HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (3) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (3) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (66) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (83) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (42) nagysebességű vasút (174) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (17) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (15) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (3) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.04.05. 12:33 Balogh Zsolt

A München Verkherscentrum másodszor

Korábban már írtam a Münchenben található Verkherscentrumról, mely a Deutsche Museum közlekedési kiállítása. A múzeum három nagy csarnokból áll, ahol a szárazföldi közlekedés fontosabb, főleg német járműveiből láthatunk egy páratlan kiállítást. A hajózást és a repülést az Isar szigetén elterülő Deutsche Museum mutatja be, de ezen kívül van egy csak repüléssel is foglalkozó múzeum még valahol.

München VerkherscentrumA múzeum új bejárata

Legutóbbi látogatásom óta a múzeum is kicsit megváltozott. Korábban az hármas csarnok oldalán volt a bejárat, most azonban már az első csarnokon keresztül lehetett belépni. Nekem és a barátnőmnek a belépés ingyenes volt, mivel még januárban voltunk a Deutsche Museumban, ahol kaptunk két ingyen belépőjegyet ide. A teljes árú jegy amúgy fejenként 6 euróba került volna.

A jegyekért cserébe a bejáratnál kaptunk két színes kör alakú matricát, melyet fel kellett volna ragasztanunk a látogatáshoz. Én ezt egy laza mozdulattal zsebre vágtam, ahonnan szőrén-szálán el is tűnt. Ez a kilépésnél némi izgalmat okozott, ugyanis három teremőr is kereste rajtunk a matricát. Végül azonban szerencsésen, észrevétlenül a büfén át kilógtunk.

München VerkherscentrumA múzeum előtt a Bayerische Zugspiccban két villamos mozdonya is ki van állítva, a fotón a kettő közül az egyik látható. A másik típusból egy pedig Garmisch-Partenkirchenben is megtekinthető

München VerkherscentrumRégi favázas villamos az 1910-es évekből

München VerkherscentrumA Berlini S-Bahn egyik régi motorkocsija szemből...

München Verkherscentrum...és belülről is

A múzeumban megtekinthető Kelet-Berlin egyik régi S-Bahn kocsija is a DR 165 sorozatból. Ez a típus 1928-ben állt forgalomba és a legutolsó kocsit 1997-ben selejtezték, vagyis a típus 69 évig! szállította az utasokat.

München VerkherscentrumAz egykori Müncheni S-Bahn motorvonata (DB 420 sorozat) szemből...

München Verkherscentrum...és szintén belülről. A képen a dohányzó! szakasz látható

A DB 420 sorozat a Müncheni S-Bahn vonalain közlekedett a megnyitás napjától, de ilyen szerelvények kerültek más nagyvárosok S-Bahn vonalaira is. Münchenben a helyüket fokozatosan vették át 2000-től a modernebb DB 423 sorozatú motorvonatok. A legutolsó kocsit a város 2004-ben vonta ki a forgalomból. Egy nosztalgia üzemben közlekedik, egy pedig itt lett kiállítva. Stuttgartban még jelentős számban üzemelnek, de az ottani létüket az új DB 430-as sorozat veszélyezteti. De egy részük nem kerül elbontásra, hanem Münchenbe érkezik, kisegítő vonatként (Ne feledjük, hamarosan az utolsó S-Bahn vonalat is villamosítják a bajor fővárosban, így elkel majd a segítség).

A tervek szerint 15-20 szerelvény visszatéréséről lenne szó!  

München VerkherscentrumS-Bahn szimulátor

München VerkherscentrumA svájci RhB Ge 6/6 sorozatú "Krokodil" villamos mozdonya

München VerkherscentrumA Ge 6/6 másik oldala, a múzeum zsúfoltsága szinte lehetetlenné tette a jó fotók készítését

A normál nyomtávolságú vonatok közt megbújva egy RhB Ge 6/6 sorozatú mozdonyt is kiállítottak itt. Az 1000 mm-es nyomtávolságú sorozatot a svájci RhB vasúttársaság üzemeltette a Gotthard-vonalon. A SLM BBC MFO összesen 15 db-ot gyártott a mozdonysorozatból 1921 és 1929 között. Selejtezése 1974-ben kezdődött, de még 2008-ban is volt üzemelő példány. A 412-es pályaszámút 1925 november 27-én gyártották, majd 83 év szolgálat után selejtezték! A Co'Co' tengelyelrendezésű, hattengelyes, 66 tonnás mozdony 1076 lóerő teljesítményre és 55 km/h sebességre volt képes.

München VerkherscentrumMitropa étkezőkocsi, belsejében napjainkban előadásokat tartanak kisebb csoportok részére

München VerkherscentrumA második csarnok végében korabeli és mai vasúti biztosítóberendezéseket állítottak ki

München VerkherscentrumNincs közlekedési múzeum terepasztal nélkül! A képen egy ÖBB 4010 sorozatú motorvonat kaptat fel a hegytetőn lévő állomáshoz

München VerkherscentrumDB 420 sorozatú S-Bahn lent, Regionalzug rozsdamentes Silberling kocsikkal fent

München VerkherscentrumCugnot gőzkocsijának modellje, egy nagyobb replika Nürnbergben van kiállítva a Deutsche Bahn múzeumában

Cugnot gőzkocsija – mint a világ első működő gőzüzemű járműje – a gőzmozdony és az automobil közös ősének tekinthető. A jármű első útját 1770-ben tette meg.

Sajnos a gőzgép teljesítménye kicsinek bizonyult, mert a jármű terhelt állapotban kis sebességgel, mintegy 3 – 4,5 km/h sebességgel tudott haladni, és a kis kazán miatt 12–15 percenként gőzfejlesztés miatt meg kellett állni.

A gőzkocsi eredetije ma a párizsi Műszaki Múzeum gyűjteményében található.

01k.jpgEgykori müncheni trolibusz

München is rendelkezett trolibuszüzemmel, de ez nem tartott sokáig. Az egyetlen vonal 1948 és 1966 között üzemelt, a 9,3 km hosszú 600 V egyenáramú vonal a Romanplatz-ot kötötte össze a Wolfratshauser Straße-val. A trolibuszüzem egyik utolsó járműve is itt kapott végső menedéket.


Nagyobb térképre váltás

A múzeum elhelyezkedése, megközelítési lehetőségekről bővebben a korábbi Verkherscentrum postban lehet még olvasni. És utólagosan még egyszer köszönet Ritának a fotózásban nyújtott segítségért! :)

komment

Címkék: múzeum münchen s bahn


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr565189147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

juxx 2014.04.04. 14:59:23

Szia!

Az a troli szerintem inkább Solingen egyik trolija, amit most vontak ki nem rég a forgalomból. Ez egy VÖV2-es busz, az messze nem volt még 1970 körül!

Üdv: juxx
süti beállítások módosítása