HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

  • Oxy: Aki hardcore gazdaságra vágyik, annak ajánlom figyelmébe a Simutrans-ot! (2017.11.16. 11:20) A Transport Tycoon újragondolva
  • sncf: @kuki123: A hétvégén hazamentem és döbbenten láttam, hogy az IC-kocsiban próbaüzemű kijelző mutatj... (2017.11.13. 21:28) A jövő vonatai
  • Balogh Zsolt: @sncf: Köszönöm a linket, elolvastam! :) Erről a problémáról már én is írtam, hogy milyen szánalma... (2017.10.31. 18:39) A Ziller völgyében - ilyen is lehet egy kisvasút!
  • andrzej: A "Nőstény" a PKP-SU46-os volt, az SU45 a "Fiat" becenevet viselte az olaszoktól licenszelt Fiat e... (2017.10.29. 12:06) Különös becenevek a vonatok világából
  • Adani: Én szívesen költöznék oda, ahol rálátok az ablakból a vasútra, de ha zajvédő fal épül akkor már ne... (2017.10.18. 12:09) Áldás vagy átok?

Címkék

afrika (4) agv (1) alex (1) állatok (1) állomás (4) amerika (2) anglia (8) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (54) autó (2) autómúzeum (3) ave (3) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (7) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (12) dél-korea (1) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (47) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (36) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) gőzmozdony (8) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (20) index2 (139) india (2) innsbruck (4) interrail (11) japán (4) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (10) kenya (1) kína (16) kindertojás (2) kisvasút (6) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (1) ligeti (6) lindau (1) magánvasút (2) maglev (5) magyarország (25) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (1) mittenwaldbahn (6) modellvasút (7) monaco (1) münchen (74) múzeum (34) nagysebességű vasút (80) nápoly (3) németország (46) nürnberg (11) öbb (7) olaszország (26) oroszország (1) párizs (6) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (4) repülés (1) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (2) skoda (1) spanyolország (25) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (12) svédország (2) szlovénia (8) s bahn (16) tarragona (1) TEE (1) terepasztal (7) tgv (26) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2017.08.08. 14:34 Balogh Zsolt

Ismét 300 km/h felett Kínában

Kína rekordsebességgel, pénzt nem kímélve hálózza be az országot újépítésű nagysebességű vasútvonalakkal. A szükséges technológiákat külföldről szerezte be, hogy azokat a saját igényeihez szabva kiépíthesse a világ legnagyobb, legkiterjedtebb nagysebességű vasúthálózatát.

Az új Pekingi Déli pályaudvar (kép forrása: Wikimedia Commons)

A mára már több mint 22 ezer km-esre nőtt hálózat a világ nagysebességű vonalainak kétharmadát teszi ki, mindezt valamivel több, mint tíz év alatt építették fel.

A kezdetben 220-szal közlekedő vonatok sebessége minden egyes új vonal átadásával tovább nőtt, először 250, majd 300, ezután 350 (2008 augusztusától Peking és Tiencsin között), végül a 380 km/h (Peking és Sanghaj között) sebességig.

Úgy tűnt, ezt az őrületes tempót semmi sem veti majd vissza és már a külföldi terjeszkedés és az export is szóba került.

Ám bebizonyosodott, hogy a politikailag erőltetett, minden áron felépített hálózat nem sikerült tökéletesre, a 2011-ben bekövetkezett súlyos vonatbaleset hidegzuhanyként érte az országot:  egy villámcsapás miatt megállt egy vonat a nyílt pályán, majd egy másik ezután hátulról belerohant és kisiklott. A baleset egy hídon történt, több vagon lezuhant a vágányokról. A balesetben 40 ember meghalt, a sebesültek száma 192 volt.

A balesetet követő vizsgálat több hiányosságot is megállapított, melyek együttesen okozták a szerencsétlenséget: A vasútvonalon alkalmazott biztosítóberendezés nem volt megfelelően tesztelve a beépítés előtt, továbbá a vasútnál dolgozó alkalmazottak nem voltak kellőképpen felkészítve a rendkívüli eseményekre. Az álló vonatba belerohanó másik vonat mozdonyvezetője nem tudott a vasútvonal műszaki hibájáról, se arról, hogy egy másik szerelvény vesztegelt a pályán előtte.

Kína baleset nagysebességű vasút 2011 VencsouA 2011-es vencsoui vonatbaleset (Kép forrása: news.xinhuanet.com)

Emellett fény derült több korrupciós ügyre is, melyek a teljes vasútépítést végigkísérték. Több helyen nem az előírásoknak megfelelő minőségű elemeket építették be az alvállalkozók.

A balesetet követően a vonatok sebességét a korábbi 350-380 km/h helyett 300 km/h maximumban korlátozták. 

2017 szeptember közepétől várhatóan új menetrendet vezetnek be az 1380 km-es Peking-Sanghaji-vasútvonalon, a korábbi menetidőhöz képest körülbelül 30 perccel lesz rövidebb a menetidő. A két város között a leggyorsabb vonatnak 4 és fél óra lesz a menetideje. A járatokat az új Fuxing sorozatú motorvonatokkal fogják üzemeltetni, amelyeket a CRRC tervezett 400 km/h legnagyobb sebességre.

A Peking-Sanghaj nagysebességű vasútvonal új motorvonata (kép forrása: www.railwaygazette.com)

index.pngA nagyközönségnek bemutatott új szerelvény előtt pózol a jövendőbeli személyzet

index2.pngKíváncsi fotósok a vonat körül Peking Déli pályaudvaron

A gyártó szerint a július 27-én megtartott tesztfutás azt mutatta ki,hogy 350 km/h sebességnél a Fuxing motorvonat 10%-kal kevesebb energiát használ, mint a CRH380 sorozat. (A sebességnek azonban ára van: a Fuxing vonatok 350 km/h sebességnél energiafogyasztása 20-30%-kal több energiát fogyasztanak, mint ha csak 300 km/h-val haladnának, vagyis takarékosabb üzem ide vagy oda, az energiafelhasználás még így is nőni fog).

Források

* www.railwaygazette.com - China to reinstate 350 km/h operation

Szólj hozzá!

Címkék: kína nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr7212727972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.