HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (1) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (21) iho.hu (1) index (101) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (2) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2016.07.04. 19:44 Balogh Zsolt

Sok kicsi sokra megy?

Sok kicsi sokra megy? - tehetnénk fel a kérdést a következő videó alapján. A Hamburgban található Miniatur Wunderland a világ legnagyobb terepasztala, így bizonyára minden olyan területen jártasak, ami a vasútmodellezéssel kapcsolatos.

die-db-101-006-5-karlsruhe-385058.jpgA kísérletben részt vett DB 101 006-5 sorozatszámú mozdony Karlsruhe főpályaudvarán (kép forrása: deutschland-bahnen.startbilder.de)

2013 őszén egy érdekes és meglepő rekordkísérletbe fogtak. Vajon megfelelő mennyiségű modellvasúti kismozdony képes elvontatni egy igazi mozdonyt is?

A rekordkísérlethez a Német Államvasút egyik nagysebességű, A DB 101-es sorozatba tartozó mozdonyát választották ki. A sorozatot 1996 és 1999 között gyártotta az Adtranz a németországi Kasselben. A négytengelyes mozdony legnagyobb sebessége 220 km/h, amivel elsősorban nagysebességű InterCity- és nemzetközi vonatokat, továbbá München és Nürnberg között regionális expresszeket továbbítanak, de előfordulhatnak gyorstehervonatok élén is.

A 145 darabból álló flotta a legendás DB 103-as sorozat utóda és egyben váltótípusa. Mivel Németország-szerte megfordulnak, így minden tartományban ismertek, ezért gyakran reklámokat is viselnek az oldalukon.

Tömege 83 tonna, teljesítménye 6400 kW, vagyis nagyjából tömegre és teljesítményre egyenrangú a Magyarországon is közismert Siemens Taurusokkal (86 tonna / 6400 kW).

Szinte hihetetlennek tűnik, de a vasúti járművek súrlódása oly kicsiny egy autóhoz képest, hogy egy ekkora tömegű mozdonyt néhány méteren akár egy átlagos férfi is tud pusztán az izomerejével mozgatni.

imgp6811_rw.jpgEhhez hasonló kicsi, mindössze 221 mm-es hosszúságú mozdonyokból állt a flotta

A rekordkísérlethez készítettek egy faasztalt 33 vágánnyal, melyre ráhelyezték a 196 db H0-s méretarányú, Siemens Taurust mintázó modellmozdonyt (melyek a DB Regio álltal beszerzett DB 182-es sorozatot mintázták).

Youtube videó a rekordkísérletről

A modellmozdonyokat egyesével egy átlátszó műanyag keretbe rögzítették, majd ezeket a kereteket összekapcsolták, végül a 196 mozdonyt kötelekkel a nagy mozdonyhoz kötözték.

A cél az volt, hogy a flotta legalább 12 métert vontassa a nagy testvért.

Az eseményhez megfelelő hangulatot teremtettek, a rekordkísérlet helyszínét néhány modellfigurával is feldobták. A kamerák több szögből is filmezték a kísérletet, majd az egyik technikus akkumulátorokból rákapcsolta az áramot a modellsínekre és a 196 mozdony egyként dolgozva elkezdte húzni az igazi mozdonyt!

A kísérlet sikerült, a 12 méteres távot mindenféle hiba nélkül legyőzték, melyet a szervezők hatalmas örömujjongással nyugtáztak!

Így a címben feltett kérdésre a válasz: Igen, a közel 200 kicsiny mozdony együttesen megbirkózik 86 tonnával is akár!

Szólj hozzá!

Címkék: modellvasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr378866238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása