HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (1) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2014.05.21. 00:08 Balogh Zsolt

Elveszett sínek Münchenben

Szinte pontosan egy éve, hogy München régi bezárt teherpályaudvarán jártam. Így érdemes volt újra arrafelé nézni, mi is változott 2013 óta. Emellett azóta már új fényképezőgépem is van, mellyel sokkal jobb és kontrasztosabb fotókat lehet készíteni, a korábbi fakó és életlen képek helyett.

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarGondozás hiányában a természet idővel mindent visszahódít

Lássuk hát Németország elveszett vágányaiból újra egy keveset!

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarMegérkezés Berg am Laim megállóba S-Bahnnal, baloldalt az egykori teherpályaudvar maradványa, jobb oldalt pedig egy működő állomás

A pályaudvarról és történetéről, továbbá a jövőbeli tervekről itt nem is szólnék sokat, hiszen az egy évvel korábbi cikkemben már leírtam mindent, ami fontos lehet, érdemes az ottani képeket is végiglapozni.

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarA pályaudvar helyére lakóparkot építenek, az érdeklődők ebben az ideiglenes irodában kaphatnak tájékoztatást

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarAz lakópark építési területének a bejárata, a munka már megkezdődött

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarMár ássák a jövendőbeli házak alapjait, a munka nagy porral és főleg nagy zajjal jár!

A terület bejáratánál nagy a forgalom, egymást érik a teherautók, melyek az alap kiásásánál keletkezett földet hordják serényen. A háttérben pedig egy gép a jövendőbeli munkagödör oldala védelmében hatalmas acéllapokat döngölt a földbe.

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarBelépés a pályaudvar területére az építkezés felől, tavaly óta további vágányokat is felszedtek

Eközben a Német Államvasút pályásai sem tétlenkednek, a terület mellett elhaladó München-Salzburg vasútvonalat újítják fel éppen. Rengeteg bontott és új építőanyag volt már felhalmozva, de a munkagépek is felsorakoztak bőséggel.

Emiatt kicsit aggódtam is, fényképezőgéppel a nyakamban, ennyi ember közt észrevétlenül elsétálni, miközben az út végén még meg kellett mászni egy zúzottkő halmot is... Kész lebukás az egész!

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarEmlékeim szerint 2013-ban itt még négy vágány húzódott, most inkább háborús helyszínre hasonlít

De miután sikerrel megmásztam a bazaltzúzalékot és keresztülverekedtem magam néhány méternyi bozóton, a fák már kellően eltakartak a munkások elől és szabadon járhattam további aggodalom nélkül. Úgy látszik, a munkásoknak kisebb gondjuk is nagyobb volt, mint hogy utánam kémkedjenek vagy zaklassanak.

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarA vágányok elbontásával együtt teljesen kiirtották a síneket korábban belepő növényzetet

Ipari üzemek az egyik oldalt, hatalmas építkezés a másik oldalt, vágányfelújítás a túloldalon, miközben körülbelül kétpercenként jött egy vonat.. Ehhez még hozzájött a vasútépítők szirénája is, mely minden áthaladó vonatra figyelmeztette az embereket. Csendes, nyugodt természetjárásról itt szó sem volt...

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarEzt a sínt valami miatt szinte érintetlenül meghagyta a természet

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarBeljebb azonban már takaros kis erdő kezdett el nőni...

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvar...mely egyre sűrűbbé...

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvar...és sűrűbbé vált

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarNéhány helyen azonban kis tisztások is megmaradtak

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarA területet szinte kettészeli egy másik felszedett vágánynak a frissen feltúrt ágyazata

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarA régi fordítókorong, vagyis ami maradt belőle

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarEzeken a síneken több, mint 20 éve ment el az utolsó vonat

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarCsupán az előtérben látható két sínszál és a távoli oszlopok jelzik, ez nem egy érintetlen nemzeti park

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarErről a vágányról csak a sínanyagot bontották le, emiatt az ágyazat sem lett megbolygatva

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarKözeledünk a hely túlsó végéhez, a nyomok alapján itt is nemrég dolgozhattak a bontók

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarA terület vége, itt kapcsolódtak a vágányok a még ma is üzemelő vasúthálózathoz

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarRitkás erdő, bőséges aljnövényzettel

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarA kavicságyban elsősorban a nyárfák tudtak gyökeret verni, de találtam néhány kivételt is, például fenyőt

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarEgykoron tábla jelezte, hogy innen tilos a vonatoknak továbbhaladni, ma már a tiltó tábla nélkül is nyilvánvaló ez

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarKi találja meg itt a vasutat?

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarNyárfaerdő...

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvar...ameddig a szem ellát

München elveszett sínek elhagyatott rendező pályaudvarVisszafelé a lakópark építéséhez a felszedett vágányok vonalán

A tervek szerint, miután a lakópark felépül, a maradék pályaudvar egy különleges parkká lesz alakítva. A vágányok között, felett gyalogjárdák lesznek, hogy a látogatók úgy sétálgassanak a védett növények és a köztük élő állatok között, hogy semmibe sem tehessenek kárt. Ha már az elmúlt években ennyi féle és fajta növény és állat népesítette be a síneket, kár lenne az élőhelyüket megbolygatni és egy mesterséges parkká alakítani.

Néhány év múlva ismét visszatérek, hogy megnézzem, mi változott és mi nem ebben az apró "elveszett világban".


Nagyobb térképre váltás

Az állomás és környéke a Google térképpel is megtekinthető!

Eddig minden cikkem végén buzdítottam az olvasókat, hogy látogassanak el oda, ahol én is jártam. Most azonban kivételt teszek, hiszen ez a városi "látványosság" nem látogatható, csak tilosban. Így hogy is bátoríthatnék bárkit is arra, hogy tilosban járjon? :) Akit érdekel, az várjon még pár évet és látogasson ki, mikor már a gyalogutak is elkészültek!

2 komment

Címkék: münchen deutsche bahn index2 rendezőpályaudvar


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr386185311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2014.05.21. 21:45:29

@gtamasl: Először is nem kell semmiféle többesszám, egyedül vezetem az oldalt! :)

Másodszor: Hallottam már róla, de még nem néztem meg, de majd arra is sort kerítek egyszer!
süti beállítások módosítása