HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (1) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2012.09.29. 02:39 Balogh Zsolt

Múltidéző: Horvátország

2009 nyarán még Magyarországon dolgoztam, Kecskeméten. Augusztus 27-28-29-re szabadnapot kaptam, ami az egyéves ottani munkaviszonyom alatt az egyetlen háromnapos szabadság volt. Többek között az ilyenek miatt is döntöttem úgy, hogy inkább külföldön fogok élni és dolgozni. Nem sokat gondolkodtam, és már rohantam is a vasútállomásra jegyet venni az olaszországi Velencébe. Sajnos azonban az összes jegy elfogyott a Venezia nemzetközi vonatra, de a pénztárosnő ajánlott egy másik uticélt. Így végül a horvátországi Split mellett döntöttem és a hétvégén már útra is keltem az Adria nemzetközi gyorsvonattal, mely Budapestről egészen Splitig közlekedik.

Velencébe csak egy évvell később, 2010-ben jutottam el, de akkor már Münchenből!

20k.jpgSplit látképe

01k.jpgKecskemét állomása (a felvétel egy későbbi utazás során készült)

Splitbe Kecskemétről két útvonal közül választhattam. Vagy gyorsvonattal el a magyar fővárosig, majd onnan a Budapest-Székesfehérvár-Siófok-Gyékényes-Zágráb-Split útvonalon, vagy az akkor még közlekedő közvetlen Kecskemét-Kaposvár regionális vonattal Kaposvárig, onnan pedig még egy átszállással Gyékényesig. Innentől pedig szintén az Adriával Splitig.

Én a fővárosi kerülőt választottam, ami időben kb. ugyanannyi volt, de így utazhattam az akkor még nekem újdonságnak számító Halberstadti-kocsikkal. Gyékényesnél pedig nem vártam meg az Adriát, hanem a korábban érkező Maestral nemzetközi gyorsvonattal elmentem Zágrábig, így egy kicsit a horvát fővárost is megnézhettem.

Ilyen rövid időre azonban belátom én is, hogy őrültség volt vonattal menni, fél 11-kor indultam Kecskemétről, de csak másnap reggelre értem 986 km utazás után Splitbe!

02k.jpgKözeledünk Horvátországhoz: HZ 1142-es sorozatú villamosmozdony Gyékényesen

03k.jpgGyékényes állomás egy HZ 1142-essel és egy Cirmossal

Gyékényes állomáson megtörtént az útlevél és személyi ellenőrzés is, így folytathattuk az utat a tenger elé. Szerencsére az EU-s állampolgároknak a személyi is elég volt már akkor.

04k.jpgA Mura hídja

05k.jpgHorvátország egy HZ 1141-es sorozatú mozdonnyal

06k.jpgZágráb főtere éjjel 9-kor

20k.jpgZágráb főpályaudvara (a fotó a wikipédiáról származik)

A Zágrábi főpályaudvar (horvát nyelven: Zagrebački Glavni kolodvor)  Horvátország legnagyobb és legforgalmasabb pályaudvara. Az állomás építése 1890-ben kezdődött és a hivatalos megnyitása 1892-ben volt. Az épületet a magyar származású Plaff Ferenc tervezte. Megnyitása óta felújítva 1986 és 1987 között és 2006-ban volt. A 186,5 m hosszú épület neoklasszicista stílusban épült.

A városban 1000 mm-es nyomtávolságú villamos is üzemel. A hálózat teljes hossza 142 km.Tizenöt vonalból áll, ebből öt a főpályaudvart is érinti.

Nagy nehezen megtaláltam a vonatomat, majd hamarosan el is indultunk Split felé. Az éjszaka közepén irányt is váltottunk és mozdonyt is cseréltünk, de ezt az egészet én átaludtam.

07k.jpgHajnal Horvátországban. Időközben a mozdonyomat lecserélték egy Kennedy-re

08k.jpgEreszkedés a tenger felé: néhány perce haladtunk át a képen látható töltésen

09k.jpgÉs feltűnik a tenger!

10k.jpgEreszkedés Split felé

11k.jpgA vonat élén egy kék Kennedy

12k.jpgSplit állomása közvetlenül az érkezés után, a háttérben egy HŽ 7123 sorozatú motorvonat

A városba némi késéssel érkeztünk, de nem bántam, mert meglehetősen hideg volt még. Inkább maradtam a vonaton, mint hogy fagyoskodjak augusztusban hajnalban, álmosan...

13k.jpgA vonatom

14k.jpgElső pillantás a tengerre

15k.jpgA belváros kora hajnalban

16k.jpgProkurative

A városban az idő gyorsan elszaladt, látnivaló akadt bőven! Igyekeztem mindent megnézni, de sajnos egy ilyen szép városhoz egy hét is kevés, nem hogy egy nap.

A tengerparttal nem voltam elégedett. Tisztának tiszta, de csak nagyon kis része homokos, a többi csupa-csupa szikla! Homokos tengerparttért inkább Spanyolországba megyek!

17k.jpgA tengerpart

18k.jpgÓváros

19k.jpgSplit állomása még üresen

19k.jpgNaplemente, hamarosan indulok vissza

A visszautam ugyanazon az útvonalon történt, melynek nagy részét szintén átaludtam, így Horvátországból nem sokat láttam. Mire felébredtem már ismét Magyarországon voltunk. Még egy átszállás Pesten, és késő délután ismét Kecskeméten voltam. Másnap pedig már várt a munka! 2009 nyarára csak egy ilyen kicsi nyaralás jutott nekem, de nekem ez is nagyon-nagyon tetszett!

Szólj hozzá!

Címkék: horvátország kecskemét


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr84809337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása