Bár Triesztbe nem vonattal érkeztünk, hanem busszal, mégis kötelező program volt az állomást is megnézni. Szerencsére a távolsági buszállomás közvetlenül mellette volt, így egyáltalán nem volt nagy kitérő a megtekintése.
Az állomás épülete az Adriai-tenger partján található, rövid sétára a városközponttól. De a trieszti helyi buszok közül is több járat érinti, így nem csak a távolsági utasoknak fontos csomópont.
Stazione di Trieste Centrale egy fejpályaudvar, mely 1857 június 27-én nyílt meg, a k.k. Südliche Staatsbahn építette, a Bécs-Trieszt-vasútvonal befejezéseként. A vonatok a városba a híres Semmeringbahn érintésével jutottak el a tengerpartra.
1906-ban megnyílt a Jesenice-Trieszt vonal is, így az állomást is bővíteni kellett.
A forgalmas állomás újabb felújítását az FS végezte el, a munkálatok 2007-ben készültek el. Napjainkban Trieszt sok műemlék épülete mellett a vasútnak sem kell szégyenkeznie, a város főpályaudvara illik a városhoz, mind szépségében, mind állagában.
Velencébe tartó regionális vonat, korábban már jártam Velencében vonattal, igaz más irányból érkeztem
A velencei vonat másik oldala, az emeletes kivitel komoly utasforgalmat feltételez
Korábban tervben volt, hogy vonattal átmegyünk Velencébe is, ám a Portoroz-Trieszt buszút után még egy kb. 2 órás vonatút már túl sok lett volna, így erről a programról lemondtunk.
Nápoly és Róma után fel voltam készülve a legrosszabbra, de kellemeset csalódtam. A vágányokat itt is egy mészréteg fedte, de az egész sokkal-sokkal tisztább volt. És a vonatokat sem borította el a graffiti, mint Velencében. Vagy észhez tértek az olaszok és leszoktak a rongálásról és szemetelésről, vagy pedig Trieszt és környéke sokkal tisztább, mint az átlag.
A következő években még további olasz állomásokat keresek fel, hogy utánajárjak ennek a kérdésnek is! :)
FS E464 sorozatú villamos mozdony, kimondottan az ingaforgalomhoz kifejlesztve. A típus érdekessége, hogy csak egy vezetőállás található benne
Vezérlőkocsi olasz módra, nem egy szépségkirálynő a vonatok között
Az állomásra több, távolsági vonat is befut:
* EuroStarCity Frecciabianca vonatok Padovából, Veronából, Milánóból, és Torinóból;
* InterCity vonatok Bolognából, Firenzéből, Rómából és Nápolyból;
* InterCityNotte Marco Polo Bolognából, Firenzéből és Rómából;
* DB Autozug Hamburgból, Berlinből, Düsseldorfból és Frankfurtból (ezek szezonálisak)
Az Autozug vonatoknak rámpa is van építve, hogy az autósok leállhassanak az autójukkal a vonatról.
Rámpa az autószállító vonatoknak
További FS 464 sorozatú mozdonyok várakoznak ingavonatukkal az állomáson
A Regionális vonatok Velencébe, Udinba és Tarvisióba mennek innen tovább.
Egy FS E402 sorozatú nagysebességű villamosmozdony érkezik egy távolsági vonattal
Zajlik a munka az állomáson: kocsirendezés dízelmozdonnyal
A korábban lefotózott FS E402 sorozatú mozdony az állomáson
A fejállomás 1878 június 19-én nyílt meg a Piazza della Libertà nevű tér közelében. Az építész a német-osztrák származású Wilhelm von Flattich volt. Napjainkban az állomáson évente kb. 6 millió utas fordul meg, ezzel Olaszország közepes forgalmú állomásai közé tartozik.
Trieszt a Google mapsban Nagyobb térképre váltás
Miután kinézelődtem magamat, továbbmentünk a belvárosba, majd onnan Trieszt másik fejpályaudvarára, mely jelenleg a Trieszti vasúti múzeumnak ad otthont.
Utolsó kommentek