HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

  • Oxy: Aki hardcore gazdaságra vágyik, annak ajánlom figyelmébe a Simutrans-ot! (2017.11.16. 11:20) A Transport Tycoon újragondolva
  • sncf: @kuki123: A hétvégén hazamentem és döbbenten láttam, hogy az IC-kocsiban próbaüzemű kijelző mutatj... (2017.11.13. 21:28) A jövő vonatai
  • Balogh Zsolt: @sncf: Köszönöm a linket, elolvastam! :) Erről a problémáról már én is írtam, hogy milyen szánalma... (2017.10.31. 18:39) A Ziller völgyében - ilyen is lehet egy kisvasút!
  • andrzej: A "Nőstény" a PKP-SU46-os volt, az SU45 a "Fiat" becenevet viselte az olaszoktól licenszelt Fiat e... (2017.10.29. 12:06) Különös becenevek a vonatok világából
  • Adani: Én szívesen költöznék oda, ahol rálátok az ablakból a vasútra, de ha zajvédő fal épül akkor már ne... (2017.10.18. 12:09) Áldás vagy átok?

Címkék

afrika (4) agv (1) alex (1) állatok (1) állomás (4) amerika (2) anglia (8) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (54) autó (2) autómúzeum (3) ave (3) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (7) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (12) dél-korea (1) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (47) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (36) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) gőzmozdony (8) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (20) index2 (139) india (2) innsbruck (4) interrail (11) japán (4) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (10) kenya (1) kína (16) kindertojás (2) kisvasút (6) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (1) ligeti (6) lindau (1) magánvasút (2) maglev (5) magyarország (25) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (1) mittenwaldbahn (6) modellvasút (7) monaco (1) münchen (74) múzeum (34) nagysebességű vasút (80) nápoly (3) németország (46) nürnberg (11) öbb (7) olaszország (26) oroszország (1) párizs (6) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (4) repülés (1) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (2) skoda (1) spanyolország (25) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (12) svédország (2) szlovénia (8) s bahn (16) tarragona (1) TEE (1) terepasztal (7) tgv (26) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2017.07.11. 14:30 Balogh Zsolt

Próbafutások a Škoda vonatával München és Nürnberg között

München és Nürnberg között 2003-ban nyílt meg a közvetlen vasútvonal, korábban a két város között csak jelentős kerülővel lehetett utazni. Münchentől Ingolstadtig már korábban is létezett vasút, a  hiányzó szakasz pedig már úgy épült meg, hogy a vonatok akár 300 km/h sebességgel is közlekedhessenek rajta, jelentősen csökkentve a menetidőt nem csak a két nagyváros, de a bajor fővárosból Németország további célállomásai felé is.

németország, regionális közlekedés, nagysebességű vasút, münchen, nürnberg, express, skoda 109e, db regioA Škoda szerelvénye a (München)-Ingolstadt-Nürnberg nagysebességű vasútvonalon

A nagysebességű vasútvonalon már a kezdetektől közlekedett egy lassabb, maximum 200 km/h sebességgel haladó regionális vonat is, a München-Nürnberg Express. A lassan 15 éve közlekedő járat a DB 101 sorozatú mozdonyából és hozzá kapcsolt öt távolsági kocsiból és egy vezérlőkocsiból áll. Elérkezett azonban az idő, hogy az expressz új szerelvényt kapjon!

németország, regionális közlekedés, nagysebességű vasút, münchen, nürnberg, express, skoda 109e, db regio, cheb, csehországMég tehervonatba sorolva a csehországi Cheb vasútállomásán

München és Nürnberg között óránként 2-3 ICE járat is közlekedik irányonként, ehhez jönnek még hozzá a regionális expresszvonatok, melyek kétóránként, csúcsidőben óránként indulnak. Nürnberg és Allersberg között további expresszvonat is jár 140 km/h sebességgel, kitöltve a München-Nürnberg-Express által hagyott menetrendi lyukakat.

München-Nürnberg-expressz München Hauptbahnhof db 101A München-Nürnberg Express jelenlegi szerelvénye München Hauptbahnhofon, helyettük érkeznek az új Škoda emeletes vonatok!

A vasút ezen a viszonylaton népszerű, a vonatok szinte mindig zsúfoltságig tele vannak. A regionális kínálatot tovább bővíteni nem lehetett, mivel csak három erre alkalmas szerelvénye volt a DB Regionak.

németország, regionális közlekedés, nagysebességű vasút, münchen, nürnberg, express, skoda 109e, db regioMár Münchenben egy üzemi pályaudvaron egy ICE2 társaságában

A nagy forgalom miatt döntöttek úgy, hogy a kínálatot tovább bővítik és ehhez új szerelvényeket szereznek be. Erre a járatra olyan szerelvényekre van szükség, mely kielégíti a regionális utazási igényeket, kellően nagy kapacitásúk és nem okoz nekik gondot, hogy nagysebességű pályán, nagysebességű vonatokkal együtt kell közlekedniük. A tender kiírásakor erre a feladatra csak a Škoda tudott megfelelő járműveket ajánlani: a cseh gyártó egyaránt rendelkezett nagysebességű, univerzális villamosmozdonnyal (Škoda 109E sorozat) és hozzá illő nagysebességű emeletes kocsikkal is. Más gyártóknak vagy csak mozdonyuk vagy csak kocsijuk lett volna.

A Škoda egyáramrendszerű mozdonyt szállított, a mozdony csak a német 15 kV 16,7 Hz-et ismeri, szemben az alaptípus több áramrendszerével. A személykocsik klimatizáltak, külső-belső kamerarendszerrel felszereltek. A szerelvényen összesen 679 másodosztályú-, 26 elsőosztályú-, kettő mozgássérült hely található, továbbá 37 kerékpárt is tud még szállítani. A hat szerelvény ára 100 millió euró volt.

Az új vonatoknak 2016 decemberében kellett volna forgalomba állniuk, ez azonban átcsúszik a következő évi menetrend váltásra, így csak 2017 decemberétől utazhatunk az új ingavonatokkal.

További késedelem remélhetőleg nem jön már, az első szerelvény már megérkezett Bajorországba és a szükséges teszteke is elkezdték.

németország, regionális közlekedés, nagysebességű vasút, münchen, nürnberg, express, skoda 109e, db regioPróbafutás Kinding közelében

A Škoda mozdonya csak 189 km/h sebességre kapott engedélyt, ami némileg visszalépés a DB 101 sorozat 200 km/h sebessége után, ám valószínűleg az utasok ebből alig fognak észrevenni valamit, hiszen az expressz az útja felét amúgy is csak 160 km/h sebességgel teszi meg, Ingolstadban 15 perces várakozása van, majd ezután Nürnbergig a hátramaradó 90 km-en további három megállója. Így látható, hogy van bőven menetrendi tartalék, továbbá a maximális sebességét is a megállók miatti gyorsítás-fékezés miatt csak rövid ideig tudja kihasználni.

A DB Regio 2017-től a München-Nürnberg-Express járat kapacitását több, mint kétszeresére tudja majd növelni. A korábban a járatot kiszolgáló három hatkocsis szerelvény helyett hat hatkocsis érkezik, melyek ráadásul emeletes kivitelűek is. Ennyi járművel lehetővé válhat 2017 decemberétől az óránkénti, csúcsidőben pedig a félóránkénti járatindítás is, miközben a vonatok utasszállító kapacitása is növekedett.

németország, regionális közlekedés, nagysebességű vasút, münchen, nürnberg, express, skoda 109e, db regioAz ingavonat vezérlőkocsija...

németország, regionális közlekedés, nagysebességű vasút, münchen, nürnberg, express, skoda 109e, db regio...és villamos mozdonya

Felmerülhet még az a kérdés, hogy ilyen sűrűn járó ICE-k között mi szükség van még regionális vonatra is? A legfontosabb tényező minden bizonnyal az ár: München és Nürnberg között az ICE-re egy csak odaútra szóló jegy 45-56 euróba kerül, a menetidő pedig 1 óra 2 perc. Az expresszre érvényes a BayernTicket is, mely 25 euró, oda-vissza érvényes retúrjegy, és tartalmazza mindkét városhoz a tömegközlekedési napijegyet is, a menetidő cserébe viszont hosszabb, 1 óra 44 perc.

Az expresszel az egynapos kirándulás tömegközlekedéssel 25 euróból megoldható, míg ICE-vel ez több, mint 100 euróba kerülne!

Források

* There were it belongs: new DB Škoda trains arrive at the NIM

2 komment

Címkék: németország skoda nürnberg münchen nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr7012657035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Jegkoko 2017.07.11. 19:41:25

Az a 100 euró simán lehet 40 is.

Sir Gombóc 2017.07.12. 18:12:52

Ami szúrta a szemem: nem Hc-el, hanem Hz-cel.