniai hálózat is.

Források

* www.railwaygazette.com

Szólj hozzá!

Címkék: index2 nagysebességű vasút USA


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr8613085242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása